کد خبر: ۷۹۰۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰
تعداد بازدید: ۳۶۴
گزارش های جدید از پکن حکایت از آن دارند که سیستم های نظارت بر رفتار شهروندان در چین ارتقاء یافته است. این سیستم های هوشمند تا حدی پیش رفته اند که عابران پیاده را بررسی می کنند.
اقدامات امنیتی دولت چین ترسناک است؟ / شناسایی شهروندان پکن و شانگهای بر اساس طرز راه رفتنگزارش های جدید از پکن حکایت از آن دارند که سیستم های نظارت بر رفتار شهروندان در چین ارتقاء یافته است. این سیستم های هوشمند تا حدی پیش رفته اند که عابران پیاده را بررسی می کنند.

به گزارش خبرداغ به نقل از  انتخاب، سیستم های نظارت بر شهروندان در چین هر لحظه سختگیرانه تر می شوند، این موضوع تا جایی پیش رفته که فناوری های نظارت بر چین می توانند مردم را در پیاده رو شناسایی کنند.

ظاهرا در پکن و شانگهای از این تکنولوژی استفاده می شود. بنابراین اگر در خیابان های این شهرها تردد کنید، احتمالا تحت نظر مستقیم نیروهای امنیتی قرار دارید.

آسوشیتدپرس در گزارشی به این موضوع پرداخته و اطلاع  داد که مقامات چینی از نرم افزار "تشخیص راه رفتن" استفاده می کنند. این برنامه با کمک هوش مصنوعی به بررسی مردم و شکل بدن و نحوه راه رفتن آنها می پردازد و از این سیستم  برای نظارت جمعی در خیابان های پکن و شانگهای استفادهد می کند.

طبق گزارشات، این تکنولوژی می تواند مردم را از فاصله 50 متری تشخیص دهد، حتی اگر چهره آنها پنهان شده باشد یا پشت آنها به دوربین باشد. گزارش شده است که این نرم افزار توسط شرکت فناوری چینی Watrix ارائه شده است.

در حال حاضر چین از تکنولوژی تشخیص چهره برای تلاش های نظارتی خود استفاده می کند. تا سال 2020، دولت پکن قصد دارد یک سیستم اعتباری اجتماعی را در سراسر کشور به کار گیرد تا هر شهروندی بر مبنای رفتارش یک نمره شخصی بگیرد. چین از تشخیص چهره، هوش مصنوعی، عینک هوشمند و دیگر فناوری ها برای نظارت بر شهروندان خود استفاده می کند.

نرم افزار Watrix یک تصویر از شخص را از یک ویدیو استخراج و جنبش شخص را تجزیه و تحلیل می کند تا یک مدل از چگونگی پیاده روی او تولید کند. این تکنولوژی نمی تواند مردم را در زمان واقعی تشخیص دهد. ویدئو باید در برنامه آپلود شود، بر اساس گزارش آسوشیوتدپرس ، برای پیدا کردن هویت یک شخص در نواری یک ساعته حدود 10 دقیقه زمان لازم است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: