کد خبر: ۷۹۰۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰
تعداد بازدید: ۴۷۲
روزنامه ایران در گزارشی به رونق بازار احشای مرغ به دلیل گران شدن مواد پروتئینی در سبد خانوارهای ایرانی پرداخته است.
گرانی‌ها، جگر و سنگدان مرغ را محبوب کرد/ سنگدان می‌تواند منبع خوبی برای تأمین پروتئین باشد
به گزارش خبرداغ، روزنامه ایران در گزارشی به رونق بازار احشای مرغ به دلیل گران شدن مواد پروتئینی در سبد خانوارهای ایرانی پرداخته است.

این روزنامه در ادامه آورده است: «آقا بی‌زحمت یه ساندویچ جگر!» مرد که پشت پیشخوان ایستاده، سفارش را می‌دهد داخل. پشت بندش یک نفر دیگر هم می‌آید و ساندویچ جگر سفارش می‌دهد؛ جگر مرغ که معلوم است طرفدارش هم کم نیست.

قیمتش هم مناسب است. بین 4 هزار و 500 تا 7 هزار تومان. توی شهرستان ارزانتر هم هست. بسته به قیمت مرغ است که قطعاً روی امعا و احشایش هم تأثیر می‌گذارد اما نه آنقدر که خیلی‌ها قید ساندویچ محبوب و البته خوش قیمتشان را بزنند.


جواد حصاری استاد گروه علوم و صنایع غذایی می‌گوید: «جگر مرغ غذای خوشمزه‌ای است و خیلی‌ها به آن علاقه دارند. خیلی‌ها فکر می‌کنند این ماده غذایی خواصی ندارد و گاهی حتی مضر است اما جالب است بدانید ویتامین ب12 که از طریق جگر مرغ وارد بدن می‌شود تا سه برابر نیاز روزانه است.

ویتامین ب12 را شاید کمتر کسی بداند چه نقش و عملکردی در بدن دارد. این ویتامین نقش اصلی در تولید سلول‌های قرمز خون دارد و از کم خونی و فقر آهن جلوگیری می‌کند. یکی دیگر از ویتامین‌های موجود در جگر مرغ، ویتامین آ است که مردم با آن بیشتر آشنایی دارند

علاوه بر جگر، سنگدان مرغ هم در بعضی پروتئینی‌ها به فروش می‌رسد که البته بیشتر در گذشته طرفدار داشته اما حالا هم مشتری دارد.

فروشنده یکی از پروتئینی‌های تهران می‌گوید: «سنگدون رو قبلاً خوراک می‌کردن. الان بیشتر می‌خرن و داخل گوشت چرخ می‌کنن. خیلی هم خوبه. همین چرخکرده‌های آماده بیرون، فکر می‌کنی چی داخلش می‌زنن؟! همینه دیگه. اشکالی‌ام نداره. به‌شرط اینکه تمیز باشه و خوب پاک شده باشه.»

عضو هیأت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز درباره مصرف سنگدان این‌طور می‌گوید: «سنگدان هم یک ماده غذایی پروتئینی است و اگر طعمش را دوست دارید، می‌تواند منبع خوبی برای تأمین پروتئین باشد.

این روزها با گران شدن قیمت خواربار و بخصوص مواد پروتئینی، بسیاری خانواده‌ها به سمت مواد دارای ارزش غذایی با قیمت پایین‌تر سوق پیدا می‌کنند که از نظر کارشناسان تغذیه، قطعاً استفاده از مواد سالمتر در مقایسه با مواد غذایی فرآوری شده همچون انواع سوسیس و کالباس بخصوص نوع ارزان‌قیمت آن ترجیح دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: