کد خبر: ۷۹۰۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸
تعداد بازدید: ۲۶۷
مسئول دفتر لاریجانی گزارش داد؛
مسئول دفتر علی لاریجانی از تکمیل فاز اول پروژه مترو قم و تکمیل فرودگاه بین‌المللی قم خبر داد
فاز اول پروژه مترو قم و فرودگاه بین‌المللی قم تکمیل شده است

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، مسئول دفتر علی لاریجانی نماینده مردم قم با تبیین اقدامات انجام شده در زمینه تأمین منابع مالی پروژه مترو قم نظیر انتشار اوراق مشارکت به میزان ۳۰۰۰ میلیارد ریال در سال ۹۷، فاینانس خطوط ۱ و ۲ مترو قم، تخصیص کامل اعتبارات قطار شهری قم و خرید تجهیزات مربوطه، بر راه‌اندازی فاز اول پروژه قم تا اوائل سال ۹۸ تأکید نمود. 

حجت الاسلام فصیحی با اشاره به اهمیت توسعه خطوط ریلی شهری قم بیان داشت: وجود حرم مطهر حضرت فاطمه ‌معصومه‌(س) و مرکزیت آموزش علوم دینی کشور و همچنین حجم تردد مسافرین و زائرین از اقصی نقاط کشور به این شهر، برنامه‌ریزی صحیح ترافیک و حمل و نقل درون شهری قم را برجسته ساخته است. 

وی تصریح نمود: جهت تأمین بخشی از منابع مالی پروژه مترو، با پیگیریهای انجام شده از سوی مسئولین شهری و حمایت‌های صورت گرفته، مبلغ ۳۰۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت در سال ۹۷ منتشر گردید و در اختیار شهرداری قم قرار گرفت. 

وی اظهار داشت: با توجه به هزینه‌های بسیار سنگین احداث و توسعه خطوط ریلی و نظر به محدودیت منابع مالی عمومی و منابع شهرداری قم، به جهت پیشرفت خطوط مترو مطابق با برنامه‌ریزی تعیین شده، تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) به میزان ۶۳۰ میلیون دلار در نظر گرفته شده است که نیاز است ما و مسئولین محترم پیگیریهای لازم را از سازمان برنامه و بودجه کشور و شورای اقتصاد ادامه دهیم. 

 وی با اشاره به تأمین ناوگان مورد نیاز فاز اول خط ۱ مترو قم افزود: برای این فاز ۸۰ دستگاه واگن مترویی در نظر گرفته شده است که پس از اخذ مصوبه هیأت وزیران در اختیار شهرداری قم قرار خواهد گرفت. 

حجت الاسلام فصیحی با اشاره به پیشرفت پروژه احداث فرودگاه بین المللی استان قم بیان داشت: تکمیل و بهره‌برداری از فرودگاه گام مهمی در زمینه اشتغالزایی، توسعه امور زیربنایی، توسعه گردشگری و توسعه تجاری استان به دلیل همجواری با منطقه ویژه سلفچگان محسوب می‌گردد. 

وی در پایان اظهار داشت: با پیگیریهای بعمل آمده و به منظور تسریع در روند تکمیل و احداث فرودگاه بین المللی قم، در تاریخ ۹۷/۶/۱۱ مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال به این پروژه اختصاص یافت.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: