کد خبر: ۷۹۰۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹
تعداد بازدید: ۴۳۷
پرونده به هیئت رسیدگی تخلفات رفته است
رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخ‌گویی به شکایات و رئیس ستاد ثبت‌نام اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در حال حاضر پرونده معلمی که دانش‌آموز را تنبیه کرده به هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان ارسال شده است.
ضرب و شتم دانش‌آموز زنجانی توسط معلم
به گزارش خبرداغ ، علی محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با گزارش تنبیه دانش‌آموز در ناحیه یک شهرستان زنجان، اظهار کرد: در حال حاضر کارشناس پرونده در منطقه مربوطه در حال پیگیری پرونده است و پرونده برای پیگیری‌های بیشتر و تصمیم‌گیری‌های لازم به هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان اداره‌کل آموزش و پرورش استان ارسال شده است.

این مسئول ادامه داد: بر اساس آیین‌نامه انضباطی مدارس، هرگونه تنبیه، توهین و تعیین تکالیف اضافی برای دانش‌آموزان غیرقانونی است. به عبارت دیگر مطابق ماده 77 آیین‌نامه انضباطی مدارس، «اعمال ھرگونه تنبیه از قبیل اھانت، تنبیه بدنی و تعیین تکالیف درسی جھت تنبیه ممنوع است» اما برای برخورد با تخلفات احتمالی دانش‌آموزان، قانون سلسله مراتبی را بر اساس اصول تربیتی تعیین کرده است که برای تنبیه دانش‌آموزان باید به آن توجه شود.

وی افزود: لازم به ذکر است که بر اساس ماده 74 این آیین‌نامه، «قصور و سھل انگاری دانش‌آموزان نسبت به انجام وظایف خود تخلف محسوب می‌شود و مدیر، شورای مدرسه، معاونان و مربیان موظف‌اند قبل از اعمال ھر گونه تنبیه از وضع و موقعیت محصل آگاھی یابند و در جستجوی انگیزه و علت تخلف برآیند و نسبت به رفع آن اقدام کنند».

محمدی با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری بر آموزش حقوق شهروندی اقدامات مناسبی انجام شده است، تصریح کرد: تنبیه این دانش‌آموز امسال اولین مورد از تنبیه بدنی در استان است که معلم خاطی با توجه به نوع جرم و تشخیص هیئت مربوطه، اعمال قانون خواهد شد، هم‌چنین نباید فراموش کرد که تنبیه نتیجه عکس داشته و تاثیر مثبتی بر روی دانش‌آموز ندارد.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخ‌گویی به شکایات اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان، یادآور شد: بر ‌اساس سیاست‌های آموزش و پرورش باید با دانش‌آموز مدارا کرد و از هرگونه برخورد و تنبیه بدنی با دانش‌آموزان باید جلوگیری شود و در جلسات متعددی به مدیران و معلمان مدارس برای رعایت قوانین آموزشی و پرورشی تذکر داده شده است.

دیروز مادر این دانش‌آموز در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها گفته بود، افتادن کتاب فرزندم از روی نیمکت موجب ایجاد صدا شده و موجب شده معلم به صورت فرزندم سیلی بزند. پسرم در این هنگام گریه کرده و گفته «من کاری نکرده‌ام» که این موضوع موجب خشم معلم و ضرب و شتم فرزندم شده است.

مادر با اشاره به این‌که فرزندم از ناحیه صورت؛ بینی و گوش دچار آسیب شده است؛ اضافه کرد: هم‌اکنون در حال پیگیری وضعیت فرزند خود هستیم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: