کد خبر: ۷۹۰۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۹
تعداد بازدید: ۲۵۸
انتخابات کنگره آمریکا برای تعیین یک سوم اعضای مجلس سنا و تمامی ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان آمریکا امروز سه‌شنبه آغاز شد. تمام ۵۰ ایالات آمریکا و واشنگتن دی‌سی در شش منطقه زمانی متفاوت به پای صندوق‌های رای می‌روند.
آغاز انتخابات کنگره آمریکا؛ رفراندومی برای ترامپ
به گزارش خبرداغ ، ایالت‌ ورمونت اولین ایالتی است که شعب اخذ رای در آن گشوده شد و ساکنین شهرهای مختلف آن بین ساعت پنج تا ۱۰ صبح به وقت محلی به پای صندوق‌های رای می‌روند. رای‌گیری در ایالت‌هایی از جمله آریزونا، کنتیکت، ایلینوی، ایندیانا، کنتاکی، لوئیزیانا، مین، میسوری، نیو همپشایر، نیوجرسی، نیویورک و ویرجینیا ساعت شش صبح به وقت محلی آغاز می‌شود.  

اکثر شعب رای‌گیری بین ساعت هفت شب به وقت محلی و ۱۱ شب به وقت محلی بسته خواهند شد اما در آلاسکا و هاوایی اکثر شعب اخذ رای تا نیمه شب به کارشان ادامه می‌دهند. فلوریدا و پنسیلوانیا جزو اولین ایالت‌هایی هستند که تعطیل می‌شوند و نیویورک یک تعداد کرسی مجلس نمایندگان آمریکا را دارد که دموکرات‌ها امید دارند آنها را به دست آورند.

کنگره متشکل از دو مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکاست. اکثریت دو مجلس کنگره اکنون در دست جمهوری‌خواهان است. چنانچه هر حزبی، چه دموکرات و چه جمهوری‌خواه، بتواند به ۲۱۸ کرسی در مجلس نمایندگان آمریکا و ۵۱ کرسی در سنا برسد، کنترل را به دست می‌آورد. در این انتخابات علاوه بر نمایندگان کنگره، ۳۶ فرماندار و ده‌ها مقام اجرایی محلی هم انتخاب خواهند شد.

به نوشته روزنامه گاردین، انتخابات امروز کنگره آینده سیاست آمریکا برای دو سال آتی را مشخص خواهد کرد. اصلی‌ترین سوال این انتخابات این است: آیا جمهوری‌خواهان قادر هستند تا همچنان کنترل دو مجلس کنگره را در دست داشته باشند؟

به لحاظ تاریخی، حزب رئیس‌جمهوری آمریکا در انتخابات میان دوره کرسی‌هایی را در مجلس نمایندگان آمریکا از دست می‌دهد. سال ۲۰۱۰ دو سال پس از انتخاب باراک اوباما به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا، دموکرات‌ها ۶۳ کرسی را در مجلس نمایندگان آمریکا از دست دادند. اما نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند بعید است که در این دور دموکرات‌ها کنترل سنا را به دست آورند و حتی احتمال دارد کرسی‌هایی را هم از دست بدهند.

در مجلس نمایندگان آمریکا، دموکرات‌ها به بیش از ۲۰ کرسی تحت کنترل جمهوری‌خواه نیاز دارند تا کنترل را به دست بگیرند و این اقدام می‌تواند توانایی دونالد ترامپ برای اجرایی کردن برخی از وعده‌های انتخاباتی‌اش مثل ساخت دیوار مرزی را محدود کند. این امر همچنین مایه شرمساری برای ترامپ خواهد شد که ماه‌ها برای کمپین‌ نامزدهای جمهوری‌خواه در سراسر آمریکا وقت گذاشته است. میزان محبوبیت پایین ترامپ، ۴۲ درصد، بارقه امیدی به دموکرات‌ها می‌دهد.

از مهمترین نکات انتخابات کنگره این است که تعداد زنان بیشتری نسبت به سابق شرکت کرده‌اند و سه ایالت آمریکا احتمالا برای اولین بار فرمانداران سیاهپوست را انتخاب خواهند کرد. 

نتایج نظرسنجی‌های پس از انتخابات به محض پایان رای‌گیری منتشر می‌شود اما نباید فاجعه‌ای که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ رخ داد فراموش کرد؛ زمانی که انتظار می‌رفت یک نامزد دموکرات پیروز شود و چنین نشد. بنابراین باید تا زمان انتشار نتایج واقعی منتظر ماند.
 ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: