کد خبر: ۷۹۰۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸
تعداد بازدید: ۵۹۴
محققان امنیتی ۲۹ اپلیکیشن اندرویدی حاوی بدافزار را در اپ استور کشف کرده اند که اطلاعات بانکی کاربران را سرقت می کنند.
به گزارش خبرداغ به نقل از مهر: محققان امنیتی ESETدسته ای از اپلیکیشن های اندروید را کشف کرده اند که حاوی بدافزاری پیچیده هستند.

۲۹ اپلیکیشن مختلف از برنامه های مدیریت مصرف باتری گرفته تا طالع بینی به بدافزار تروژان مبتلا هستند که پس از نصب روی موبایل کاربر، حتی می توانند آن را از راه دور کنترل کنند. البته پس از آنکه ESETاین موضوع را به گوگل اعلام کرد، اپلیکیشن های مذکور از اپ استور پاک شدند. اما تخمین زده می شود تاکنون حدود ۳۰ هزار کاربر آنها را دانلود کرده اند.

سرقت اطلاعات بانکی توسط ۲۹ اپلیکیشن اندرویدی

در یک پست وبلاگ امنیتی وابسته به ESET آمده است: برخلاف اپلیکیشن های بد که با جعل اپلیکیشن موسسات مالی و نمایش صفحه های لاگین (رورود) تقلبی کاربران را فریب می دهند، این اپلیکیشن ها به دسته ای از بدافزارهای بانکداری موبایل با قابلیت های پییچده تعلق دارند.

محققان امنیتی معتقدند تمام اپلیکیشن های حاوی بدافزار توسط یک گروه ساخته شده اند.

این اپلیکیشن ها می توانند تماس های ورودی را رهگیری کنند، اپلیکشین دانلود کنند و با دور زدن فرایند احراز هویت دو مرحله مسیر ارسال پیامک را تغییر دهند.

آنها با دستیابی به کد HTML اپلیکیشن های موجود در دستگاه کاربر این کار را انجام می دهند و در مرحله بعد فرم های فیشینگ در اپلیکیشن ها تعبیه می کنند. به این ترتیب قربانیان متوجه عملکرد آنها نمی شوند.

در برخی موارد اپلیکیشن ها حتی پس از دانلود یک پیام خطا نشان می دهند که طبق آن اپلیکیشن با دستگاه کاربر همخوان نیست و پاک شده است.

با این وجود اپلیکیشن‌ها روی دستگاه کاربر دانلود و در پس زمینه مخفی می شوند.

به هرحال هدف اصلی این بدافزار جعل اپلیکیشن های بانکداری کاربر و دستیابی به اطلاعات و دزدی از او است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: