کد خبر: ۷۹۰۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
تعداد بازدید: ۲۲۹
در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳۶ نفر به دنبال بارندگی با عارضه تنفسی به مراکز درمانی اهواز در خوزستان مراجعه کردند.چهار احتمال مشعل‌های چاه‌های نفت، سوزاندن مزارع نیشکر، سوزاندن زباله و گرده گیاهی درخت کنوکارپوس به عنوان عامل تنگی نفس معرفی شدند.
در خوزستان ۲۳۶ نفر با عارضه تنفسی راهی بیمارستان شدند

به گزارش خبرداغ، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: ۲۳۶ نفر به دنبال بارندگی با عارضه تنفسی، در ۲۴ ساعت گذشته به مراکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خوزستان مراجعه کردند.

فرهاد حمزه لویی روز سه شنبه در گفتگو با ایرنا بیان کرد: تا ساعت هشت صبح امروز، از این تعداد هفت نفر در بخش‌های عادی بستری و ۲۲۹ نفر سرپایی در اورژانس‌ها درمان شدند.

در سوم و چهارم آبان امسال نیز به دنبال بارندگی یک هزار و ۲۹۴ نفر و در ۲۹ و ۳۰ مهر یک هزار و ۴۷۲ نفر به دلیل عارضه تنفسی به مراکز درمانی خوزستان مراجعه کردند.

در پی بارش نخستین بارش باران در آذر پارسال، ۱۸۴ نفر با عارضه تنگی نفس به مراکز درمانی زیر مجموعه این دانشگاه مراجعه کردند.

تنگی نفس شهروندان خوزستانی همزمان با نخستین باران‌های پاییزی از سال ۱۳۹۲ آغاز شد و تا سال ۱۳۹۴ بیش از ۶۰ هزار نفر به دلیل مشکلات تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کردند.

در نخستین شب بارندگی پاییزی در سال ۱۳۹۵ در کل خوزستان کمتر از یک هزار نفر به مراکز درمانی مراجعه کردند که کاهش ۷۰ تا ۸۰ درصدی نسبت به سال‌های گذشته را داشت.

۱۸ گزینه به عنوان عامل این تنگی نفس در خوزستان بررسی شد و چهار احتمال مشعل‌های چاه‌های نفت، سوزاندن مزارع نیشکر، سوزاندن زباله و گرده گیاهی (درخت کنوکارپوس) به عنوان عامل تنگی نفس معرفی شدند. دانشگاه علوم پزشکی اهواز در آخرین اعلام نظر، گرده درخت کنوکارپوس را به عنوان عامل اصلی این نفس تنگی‌ها معرفی کرد.

با توجه به تمهیدات انجام شده از جمله رعایت نکات پیشگیرانه از سوی مردم همچنین هرس درختان کنوکارپوس پیش از گل دهی در خوزستان، بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی خوزستان به دلیل عارضه تنگی نفس تا حد قابل ملاحظه‌ای کاهش یافت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: