کد خبر: ۷۹۰۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۸
تعداد بازدید: ۲۲۰
رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت که با وجود مشکلاتی که در سوخت‌رسانی به هواپیما‌های ایرانی در ترکیه به وجود آمد، پرواز‌های ایرلاین‌های ایرانی به این کشور متوقف نخواهند شد.
سازمان هواپیمایی: پروازها به ترکیه متوقف نمی‌شود

به گزارش خبرداغ ، رضا جعفرزاده تاکید کرد: در طول تمام سال‌های گذشته رابطه هوایی ایران با ترکیه بسیار گسترده بوده و دو طرف همواره بر لزوم تداوم روند پرواز‌های مشترک تاکید داشته‌اند. در حال حاضر هر یک از ایرلاین‌های دو کشور مجوز ۱۰۰ پرواز هفتگی به آسمان یکدیگر را دارند و این روند ادامه خواهد داشت.

به گفته وی، سازمان هواپیمایی کشوری ایران زیر سایه همین رابطه مناسب با ترکیه بحث سوخت‌رسانی به هواپیما‌های ایرانی را پیگیری می‌کند و این امید وجود دارد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکلات به وجود آمده برطرف شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به موافقت‌نامه همکاری دوجانبه هوایی میان ایران و ترکیه اظهار کرد: در چارچوب این توافق‌نامه دو طرف موظف هستند که خدمات فرودگاهی مورد نیاز ایرلاین‌های هر کشور را ارائه کنند. از این رو همانطور که ایران به طور کامل به این موافقت‌نامه پایبند بوده، مذاکرات به منظور اجرایی شدن تعهدات ترکیه در این زمینه نیز ادامه خواهد داشت.

شرکت ترکیه‌ای سوخت‌رسان به ایرلاین‌ها که در فرودگاه‌های این کشور فعالیت می‌کنند، از روز نخست ماه نوامبر سال جاری به هواپیما‌های ایرانی سوخت نداد و این مساله ابهام‌هایی را در حوزه تداوم برنامه‌های پروازی دو طرف به وجود آورد.

هر چند دولت ترامپ تحریم‌های جدید اقتصادی خود علیه ایران را اجرایی کرده، اما ترکیه جزو کشور‌هایی است که از تحریم‌های نفتی معاف خواهند شد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی نیز صبح امروز با تایید خبر ممانعت شرکت‌های ترکیه‌ای از سوخت‌رسانی به ایرلاین‌های ایرانی از مشکلات به وجود آمده برای این شرکت‌ها در روز‌های گذشته سخن گفته بود.

سالانه حدود ۲.۵ میلیون مسافر ایرانی به مقصد شهر‌های مختلف ترکیه سفر می‌کنند.


ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: