کد خبر: ۷۸۸۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲
تعداد بازدید: ۵۳۸
ثبات مدیریتی و سکانداری بدور از چالش علیرضا پویان شاد که از مدیران خوش نام و با سابقه بانکی شناخته می شود باعث شده تا بانک سرمایه با روندی رو به رشد در کاهش نرخ هزینه ها و مدیرت منابع و مصارف به سوی بانک خوب که شعار این بانک است نزدیک شود.

ثبات بی سابقه و کاهش شدید مطالبات در بانک سرمایهصدور مجوز برگزاری مجمع عادی سالیانه بانک سرمایه و انتقال نماد این بانک به بازار پایه فرابورس نشانه هایی از بازگشایی نماد این بانک را فراهم ساخته است.به نظر می رسد با انتشار صورت های مالی 12 ماهه 96 و برگزاری مجمع سهامداران این بانک شاهد بازگشایی نماد بانک سرمایه در بازار پایه فرابورس باشند.

به گزارش خبرداغ؛ بانک سرمایه طی چند ماه گذشته با تصمیم سازی هدفمند برای ساماندهی به مطالبات معوق و مشکوک الوصول که از جمله آن شکایت و معرفی ح.ه از بزرگترین بدهکاران بانکی به دستگاه قضا و دستگیری وی می باشد، گام های مثبت و معنی داری را در این جهت گیری برداشته و به گفته کارشناسان حوزه بانکی این روند می تواند نوید بخش روزهای روشنی برای بانک سرمایه که سهامدار اصلی آن معلمین از طریق صندوق ذخیره فرهنگیان هستند باشد. بررسی های تحلیلی نشان می دهد: مانده سپرده های سرمایه گذاری بانک سرمایه به بیش از 17 هزار میلیارد تومان بالغ شده که عمده این سپرده ها یک ساله می باشد.


کاهش معنادار مطالبات مشکوک الوصول بانک سرمایه


این بررسی حاکی از آن است : بانک در مقابل سرمایه 400 میلیاردی خود موفق به جذب رقم بالایی سرمایه شده است که نشان از پتانسیل های بالای بانک در جذب منابع دارد.


کاهش معنادار مطالبات مشکوک الوصول بانک سرمایه


همانطور که در جدول بوضوح قابل رویت است بانک در زمینه کاهش شدید مطالبات مشکوک الوصول موفق عمل کرده و هزینه 1858 میلیاردی خود را با کاهش جدی 1580 میلیاردی در 9 ماهه سال 96 به سطوح 288 میلیارد کاهش داده است. این امر نشان می دهد بانک قابلیت کاهش جدی هزینه های خود را داشته و با مدیریت هزینه ها به خصوص با فروش دارایی ها و وصول مطالبات خود جای زیادی برای کاهش زیان را داراست.


منبع داده هابورس24
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: