کد خبر: ۷۹۰۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳
تعداد بازدید: ۲۶۶
نماینده مجلس دهم معتقد است کشور در شرایطی نیست که شورای نگهبان CFT را تایید نکند که اگر این اتفاق بیافتد یعنی ما زحمت ترامپ را برای تحت فشار دادن ملت ایران کم کردیم.
جعفرزاده ایمن آبادی: بررسی CFT به مجمع تشخیص نمی‌رسد/ هاشم زائی: نیازی به لابی لاریجانی نیست/ نوبخت: به دنیا ثابت کنیم که قواعد بازی‌های بین‌المللی را بلدیم

به گزارش خبرداغ، نماینده مجلس دهم معتقد است کشور در شرایطی نیست که شورای نگهبان CFT را تایید نکند که اگر این اتفاق بیافتد یعنی ما زحمت ترامپ را برای تحت فشار دادن ملت ایران کم کردیم.

 ۱۵ مهر و پس از کش و قوس‌های فراوان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۴۳ رای موافق، ۱۲۰ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۷۱ نماینده حاضر با لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) موافقت کردند. پس از تصویب این لایحه، بررسی‌های شورای نگهبان شروع شد تا اینکه روز ۱۳ آبان خبر رسید که شورای نگهبان ۲۰ ایراد را بر این تصویب مجلس وارد دانسته است.

به گزارش رویداد۲۴ ، حال دو راه وجود دارد یا مجلس بر مصوبه خود اصرار می‌کند و موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهد رفت یا بهارستانی‌ها با تعامل و همکاری خود ایرادات شورای نگهبان را بررسی می‌کنند تا در نهایت مصوبه، نهایی شود.

کاظم نسب: لاریجانی موضوع ایرادات CFT را در جلسه سران قوا مطرح می‌کند

جواد کاظم‌نسب نماینده اهواز به رویداد۲۴ گفته انتظار این بود که شورای نگهبان لایحه CFT را تایید کنند که این اتفاق نیفتاد؛ این در حالی است که باید شرایطی آماده کنیم که همراه و همگام با سازمان‌ها و مسئولیت‌های بین‌المللی باشیم زیرا بسیاری از مشکلات اقتصادی که در گذشته به ایران تحمیل شده به خاطر همین موضوع است.

او گفته با رای شورای نگهبان، نمایندگان بار دیگر باید لایحه CFT را بررسی کنند. ضمن اینکه آقای لاریجانی حتماً در جلسه سران قوا این موضوع را مطرح می‌کند و تا جایی که توان داشته باشد برای حل مشکل رایزنی خواهد کرد.

هاشم زائی: نیازی به لابی لاریجانی نیست

عبدالرضا هاشم زائی نماینده تهران در پاسخ به اینکه آیا با رویکردی که در تشخیص مصلت نظام است امیدی به تصویب CFT می‌رود یا خیر به رویداد۲۴ گفته مجمع تشخیص مصلحت در خصوص CFT اظهارنظر نکرده است، یعنی اصلاً در مجمع، موضوع مطرح نشده که حالا نظر اعضای آن مشخص شود.

جعفرزاده ایمن آبادی: CFT به مجمع نمی‌رسد

غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی، نماینده رشت به رویداد۲۴ گفته است: ما در شرایطی نیستیم که اصلاً CFT را تایید نکنیم که اگر این اتفاق بیفتد یعنی ما زحمت ترامپ را برای تحت فشار دادن ملت ایران کم کردیم. اکنون باید ایراد شورای نگهبان را دید و آن مواردی که جا دارد اصلاح شود، اصلاح و مواردی هم که باید حذف شوند را حذف کنیم و در نهایت FATF به قوت خود باقی خواهد ماند، فقط شاید آن‌طور که مجلس انتظار داشت به تصویب نهایی نرسد. در این رابطه نباید وارد دعواهای داخلی و طولانی شویم زیرا خیلی زمان نداریم و همه تلاش این است که در کوتاه‌ترین زمان، این لوایح تصویب شود.

عضو فراکسیون مستقلین مجلس با اشاره به اینکه این لایحه به تشخیص مصلحت نظام نخواهد رفت، افزود: معتقدم با مدیریت آقای لاریجانی و دوستان و تعاملی که با شورای نگهبان خواهند داشت، لایحه نهایی و تصویب خواهد شد.

نوبخت: به دنیا ثابت کنیم که قواعد بازی‌های بین‌المللی را بلدیم

علی نوبخت‌حقیقی نماینده تهران با تاکید بر اینکه حتماً باید نگرانی‌های شورای نگهبان در خصوص CFT رفع شود به رویداد۲۴ گفت: نمایندگان، هم نگرانی شورای نگهبان را در این رابطه دارند، هم نگران مردمی هستند که تحت فشار اقتصادی هستند. به طور مثال وقتی ما تیم ملی فوتبال خود را به مسابقات جام جهانی روسیه فرستادیم یعنی همه قوانین و مقررات فیفا را پذیرفتیم و امروز هم در خصوص FATF باید چنین اتفاقی بیافتد و قرار نیست میلیون‌ها نفر از مردم ما اسیر یک تفکر خاص در کشور شوند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفته اکنون ترامپ تحریم‌هایی را علیه ایران وضع کرده و ما باید مثل همیشه قانون‌مداری خود را ثابت کنیم. اروپا منتظر است =ببیند ایران در تصویب این لوایح چگونه عمل خواهد و ما هم وظیفه داریم که به دنیا ثابت کنیم که قواعد بازی‌های بین‌المللی را بلدیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: