کد خبر: ۷۹۰۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸
تعداد بازدید: ۲۰۴
وزیر صنعت،معدن و تجارت تاکید کرد: اگر دولت الکترونیک و سیستم‌های مکانیزه را در کشور توسعه دهیم قطعا فساد کاهش پیدا خواهد کرد و در مقابل خدمت رسانی به مردم افزایش پیدا می‌کند.
رویکرد سنتی در وزارتخانه‌ را با استفاده از جوانان تغییر می‌دهیم/ شفاف سازی منجر به کاهش فساد می‌شود

به گزارش خبرداغ، رضا رحمانی در گفت‌وگو با  ایلنا،‌ درباره لازمه شفاف سازی در وزارت صنعت‌، معدن و تجارت و این‌که وجود این شفافیت چه کمکی به جلوگیری از ایجاد فساد و رانت می‌کند، گفت: بدون تردید یک شفاف سازی اصولی را انجام خواهیم داد تا مردم به خوبی در جریان امور و آن‌چه در وزرات خانه می‌گذرد، قرار گیرند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که سامانه‌ها را تقویت و مکانیزم‌ها را کامل خواهیم کرد، اظهار داشت: سامانه جامع تجارت، ثبت سفارش‌ها ، انبارها و بسیاری دیگر را تکمیل خواهیم کرد و هنگامی که آن‌ها با یکدیگر لینک شوند مهم‌ترین و موثرترین راهکار برای شفاف سازی هستند.

وی تاکید کرد: همه اطلاعات در اختیار مردم قرار می‌گیرد  و آنان می‌توانند به صورت آنلاین رخدادها را مشاهده کنند. سرمایه گذاران هم می‌توانند حوزه‌های دلخواه‌شان را رصد کنند و تصمیم بگیرند که در کدام‌ یک سرمایه گذاری کنند.

رحمانی خاطر‌نشان کرد: اگر دولت الکترونیک و سیستم‌های مکانیزه را در کشور توسعه دهیم قطعا فساد کاهش پیدا خواهد کرد و در مقابل خدمت رسانی به مردم افزایش پیدا می‌کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که قانون منع بکارگیری بازنشستگان تا چند روز آینده اجرایی می‌شود این قانون در وزرات «صمت» چگونه اجرایی خواهد شد و آیا از جوانان در رده‌ها و مراتب بالا استفاده خواهید کرد، گفت: تحریم‌ها شرایط جدیدی را برای ما به وجود آورده است و یک اقدام اساسی برای خروج از این شرایط استفاده از جوانان است ما باید نگاه سنتی را تغییر دهیم.

رحمانی ادامه داد:‌ امروز مشاهده کنید جوانان با به وجود آوردن استارتاپ‌ها  و شرکت‌های نوپا چه اتفاقاتی را رقم زده‌اند، ما باید باور کنیم که جوانان فکر تازه دارند و به علوم روز بسیار مسلط‌تر هستند.

وزیر صنعت،معدن و تجارت تاکید کرد: وجه غالب در وزارت «صمت» جوانان خواهند بود، البته جایی هم به تجربه نیاز است اما این بدان معنی نیست که آنان را کنار بگذاریم بلکه آن‌ها را در کنار افراد باتجربه قرار می‌دهیم تا تجربه و مهارت بیاموزند.

وی تاکید کرد: در حوزه فن‌آروی و اطلاعات جوان گرایی یک اصل است و قطعا این مهم را در وزارت «صمت» پیگیری خواهم کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: