کد خبر: ۷۹۰۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۸
تعداد بازدید: ۲۶۴
جانشین وزیر دفاع:
جانشین وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در هشتمین دوره برگزاری نمایشگاه دفاعی اندونزی به جاکارتا سفر کرده است، در ادامه دیدارهای خود با مقامات عالی‌‌‌رتبه سیاسی، دفاعی این کشور عصر روز دیروز با وزیر ارشد هماهنگی‌‌‌های سیاسی، امنیتی و حقوقی اندونزی دیدار کرد.
ایران در طول تاریخ هیچگاه آغازگر جنگ علیه کشورهای همسایه خود نبوده است

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، سردار سرتیپ پاسدار قاسم تقی‌‌‌زاده در این دیدار با اشاره به اشتراکات فرهنگی و دینی میان دو دولت و دو ملت و با یادآوری اراده سیاسی مقامات عالی جاکارتا – تهران، نقش دو کشور را در تحکیم سیاست و امنیت در جنوب غرب و جنوب شرق آسیا مهم ارزیابی کرد و بر ضرورت ارتقای حجم همکاری‌‌‌‌‌های اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اندونزی تاکید کرد.

وی تحریم‌‌‌‌های غیرقانونی و ظالمانه آمریکا علیه دولت و ملت ایران را ادامه تعرضات غیرمنطقی این کشور علیه هنجارها، توافقات و موازین بین المللی برشمرد و گفت: پیام مهم خروج آمریکا از برجام، بی‌‌‌اعتمادی کلیه کشورهای جهان و حتی متحدان این کشور  علیه امریکا را به همراه داشته است.

جانشین وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره بر سیاست‌‌‌‌های صلح‌‌‌‌جویانه ایران در قبال کشورهای منطقه اظهار داشت: قدرت دفاعی ایران همواره در خدمت تحکیم صلح و ثبات و استمرار امنیت در منطقه بوده و ایران در طول تاریخ معاصر خود هیچ گاه آغازگر جنگ علیه کشورهای همسایه خود نبوده و همواره بر روش‌‌‌‌های مساعدت‌‌‌آمیز جهت حل مشکلات منطقه تاکید کرده است.

ژنرال ویرانتو، وزیر ارشد هماهنگی‌‌‌های سیاسی – امنیتی و حقوقی اندونزی با ابزار خرسندی از فرصت حضور هیات دفاعی ایران اسلامی در هشتمین دوره نمایشگاه دفاعی اندونزی تصریح کرد: روابط میان تهران – جارکاتا بسیار طولانی مدت و مملو از احترام و درک متقابل است و اطمینان دارم این سفر نقش مهمی در توسعه روابط دوجانبه داشته و قطعا آثار و نتایج آن می‌‌تواند بر ایفای نقش موثر دو کشور در تحکیم ثبات و امنیت در منطقه و جهان کمک کند.

وی با اشاره بر توانمندی‌‌‌‌های فنی و فناورانه ایران در ابعاد مختلف، خواستار توسعه مناسبات میان کشورهای جهان اسلام شد و خاطرنشان کرد: جاکارتا به صورت فعال کمک‌های خود را به کشورهای اسلامی نظیر افغانستان و فلسطین ارسال کرده و بر سیاست‌‌های خود مبنی بر ایجاد و تحکیم عدالت در میان کشورهای جهان به ویژه کشورهای اسلامی تاکید داریم.

وزیر ارشد هماهنگی‌‌‌های سیاسی – امنیتی و حقوقی اندونزی اضافه کرد: اندونزی در مبارزه با تروریسم همواره پیشرو بوده و در تلاش است تا با کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا نسبت به قطع کمک‌های مالی به گروه‌های تروریستی اقدامات مهمی را برنامه‌‌ریزی کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: