کد خبر: ۷۹۰۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۸
تعداد بازدید: ۲۷۷
رییس کمیته مخابرات مجلس خبر داد
رییس کمیته مخابرات مجلس رفع فیلتر تلگرام را مشروط به بهبود و افزایش امکانات و قابلیت‌های اپلیکیشن‌های داخلی دانست.
احتمال رفع فیلتر تلگرام طی چند ماه آیندهبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، رمضانعلی سبحانی‌فر با اشاره به سخنان روز گذشته ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی، گفت: به صورت طبیعی وقتی توانمندی‌ها و امکانات اپلیکیشنی بیشتر می‌شود استقبال و رضایت عمومی نیز از آن افزایش می‌یابد و فیلتر ماندن اپلیکیشن‌های مشابه خارجی نیز معنایش را از دست می دهد. در پی افزایش تدریجی امکانات و قابلیت‌های اپلیکیشن‌های داخلی که طی چند ماه آینده اتفاق خواهد افتاد، رفع فیلتر تلگرام نیز قوت خواهد گرفت.

نماینده مردم سبزوار در مجلس ادامه داد: در پس سخنان چندی قبل مقام معظم رهبری درخصوص لزوم حفظ حریم خصوصی افراد و امنیت داده‌ها در فضای مجازی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال تهیه لایحه مذکور است که با تهیه و تصویب آن در مجلس و مشخص شدن چارچوب فعالیت کاربران اپلیکیشن‌ها در فضای مجازی هم نگرانی‌های امنیتی به اپلیکیشن‌های خارجی و فضای مجازی و هم بی‌اعتمادی افکار عمومی به اپلیکیشن‌های داخلی از بین می‌رود.

به گفته رییس کمیته مخابرات مجلس براساس آمار غیررسمی تعداد کاربرانی که اپلیکیشن‌های داخلی را روی گوشی‌های خود نصب کرده‌اند کمتر از  24 میلیون نفر و کاربران فعال در  این اپلیکیشن‌ها کمتر از 10 میلیون نفر هستند
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: