کد خبر: ۷۹۰۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳
تعداد بازدید: ۳۰۸
در مراسم سالانه مجمع جهانی دانشگاه‌ها و نهادهای فرهنگی؛
در مراسم سالانه مجمع جهانی دانشگاه‌ها و نهادهای فرهنگی مکزیک مدال افتخار تحت عنوان «رهبری برجسته فرهنگی و اجتماعی» به سفیر ایران در مکزیکوسیتی اعطا شد.
نهادهای فرهنگی مکزیک به سفیر ایران مدال افتخار دادند

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، مراسم سالانه  ۲۰۱۸ سازمان‌‌‌‌‌های فرهنگی مکزیک با حضور روسای دانشگاه‌ها و موسسات علمی و پژوهشی و شخصیت‌‌‌‌‌های سیاسی، اعضای کنگره و مجلس سنای مکزیک، نمایندگان سازمان‌‌‌‌‌های بین‌‌‌‌‌المللی و منطقه‌‌‌‌ای و همچنین تعدادی از سفرای خارجی برگزار شد. 

در این مراسم از محمدتقی حسینی، سفیر ایران در مکزیک با اعطای مدال افتخار تحت عنوان «رهبری برجسته فرهنگی و اجتماعی»  تجلیل به عمل آمد.

این مراسم به ابتکار مجمع جهانی دانشگاهی، شعبه مکزیک Clausterio Mundial Universario و با همکاری سازمان یونسکو، سازمان کشورهای آمریکایی، مجلس سنا و مجلس نمایندگان مکزیک، بنیاد فرهنگی کارلوس اسلیم و مراکز دانشگاهی، فرهنگی و اجتماعی مکزیک برگزار شد.

به انتخاب هیات برگزارکننده مراسم که متشکل از شخصیت‌‌‌‌‌‌های دانشگاهی و فرهنگی مکزیک و سازمان‌‌‌های بین‌‌‌‌المللی ذیربط است، سفیر جمهوری اسلامی ایران به دلیل فعالیت‌‌‌‌های فرهنگی و دانشگاهی که در یک سال گذشته در مکزیک داشته است، شایسته دریافت «مدال افتخار رهبری برجسته فرهنگی و اجتماعی» تشخیص داده شد.

هیات رئیسه مراسم از جمله سناتور ساگراریو ریورا گالوان و خوزه آلفیو فیگروئا واسکز، رئیس مجمع جهانی دانشگاهی شعبه مکزیک و چند تن از روسای دانشگاه‌های مکزیک، مدال افتخار سفیر ایران را اعطا کردند. 

در این مراسم همچنین از 10 تن از روسای دانشگاه‌های منتخب و تعدادی از شخصیت‌‌‌‌های علمی و دانشگاهی مکزیک که در سال گذشته خدمات موثری در زمینه‌‌‌‌های علمی و فرهنگی انجام داده‌‌‌اند، با اعطای مدال افتخار و دکترای افتخاری، تقدیر شد. 

مجمع جهانی دانشگاهی، در سال ۱۹۷۷ با هدف برقراری ارتباط میان دانشگاه‌های جهان و شناسایی و تقدیر از نقش برجسته افراد در زمینه‌‌‌های علمی، فرهنگی و ورزشی تشکیل شد. این مجمع مورد حمایت سازمان‌‌‌‌های بین‌‌‌‌المللی و منطقه‌‌‌ای از جمله یونسکو و سازمان کشورهای آمریکایی و همچنین بخش‌‌‌‌های دولتی و خصوصی کشورها در زمینه علمی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است و در بیش از ۱۸۰ کشور جهان نمایندگی دارد. از جمله اهداف مجمع جهانی دانشگاهی که در اساسنامه آن برجسته شده است، تجلیل از زنان و مردانی است که در ساختن تاریخ و آموزش بشریت تلاش می‌‌‌‌کنند. تاکنون برخی از برندگان صلح نوبل و روسای دولت‌‌‌ها از سوی این مجمع مورد تجلیل قرار گرفته‌‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: