کد خبر: ۷۸۹۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
تعداد بازدید: ۳۸۷
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از ماه آینده نوسازی 100 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده شروع می‌شود که سهم تهران چیزی حدود 11 هزار واحد است، گفت: از ماه آینده بافت فرسوده منطقه 12، 16، 17، 18 و 10 تهران نوسازی خواهد شد.
آغاز ساخت 11 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده تهران از ماه آینده/ دستگاه‌های دولتی از ارائه اراضی خود سر باز می‌زنند

به گزارش خبرداغ، هوشنگ عشایری در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به آغاز نوسازی 100 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده سراسر کشور گفت: چند روز گذشته تفاهمنامه‌ای را با صندوق توسعه ملی و سازمان برنامه  بودجه برای تجهیز مالی 6هزار میلیارد تومانی منعقد کردیم و از منابع تسهیلات بانکی، ساخت 100 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده از ماه آینده در سراسر کشور شروع می‌شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری درباره اینکه از این میزان نوسازی بافت فرسوده در این مرحله چند هزار واحد به تهران اختصاص پیدا می‌کند، تصریح کرد: چیزی حدود 10 درصد از این برنامه در تهران به اجرا می‌رسد و از ماه آینده که منابع ارائه شود حدود 11 هزار واحد مسکونی در پنج منطقه تهران نوسازی خواهند شد.

وی ادامه داد: نوسازی 10 الی 11 هزار واحد مسکونی در مناطق 12، 16، 17، 18و 10 از ماه آینده در تهران کلید می‌خورد.

عشایری درباره ارائه اراضی دولتی به توسعه‌گران اظهار داشت: تاکنون هیچ یک از دستگاه‌ها در تهران حاضر نشدند اراضی خود را در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای اجرای نوسازی بافت فرسوده قرار بدهند.

وی با بیان اینکه طبق برآوردها 10 هکتار اراضی دولتی در تهران وجود دارد که می‌تواند در اختیار بازآفرینی شهری قرار بگیرد، اظهار داشت: معتقدم با خلاء قانونی در این حوزه مواجه هستیم و اینکه دستگاه‌ها از ارائه اراضی استقبال نمی‌کنند به این دلیل است که فکر می‌کنند این اراضی متعلق به آن دستگاه است و نباید در اختیار سازمان دیگری قرار دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در همه جای دنیا اراضی به اجاره سازمان‌های دولتی در می‌آیند و دستگاه‌ها باید از محل درآمدشان اجاره اراضی را پرداخت کنند اما چون در ایران این سازوکار وجود ندارد بسیاری از دستگاه‌ها اراضی مازاد و زاید در اختیار گرفتند و از ارائه آن به دستگاه‌های دیگر برای اجرای چنین پروژه‌هایی سر باز می‌زنند.

عشایری تاکید کرد: هنوز هیچ دستگاهی به صورت نهایی حتی یک قطعه از اراضی خود را در تهران به وزارت راه وشهرسازی منتقل نکرده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با اشاره به فراهم بودن زمینه نوسازی 100 هزار واحد مسکونی دیگر در بافت فرسوده سراسر کشور گفت: علاوه بر نوسازی 100 هزار واحدی که از یک ماه آینده اقدامات اجرایی آن آغاز می‌شود زمینه برای نوسازی 100 هزار واحد دیگر وجود دارد اما باید ببینیم استقبال توسعه‌گران چگونه است.

وی تاکید کرد: اگر توسعه‌گران استقبال کنند نوسازی 100 هزار واحد دیگر هم قبل از اتمام سال جاری شروع می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، شنبه گذشته تفاهم‌نامه تجهیز مالی پروژه بازآفرینی شهری بین سه دستگاه وزارت راه و شهرسازی، سازمان برنام و بودجه و صندوق توسعه ملی منعقد شد و در این تفاهمنامه شش هزار میلیارد تومان منابع مالی اجرای نوسازی 100هزار واحد بافت فرسوده انجام شد و در مراسم این تفاهمنامه رئیس سازمان برنامه و بودجه از اختصاص بودجه 70هزار میلیارد تومانی برای پروژه‌های بخش مسکن خبر داد که بازآفرینی شهری در اولویت استفاده از این بودجه قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: