کد خبر: ۷۹۰۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹
تعداد بازدید: ۳۲۶
معاون توسعه و پیش بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: امسال بودجه ای معادل 100 میلیارد ریال از محل اعتبارات کارگروه ملی گرد و غبار، برای خرید تجهیزات سنجش و پیش بینی گرد و غبار خوزستان اختصاص یافت.
اختصاص 10میلیارد تومان برای پیش بینی گرد و غبار خوزستان
به گزارش خبرداغ ، علی عابدینی روز شنبه در حاشیه همایش و هفتمین کارگاه آموزشی بین المللی مدل سازی و پیش بینی گرد و غبار در هتل نیشکر اهواز در جمع خبرنگاران بیان کرد:این میزان اعتبار در راستای خرید و تجهیز دستگاه های پیش بینی هواشناسی، و خرید چند دستگاه سنجش گرد و غبار و هشدار در این زمینه اختصاص یافته است.

وی افزود: تجهیز ایستگاه ها و به روز رسانی رادار هواشناسی از دیگر اولویت های امسال برای کشور و خوزستان است.

عابدینی ادامه داد: تعداد رادارهای هواشناسی در کشور کم است و به ویژه در نیمه شرقی از جمله در استان سیستان و بلوچستان با محدودیت روبه رو هستیم .

معاون سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه در خوزستان یک رادار وجود دارد ادامه داد: نخستین رادار هواشناسی کشور در اهواز دهه 80 راه اندازی شد و عمر مفید آن رو به پایان است و باید به روز رسانی شود.
وی بیان کرد: همچنین تعداد ایستگاه های دریایی در کل کشور کم است و توسعه این ایستگاه ها در برنامه سازمان هواشناسی است.

عابدینی در خصوص بارورسازی ابرها گفت: زمانی که ابر نیاز به هسته های تراکم داشته باشد هسته ها را به صورت مصنوعی به روش هواپیما یا شلیک موشک ، داخل ابر پخش کرده که باعث افزایش بارش می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: