کد خبر: ۷۹۰۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷
تعداد بازدید: ۲۸۲
دبیرکل جمعیت هلال احمر از ساماندهی پایگاه‌های امداد و نجات جهت پاسخگویی بهینه به حوادث و سوانح در تعامل با دولت و مجلس خبر داد.
طرح فوریتی هلال احمر برای ارتقای وضعیت نجاتگران و کیفیت خدمات به آسیب دیدگان در سوانح کشور

به گزارش خبرداغ ، دبیرکل جمعیت هلال احمر از ساماندهی پایگاه‌های امداد و نجات جهت پاسخگویی بهینه به حوادث و سوانح در تعامل با دولت و مجلس خبر داد.

محمود محمدی نسب دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به نقش حاکمیتی دولت در پاسخگویی به سوانح و حوادث اظهار کرد: در حال حاضر در پاسخگویی به برخی حوادث متولی خاص وجود ندارد و بار آن بر دوش جمعیت هلال احمر و امدادگران و نجاتگران آن است.

وی افزود: پیش نویس طرحی را به منظور تقویت و ساماندهی پایگاه‌های امداد و نجات کشور جهت تصویب در شورای عالی و سپس ارائه به هیات دولت و مجلس آماده کرده‌ایم که در این طرح تقویت ساختاری پایگاه‌های امداد و نجات در قالب مزایایی ویژه جهت نیروهای عملیاتی و استفاده از توان امدادگران و نجاتگران با سابقه و دوره دیده در قالب قرارداد پیش بینی شده است و تا ماه آينده طرحی مستدل برای بهینه کردن شرایط امدادگران تقديم شورای عالی خواهد شد.

وی با اشاره به این موضوع که جستجو و نجات و امداد در حوادث با توجه به فراوانی بالای آن در کشور موضوعی وظیفه ایست، افزود: باید به صورت تخصصی در این امر ورود کرد و فعالیت داوطلبانه جمعیت اگرچه در پاسخگویی به سوانحی مانند زلزله و سیل با روند کنونی امکان پذیر هست، اما در بخش حوادث باید مورد تجدید نظر قرار گیرد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر خاطر نشان کرد: به منظور پاسخگویی مناسب و بهینه در این خصوص، نیازمند تعامل با مجلس و همکاری دولت هستیم که در طرح مذکور این موارد پیش بینی شده است.


باشگاه خبرنگاران

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: