کد خبر: ۷۸۹۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۸
تعداد بازدید: ۹۵۷
مصطفی رحماندوست پیشنهاد داد: متأسفانه پدر و مادرها کتاب نمی‌خوانند که این لذت را به فرزندانشان هم انتقال بدهند. ما در وهله اول باید پدر و مادرها را به سمت ساخت خاطرات شیرین فرزندانشان با کتاب راهی کنیم.
پیشنهاد رحماندوست برای کتابخوانی کودکانبه گزارش خبرداغ به نقل از تسنیم: مصطفی رحماندوست، شاعر، درباره تأثیر برگزاری هفته کتاب بر ترویج کتاب و کتابخوانی گفت: کتابخوانی در کشور ما در سطح پایینی قرار دارد. متاسفانه پدر و مادرها کتاب نمی‌خوانند که این لذت را به فرزندانشان هم انتقال بدهند.

ما در وهله اول باید پدر و مادرها را به سمت ساخت خاطرات شیرین فرزندانشان با کتاب راهی کنیم. برگزاری چنین رویدادهایی اگر برای کودکان خاطرات شیرین در بر داشته باشد، بسیار خوب و موثر است و برگزاری مداوم آنها برای مردم خالی از لطف نیست.

شاعر شعر «صد دانه یاقوت» درباره تلاش‌ها خود برای فرهنگ‌سازی کتابخوانی مطرح کرد: من در تمام طول سال برنامه‌هایی را برای دیدار، کتابخوانی و لذت‌آفرینی از متن کتاب برای کودکان دارم اما به قول قدما «یک دست صدا ندارد».

رحماندوست درخصوص عامل کمتر شدن انگیزه مردم برای خواندن کتاب در مردم خاطرنشان کرد: اینکه گفته می‌شود که شبکه‌های مجازی در دنیا باعث کتاب نخواندن مردم شده است و خلأ کتابخوانی را پُر کرده‌اند.

به نظرم این استدلال اشتباه است؛ زیرا در تمام دنیا کشورهایی وجود دارد که از لحاظ تکنولوژی در سطح بسیار بالاتری از کشور ما هستند ولی کتابخوانی در این کشورها در سطح بالایی قرار دارد.

مشکل کتاب نخوانی در کشور ما ریشه در دیگر مسائل دارد و ما نباید تقصیر را گردن دیگر اتفاقات حال حاضر بیندازیم بلکه باید بفهمیم و عمل کنیم.

بازدید از کتابخانه‌های چهره‌های سرشناس استان گلستان در هفته کتاب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان گلستان گفت: یکی از برنامه‌های استان در ایام هفته کتاب بازدید از کتابخانه‌های شخصی چهره‌های سرشناس استان خواهد بود تا از این طریق علاقه‌مندان با محیط کار و شرایط زندگی این افراد آشنا شوند.

عادله کشمیری درباره برنامه‌های استان گلستان در بیست و ششمین دوره هفته کتاب گفت: «شهرشاد با کتاب» یکی از این برنامه‌هاست که با هدف اشنایی مردم با نتایج کتابخوانی در پارک گرگان برگزار خواهد شد. همچنین پاتوق کتاب با حضور نویسندگان و ناشران در نقاط مختلف استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تجلیل از خادمان نشر، تقدیر از روستاهای دوستدار کتاب در استان، جشن دانایی، برگزاری مسابقه یادداشت‌نویسی در مدارس، دورهمی کتاب، بازدید از کتابخانه‌های شخصی چهره‌های سرشناس گلستان، دیدار با بزرگان اهل قلم و کتابداران و بازدید از کتابفروشی‌ها و از دیگر برنامه‌های استان در این دوره از هفته کتاب محسوب می‌شوند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان تصریح کرد: البته در کنار این برنامه‌ها ما از هر برنامه و فکری که بتواند زمینه مطالعه کتاب را برای مردم بوجود بیاورد، استقبال می‌کنیم و از آن حمایت خواهیم کرد.

کشمیری با اشاره به ظرفیت استان برای ترویج کتاب و کتابخوانی گفت: چند هفته پیش شاهد برگزاری نمایشگاه کتاب در استان بودیم که به نوع خود بهترین زمینه‌سازی برای هفته کتاب بود. استقبال خوبی که برای اولین بار از نمایشگاه صورت گرفت خود نشان دهنده این است که زمینه کتابخوانی استان فراهم است.

کشمیری افزود: استقبال مردم از نمایشگاه کتاب استان گلستان نشان دهنده این است که آثار ما به آن سطح از فهم و فرهیختگی رسیده که مردم در این شرایط نیز کتاب می‌خرند.

بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ 24 آبان تا 1 آذرماه با مشارکت بیش از 50 نهاد و سازمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: