کد خبر: ۷۹۰۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷
تعداد بازدید: ۲۴۲
سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا با بیان اینکه که از واکنش این اتحادیه به بازگشت تحریم‌ها علیه ایران «اندکی مأیوس» شده است، گفت:
مقام آمریکایی: از پاسخ اروپا به تحریم‌ها علیه ایران اندکی مأیوس شده‌ایم /اتحادیه اروپا سیگنال‌هایی برای ایران ارسال می‌کند که باعث احساس مصونیت آنها می‌شود

«گوردون ساندلند»، سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا گفت که از واکنش این اتحادیه به بازگشت تحریم‌ها علیه ایران «اندکی مأیوس» شده است.

به گزارش خبرداغ ، به نوشته بلومبرگ، وی گفت: «برای من شوک‌آور است که با آنکه می‌دانیم بین اتحادیه اروپا و دیدگاه رئیس‌جمهور ترامپ درباره برجام اختلافاتی وجود دارد، اتحادیه اروپا سیگنال‌هایی برای ایران ارسال می‌کند که باعث احساس مصونیت آنها درباره انجام سایر فعالیت‌ها می‌شود.»

وی اضافه کرد: «سران اتحادیه اروپا آنقدر برای حفظ برجام مصمم هستند که ظاهراً تمایل دارند اجازه انجام کارهایی را بدهند که در غیر از حالت وجود برجام برای کشورهای مستقل پذیرفتنی نیست.»

این مقام آمریکایی درباره کانال ویژه مالی اتحادیه اروپا برای همکاری مالی با ایران هم اظهارنظر کرد و آن را «ببر کاغذی» (کنایه از بی‌اثر بودن آن) توصیف کرد.

وی گفت: «فکر می‌کنم مکانیسم ویژه چیزی بیشتر از یک ببر کاغذی نیست. ما نشنیده‌ایم که هیچ بازیگری جدی قصد داشته باشد از این مکانیسم ویژه بهره ببرد.»

تسنیم

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: