کد خبر: ۷۹۰۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
تعداد بازدید: ۳۶۰
بنابر اعلام وزارت آموزش و پرورش ژاپن، تا ماه مارس سال جاری ۲۵۰ نفر از دانش آموزان دوره ابتدایی، راهنمایی و متوسطه این کشور اقدام به خودکشی کرده اند.
خودکشی ۲۵۰ دانش آموز ژاپنی در سال جاریبه گزارش خبرداغ به نقل از مهر: بنا بر اعلام وزارت آموزش و پرورش ژاپن، میانگین رده سنی خودکشی میان جوانان این کشور به ۳۰ سال رسیده است.

بنا بر نظرسنجی این وزارت خانه، تا ماه مارس سال جاری ۲۵۰ نفر از دانش آموزان دوره ابتدایی، راهنمایی و متوسطه این کشور اقدام به خود کشی کرده اند. این رقم نسبت به سال گذشته نیز افزایش یافته است.

وزارت آموزش و پرورش ژاپن اعلام کرد، این میزان از خودکشی میان دانش آموزان این کشور از سال ۱۹۸۶ تاکنون بالاترین رقم را به خود نسبت داده است.

این رقم در سال ۱۹۸۶ برابر ۲۶۸ نفر بوده و پس آن آمار خودکشی دانش آموزان در سال جاری با ۲۵۰ نفر بالاترین آمار بوده است.

یکی از مقامات رسمی وزارت آموزش و پرورش کشور ژاپن در این باره می گوید: طی سال های گذشته تعداد دانش آموزانی که در کشور اقدام به خود کشی کرده اند هیچ کاهشی نداشته و ثابت مانده است.

وی ادامه داده است: این خود زنگ خطری جدی برای جامعه محسوب می شود به علاوه مشکل بزرگ تر این است که دلیل بخش اعظمی از این خود خودکشی ها مشخص نیست.

بنا بر آمارها، از ۲۵۰ دانش آموز ژاپنی که دست به خود کشی زده اند، ۳۳ کودک به دلیل نگرانی از آینده زندگی خود، اقدام به این عمل کرده اند.

این از تعداد حدود ۳۱ نفر به دلیل مشکلات و فشارهای خانوادگی و ۱۰ نفر به علت تجربه آزار و اذیت های گوناگون خودکشی کرده اند.

این در حالی است که علت خودکشی تعداد زیادی از این افراد یعنی ۱۴۰ نفر نیز ناشناخته و مبهم است.

پلیس ملی ژاپن طی آماری تعداد خودکشی در سال ۲۰۰۳ را ۳۴ هزار و ۴۲۷ نفر اعلام کرد که این عدد سال ۲۰۱۷ به ۲۱ هزار و ۳۲۱ نفر رسیده است.

بنا بر اعلام پلیس ملی ژاپن هرچند که آمار خودکشی در این کشور نسبت به ۱۵ سال گذشته کاهش یافته اما این رقم میان دانش آموزان همچنان ثابت بوده و بالا است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: