کد خبر: ۷۹۰۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
تعداد بازدید: ۷۰۹
مدیر پایگاه تاریخی الموت در استان قزوین گفت: اسکلت کشف شده در امامزاده روستای خشکچال با توجه به اندازه اسکلت و شواهد موجود متعلق به یک کودک خردسال است.
کشف اسکلت حسن صباح در الموت استان قزوین تکذیب شد

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا ، حمیده چوبک گفت: با توجه به شرایط نامناسبی که این اسکلت در آن قرار داشته دچار پوسیدگی و تخریب شده و شناسایی کامل آن امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: برای حفاظت از اسکلت و جلوگیری از تخریب بیشتر، بقایای جسد جمع‌آوری و پس از مستندنگاری به پایگاه الموت منتقل شد تا مطالعات تکمیلی توسط متخصصان استخوان شناسی انجام شود.

مدیر پایگاه تاریخی الموت اضافه کرد: همچنین در کاوش‌های انجام شده در این محل، قطعات شکسته کاشی و سفالینه‌های دوره سلجوقی و صفوی به دست آمد.

به گفته چوبک کاوش‌ها در امامزاده خشکچال برای دستیابی به نتایج علمی و تاریخی جدید در آن و شناسائی محدوده عرصه همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: هرچند به نظر می‌رسد در یورش‌های مکرر مغول آثار آرامگاه حسن صباح و جانشینان وی از بین رفته باشد، اما با توجه به مطالعات داده‌های تاریخی آرامگاه حسن صباح در جایی دیگر مفروض است که کاوش‌های آینده منطقه الموت آن را مشخص خواهد کرد.

طی چند روز اخیر عکس‌ها و خبر‌هایی در شبکه‌های مجازی درباره امامزاده سپهسالار در روستای خشکچال و انتساب این زیارتگاه به آرامگاه حسن صباح منتشر شده بود.

بنای منسوب به امامزاده حسن سپهسالار  در ۷۰۰ متری ضلع شمال شرقی روستای خشکچال و در فاصله هفت کیلومتری قلعه الموت (حسن صباح) واقع شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: