کد خبر: ۷۸۸۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳
تعداد بازدید: ۲۳۵
امیر عابدینی می گوید آستانه تحمل و انتقاد پذیری در فدراسیون فوتبال کم شده است.
کی‌روش را مجبور می‌کنند لباس ایرانی بپوشد!به گزارش خبرداغ، امیر عابدینی به سوالات مختلفی پیرامون فوتبال پاسخ داد.

*پرسپولیس در حالی روز سه شنبه با السد بازی می‌کند که با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. شرایط مالی این تیم مساعد نیست و اما هواداران این تیم امیدوار به صعود سرخپوشان به دیدار پایانی هستند.

پرسپولیس فراز و نشیب مالی داشته است. این جزو مطالب "لا ینفک" فوتبال ایران است. همه باشگاه‌ها این گرفتاری مالی را دارند. به هر حال سبک لیگ قهرمانان آسیا به گونه‌ای است که شرق و غرب در فینال بهم می‌رسند. این موضوع به نفع ما است. این مزیتی در لیگ قهرمانان آسیا است. در غرب آسیا پرسپولیس با اقتدار عمل کرده و خودش را به فوتبال آسیا دیکته کرده است.

*عامل موفقیت پرسپولیس با وجود مشکلات مالی و کمبود بازیکن چیست؟

سه دلیل عمده برای موفقیت پرسپولیس وجود دارد. هواداران در همه فراز و نشیب‌ها حامی تیم بودند. مدیریت فنی و برانکو نقش مهمی در موفقیت تیم داشتند. همبستگی بین سیستم حمایت تبلیغاتی و مدیریت باشگاه سومین دلیل هستند.

*فکر می‌کنید پرسپولیس به فینال صعود کند؟

من امیدوار هستم که فوتبال روی بدش را به ما نشان ندهد. ما در شرایط خیلی بد فوتبال هم حریف السد هستیم. مگر اینکه اتفاق بدی بیافتد؛ بازیکنی مصدوم شود یا داوری بد باشد.

برخی می‌گویند آزادی جهنم السد است اما من می‌گویم اینجا بهشت است. آزادی بهشت ما است. ما از بازی در آن لذت می‌بریم. ما هیچ وقت نمی خواهیم اینجا جهنم باشد.  

*اخیرا تیم ملی بازی‌های ملی را پشت سر گذاشت و بازیکنان به تیم‌های خود بازگشتند. با این وجود اردو خالی از حاشیه نبود و کی‌روش و دستیارش با عوامل تیم ملی امید از جمله استیلی و شاهرودی وارد درگیری لفظی شدند.

کی‌روش می‌گوید تیم ملی من، بچه‌های من، آکادمی من، کمپ من؛ این "من" را ما به او دادیم. تیم ملی به معنای حلقه‌های وابسته به هم در همه رده‌های سنی است. همه رده‌های سنی برای ما مهم هستند. فقط بازیکنان لژیونر مهم نیستند. بازیکنان لیگ برتر هم مهم هستند. نمی‌شود با دعوت بازیکنی به تیم ملی تا ابد قرارداد بازیکن را در قیمت بالایی حفظ کنیم.  

*منظورتان این است که یک‌سری از بازیکنان شایستگی حضور در تیم ملی را ندارند؟

اعتقاد دارم شایسته‌ترین‌ها در تیم ملی جمع نشدند. بعضی‌ها در ابعاد مختلف خوب هستند اما در کورس رقابت برای تیم ملی حضور ندارند. ما از کی‌روش بی‌وفایی‌های زیادی دیدیم. تا روزی که فدراسیون فوتبال تکلیف خود را در قالب مدیریت کلان حل نکند و مدیریت تعاونی داشته باشد، شرایط به همین منوال است.

*عملکرد فدراسیون فوتبال خالی از انتقاد نبوده است. از نحوه مدیریت بر تیم‌های ملی تا نقش منفعل مدیران فدراسیون در فرونشاندن مشکلات بین تیم ملی بزرگسالان و امید مورد انتقاد است.  

ما باید یاد بگیریم که انتقاد کنیم و به انتقاد هم بها دهیم. اگر این را یاد نگرفتیم، مطمئن باشید راه سازندگی به روی ما بسته شده است. من می‌بینم به محض این‌که انتقادی مطرح می‌شود، فدراسیون راهکار شکایت را پیش می گیرد. این عمل به آن معنی است که آستانه تحمل و انتقاد پذیری کم شده است. در محافل عمومی و فضای مجازی انتقاد نمی‌شود و سره از ناسره تشخیص داده نمی‌شود. باید مردم را به عنوان وجدان یک ملت بپذیریم. چرا فکر می‌کنیم که باید جای دیگر حرفمان را بزنیم؟ همیشه زبان منتقد رو بستیم.

*فدراسیون فوتبال در اقدامی آل‌اشپورت را به عنوان اسپانسر تیم‌های ملی انتخاب کرد اما این قرارداد تاکنون اجرا نشده است. از طرفی این فدراسیون در بیانیه‌ای اعلام کرد که پوشاک آدیداس با وجود نبود قرارداد، در جام ملت‌های آسیا استفاده می‌شود. این اقدام از نظر اقتصادی مورد انتقاد است.

مطمئن باشید تیم ملی در جام ملت‌ها پوشاک داخلی می‌پوشد.

*مطمئنا کی‌روش این موضوع را برای تیم ملی قبول نمی‌کند. آل‌شپورت هم قرار بود در ایران پوشاک خود را تولید کند.

او را مجبور به این کار می‌کنند.


ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: