کد خبر: ۷۸۹۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۶
تعداد بازدید: ۲۲۹
ابتکار:
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه حدود یک سال است گفت‌وگوی ملی خانواده در معاونت امور زنان ریاست‌‌جمهوری در جریان است، تاکید کرد: ما در قالب این برنامه کلاس‌‌‌‌های آموزشی برگزار می‌‌کنیم و در تلاش هستیم مهارت گفت‌وگو کردن به خانواده‌‌‌های ایرانی که در عصر دیجیتال از هم فاصله گرفته‌‌‌اند، بازگردد.
سالمندی در حال تبدیل به مبحثی زنانه است/ تلاش برای بازگشت مهارت گفت‌وگو به خانواده‌‌‌های ایرانی

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، معصومه ابتکار در کنفرانس منطقه آسیا - اقیانوسیه که با موضوع نقش خانواده، اجتماع و دولت در جوامع رو به سالمندی در هتل استقلال تهران برگزار شد، گفت: سند سالمندی که در شورای سلامت نهایی شده است، در کنار تمام دستاوردهای ایران در شاخص‌‌‌‌های توسعه سبب پیشرفت بیشتر در حوزه سالمندی و زنانه شدن این بحث می‌‌‌شود. 

وی ضمن اظهار امیدواری نسبت به انتقال تجارب در زمینه سالمندی میان کشورها اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم الگوهای موفقی را که از تجربه مثبت‌مان در ایران به دست آورده‌‌‌‌ایم، به سایر کشورهای منطقه معرفی کنیم. 

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه در سال ۱۹۷۵ متوسط عمر زنان ۵۵ سال بود اما اکنون که در سال ۲۰۱۸ هستیم، متوسط عمر زنان تا ۷۶ سال افزایش یافته است، تصریح کرد: این از پیشرفت‌‌‌های ایران علیرغم جنگ تحمیلی هشت ساله، تحریم‌های بین‌المللی و سایر چالش‌‌های کشور است. ما در ایران حدود سه میلیون پناهنده داریم و در چند دهه گذشته نیز همواره میزبان مهاجران و پناهندگان کشورهای دیگر بوده‌‌ایم اما با همه مشکلات در بسیاری از عرصه‌‌‌ها پیشرفت کرده‌‌ایم. 

ابتکار با بیان اینکه زنان نسبت به مردان طولانی‌‌‌تر عمر می‌‌کنند و اکثریت اجتماعات را تشکیل می‌‌‌‌دهند، خاطرنشان کرد: همانگونه که خانم ناتالیا کانم بیان کردند، سالمندی در حال تبدیل شدن به مسئله‌ای زنانه است و به همین دلیل نیاز به سیاستگذاری در این زمینه داریم. 

وی ادامه داد: در طول تاریخ مسئولیت نگهداری از سالمندان برعهده خانواده بود اما اکنون دنیا در حال تغییر است و از این به بعد و در زمانی که خانواده‌‌های اتمی بیشتر می‌‌شوند، این وظیفه برعهده دولت است. باید به سالمندان احترام گذاشت و این سنگ‌‌بنای حقوق بشر است. 

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با یادآوری اینکه یکی از برنامه‌‌‌‌هایی که در معاونت امور زنان و زیر نظر رییس‌‌جمهور دنبال می‌‌کنیم، توانمندسازی خانواده است که در چارچوب آن گفت‌وگوی ملی خانواده را ایجاد می‌‌کنیم، ابراز داشت: خانواده سنگ‌‌بنای تمدن انسانی است و باید به فکر چالش‌‌هایی که به آن دچار است، باشیم. حدود یک سال است که این برنامه در جریان است و سمن‌‌ها و ادارات دولتی در آن با ما همکاری می‌‌‌کنند. ما در این راستا کلاس‌‌‌های آموزشی برگزار می‌کنیم و خانم‌ها را نیز در آن درگیر کرده‌‌ایم. 

ابتکار افزود: در این پروژه کهنسالان نقش مهمی دارند؛ چراکه در اکثر مواقع احساس انزوا دارند و گمان می‌‌‌کنند کسی به حرف آنان گوش نمی‌‌دهد. به نظر ما گفت‌وگو می‌‌تواند درمان این درد باشد.

وی با بیان اینکه ما در عصر انقلاب دیجیتال زندگی می‌‌کنیم و ارتباط‌‌گیری بین اعضای خانواده ضعیف شده است، عنوان کرد: ما توانایی ارتباط‌‌گیری را از دست داده‌‌ایم و باید نسبت به بهبود آن اقدام کنیم. ما باید یاد بگیریم چگونه به هم احترام بگذاریم و با یکدیگر صحبت کنیم؛ وگرنه از اینترنت هم نمی‌‌توانیم استفاده مثبت کنیم. انزوا و خشونت برگرفته از نبود مهارت ارتباط‌گیری است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: