کد خبر: ۷۸۹۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
تعداد بازدید: ۸۲۵
برخی برای دست یافتن به پول بادآورده با مراجعه به پلیس مدعی می شوند کالایی که خریداری کرده اند، سرقت شده و از این طریق از بیمه ها خسارت می گیرند. اما هوش مصنوعی این کار را ناممکن می کند.
نرم‎افزاری که دروغ گفتن به پلیس را ناممکن می‌کندبه گزارش خبرداغ به نقل از مهر: برخی برای دست یافتن به پول بادآورده با مراجعه به پلیس مدعی می شوند کالایی که خریداری کرده اند، سرقت شده و از این طریق از بیمه ها خسارت می گیرند. اما هوش مصنوعی این کار را ناممکن می کند.

اشخاصی که بدین شیوه متوسل می شوند باید گزارشی را تکمیل کنند، اما یک نرم افزار هوش مصنوعی می تواند با بررسی این گزارش تشخیص دهد که اطلاعات درج شده در آن واقعی است یا صرفا یک خیال پردازی ماهرانه برای دریافت پول از شرکت های بیمه محسوب می شود.


این نرم افزار که VeriPol نام دارد، توسط محققان دانشگاه های کاردیف و چارلز سوم در مادرید اسپانیا تولید شده و مجهز به یک پایگاه داده است که در آن گزارش های جعلی مختلف به پلیس در مورد سرقت کالاهای مختلف ثبت شده است.

نرم افزار با مطالعه محتوای این گزارش ها دانش خود در این زمینه را افزایش می دهد و با استفاده از شبکه پردازش زبان های طبیعی خود درک می کند که چه الگوهای زبانی برای نوشتن گزارش های جعلی و دروغین دزدی بیشتر به کار می روند.

بررسی های پلیس پیش از این ثابت کرده بود که گزارش های سرقت جعلی، معمولا حاوی جملات کوتاه تر هستند و در آنها بیشتر بر روی کالای سرقت شده و نه شرح واقعه تمرکز می شود. این گزارش ها همچنین فاقد جزئیات کافی هستند و در آنها به وجود هیچ شاهدی نیز اشاره نمی شود.

دقت این نرم افزار فعلا در حد ۸۰ درصد است و پیش از این به طور آزمایشی توسط نیروهای پلیس در برخی شهرهای اسپانیا مانند مایورکا و مالاگا مورد استفاده قرار گرفته است. قرار است بعد از افزایش دقت این نرم افزار در سرتاسر اسپانیا به کار گرفته شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: