کد خبر: ۷۸۸۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰
تعداد بازدید: ۴۴۸۵
رژیم انگور یکی از رژیم های پرطرفدار در طب سنتی می باشد که ادعاهای زیادی درمورد آن شده و از رژیم انگور به عنوان رژیم لاغری و رژیم پاکسازی کبد و بدن یاد می شود
بهترین رژیم پاکسازی بدن در طب سنتیرژیم انگور یکی از رژیم های پرطرفدار در طب سنتی می باشد که ادعاهای زیادی درمورد آن شده و از رژیم انگور به عنوان رژیم لاغری ورژیم پاکسازی کبدوبدن یاد می شود.

به گزارش خبرداغ به نقل از  شفاآنلاین: همچنین دستورهای زیادی برای انجام رژیم انگور وجود داشته و حتی نظرات مختلفی از اطبای طب سنتی درمورد آن وجود دارد چنانچه برخی معتقدند رژیم انگور تنها باعث پاکسازی کبد بوده و تاثیری در لاغری ندارند اما برخی دیگر معتقدند رژیم انگور یکی از بهترین رژیم ها برای لاغریست.ما در این مطلب به تمامی گفته ها درباره رژیم انگور و خواص و مضرات و شیوه های مختلف رژیم انگور اشاره می کنیم.

 
مصلح انگور

مصلح انگور : زیره، بادیان، رازیانه (پودر شده)، تخم کرفس، سکنجبین و غذاهای ترش بوده است.

 انگور برای صاحبان معده ضعیف و مرطوب و پر باد مضر می باشد مگر اینکه با مصلح آن زیره، و رازیانه خورده شود.

 انگور همچنین برای کبد و طحال ضعیف و قولنج بادی و کلیه مضر است که مصلح آن سکنجبین و انار و غذاهای ترش است.

اصول معالجه با انگور

۱- بهتر است قبل از شروع به انگور درمانی ۲ یا ۳ روز روزه گرفت (یا چیزی جز آب خنک ننوشید) تا بدن آمادگی پیدا کند و سموم و تخمیرات غذایی از معده پاک شود و شخص اشتهای خوردن انگور را پیدا کند.

 ۲- بعد از روزه داری: صبح ناشتا یک یا دو لیوان آب انگور خنک بنوشد بعد از گذشت نیم ساعت خوشه های انگور را گرفته و با دقت و آرامش دانه های انگور را با پوست و هسته آن بخورد (البته بعضی اوقات می تواند تنها آب انگور را بخورد و پوست و هسته آن را نخورد) می تواند از انواع انگورها استفاده کند.

 ۳- تعیین اوقات: رژیم انگور را باید مثلاً از ساعت ۸ صبح شروع کرد و هر دوساعت یکبار انگور خورد تا ساعت ۸ شب (یعنی ۷ بار) و به مدت یک هفته ادامه دهد. شاید در این مدت بیماری او برطرف شود اما اگر برطرف نشد می تواند به مدت ۳ یا ۴ هفته رژیم انگور درمانی را ادامه دهد.

 ۴- مقدار مصرف: با توجه به شرایط فردی باید از کم شروع کند و رفته رفته بر مقدار آن بیفزاید در ابتدا ۳۰ تا ۱۰۰ گرم در هر وعده مصرف کند و کم کم به دو برابر آن برساند یعنی ۶۰ تا ۲۰۰ گرم در هر وعده که البته می تواند مقدار آن را به ۴۵۰ گرم هم افزایش دهد ولی در هر صورت نباید مقدار مصرف روزانه کمتر از نیم کیلو و بیشتر از ۲ کیلو باشد.

 – بیمارانی که مقدار زیاد انگور می خورند می توانند فاصله وعده غذایی را از ۲ ساعت به ۳ ساعت افزایش دهند.
 
عوارض رژیم انگور

دل به هم خوردگی، لاغری، ضعف، بی میلی به انگور (که علت آن وجود سموم در بدن است) در این مورد باید یک روزه کوتاه مدت گرفت تا سموم برطرف شود ( در این دوره باید فقط آب خنک مصرف کرد)

 – بیمار هر وقت میل به انگور ندارد باید از مصرف آن خودداری نماید تا اشتهایش برگردد. نباید شخص را وادار به خوردن انگور نمود.

 
تذکرات ضروری:

۱- اگر غده خارجی باشد و یا سرباز کند روی آن ضماد انگور بگذارید. انگور را با هسته له کرده روی ضخم بگذارید و با پارچه پنبه ای ببندید.

 ۲- اگر یبوست گرفت می تواند یک قاشق روغن زیتون بخورد یا از طریق مقعد تنقیه کند.

 ۳- هفته ای چند بار (۴ – ۳ بار) با ۵/۱ لیتر آب ولرم تنقیه از طریق مقعد صورت گیرد.

 ۴- در کنار رژیم انگور باید درمان با یخ هم صورت گیرد به این صورت که حوله ای نرم و مرطوب به طول یک متر و عرض نیم متر تهیه کرده، در وسط حوله چند قالب یخ کوچک قرار دهید و گوشه های حوله را روی آن برگردانید و آنرا روی شکم قرار دهید. دو تا سه ساعت به این صورت بمانید تا یخ ها آب شوند، اگر شکم خالی باشد درمان مؤثرتر است. زیر بدن بیمار پلاستیکی پهن کنید تا از نفوذ رطوبت جلوگیری شود. (هفته ای ۳ تا ۴ بار تکرار شود)

 
۵- در طول دوره رژیم انگور بیمار هر روز استحمام کند و با کیسه حمام بدن او را ماساژ دهند.

 مراحل رژیم انگور
 
مرحله اول: در این مرحله سموم از معده و ردوه ها دفع می شود که معمولاً ۷ تا ۱۰ روز طول می کشد و برای تصفیه تمام دستگاه های بدن و خالی شدن از سموم معمولاً دو هفته طول می کشد. (در این مرحله بیمار چیزی جز انگور مصرف نمی کند)

مرحله دوم: پس  از گذشت دو هفته می توان کم کم از میوه جات استفاده کرد. مثل پرتقال، لیمو، زردالو، هلو، گریپ فروت، آب هویج و … که البته انگور باید پایه تغذیه باشد و بیشتر استفاده شود و در اولین غذای صبحانه از انگور استفاده کرد. می توان میوه های گوناگون را مثلاً اینطور انتخاب کرد:

 

ساعت ۸ : انگور. ساعت ۱۰ : گلابی، موز یا هلو. ساعت ۱۲ : انگور. ساعت ۱۴ دو نوع میوه فصل. ساعت ۱۶ انگور. ساعت ۱۸ پرتقال، گریپ فروت، آلو یا زردآلو. ساعت ۲۰ انگور. (این مرحله حدوداً یک هفته طول می کشد.)

مرحله سوم (خام خواری): در این مرحله می توان انواع سبزیجات خام، سالاد با روغن زیتون و لیموترش، گردو، فندق، بادام، پسته، خرما، انجیر، عسل و روغن زیتون مصرف کرد. در این مرحله که یک هفته طول می کشد هنوز غذای پخته مصرف نمی شود.
 
مرحله چهارم: در این مرحله می توان از غذای پخته و نپخته استفاده کرد.

 هر روز ۳ وعده غذا مصرف می کند: صبحانه یک یا دو نوع میوه. نهار غذای پخته [گیاهی] و شام سالاد.

 ملاحظه: البته عوارضی از قبیل دل به هم خوردن، حالت استفراغ پیدا کردن، سردرد و فشار معده، که این عوارض ناشی از حرکت سموم در بدن است و نشانه این است که این رژیم مؤثر واقع شده، این عوارض کم کم برطرف می گردد و نباید رژیم انگور را قطع کرد.

 بیماری هایی که با رژیم انگور درمانی معالجه می شود:

 احتیاط: کسانی که دچار سرماخوردگی هستند از مصرف انگور و شیره انگور خوداری  کنند تا سرما خوردگی آنها بر طرف شود.

دستور العمل رژیم انگور برای ۵ هفته

برای شروع شما  به انگور های قرمز  یا سیاه  یا انگور یاقوتی نیاز دارید. پوست نازک و هسته ترد و نرم از مشخصات انگورهایی است که تا ۵ هفته یار شما در رژیم انگور هستند.

 قدم اول: در هفته اول ۳۰۰ تا ۵۰۰ گرم انگور را جایگزین وعده صبحانه خود می‌کنید. مابقی روز هم از خوردن فست فود و گوشت زیاد پرهیز کنید. یادتان باشد انگور را با پوست و هسته آن مصرف کنید. و تاظهر هم هیچ چیزی نخوردی.

 قدم دوم: در هفته دوم این رژیم  این میوه جایگزین وعده شام و صبحانه می‌شود. مقدار انگور در این هفته آزاد است اما اصلا پر خوری نکنید.

قدم سوم: هفته سوم رژیم انگور سخت ترین هفته آن است زیرا جز نان و انگور چیز دیگری نباید خورده شود. نان سالم سبوس دار و انگور در ساعت های ۸، ۱۰، ۱۳ و ۱۹ بجای نهار، شام صبحانه و میان وعده غذای شما را در هفته سوم رژیم انگور می‌سازد.

 قدم چهارم: رژیم انگور به یک باره قطع نمی‌شود و سیر آن به صورت سینوسی است. در هفته چهارم از این رژیم  مانند هفته دوم صبحانه و شام انگور میل کنید.

 قدم آخر: دراین هفته فقط صبحانه ها انگور میل کنید و تا نهار هیچ نخورید.

 نکته:

در هنگام این رژیم  به یاد داشته باشید که آب خوردن را از دستور کار خود حذف نکیند و روزی ۲ لیتر آب بنوشید. انگور را بشویید اما سعی کنید سفیدی روی انگور که طعم آن را گستر می‌کند را از بین نبرید.

 در رژیم انگور پر خوری بسیار بد است و تأثیر رژیم را برعکس می‌کند لطفا فقط به اندازه سیر شدن انگور میل کنید.بهترین زمان این رژیم شهریور و مهر است که هوا اندکی خنک باشد زمانی که انگور هر ظرف میوه‌ایی را به اوج زیایی خود می‌رساند شما می‌توانید بدن خود را هم مانند انگورهای این فصل شفاف و پاک و زیبا کنید.

رژیم انگور برای لاغری در ۵ هفته (روش دیگر)

نکاتی درباره رژیم لاغری انگور

اساس این رژیم غذایی، انگور تازه و طبیعی است. انگورهایی که مصرف می کنید باید حتما شیرین و رسیده باشد. این رژیم غذایی برای افراد مبتلا به دیابت و یا سنگ کلیه توصیه نمی شود. در طی این دوره شما می توانید از آب های طبیعی دیگر استفاده کنید تا بدنتان دچار کم آبی نشود.

 رژیم انگور ممکن است تا ماهها ادامه پیدا کند. شما در این رژیم احساس خستگی و گرسنگی نمی کنید چون انگور سرشار از ویتامین و قند است.در زمانی که رژیم لاغری انگور را میگیرید بدنتان شروع به پاکسازی می کند و مواد زایدی که در کبد و خونتان انباشته شده است را از بین می برد و به طور کامل تصفیه می کند.

 رژیم لاغری با انگور در ۵ هفته باید انجام شود. و نحوه مصرف انگور در هر هفته متفاوت است. هفته اول: فقط در یکی از وعده ها انگور جایگزین غذا شود. هفته دوم: انگور را باید جایگزین دو وعده غذایی طی روز کرد. هفته سوم: انگور در تمام وعده ها جایگزین شود. کسانی که نگران ضعف قوا در این مدت هستند می توانند از نان جو به میزان متعادل در این مدت استفاده کنند.

 همچنین در رژیم انگور میتوان از آب انگور طبیعی به جای میوه آن در بعضی وعده ها استفاده کرد. به طور مثال به جای یک وعده انگور می توان از ۲ لیوان آب انگور استفاده کرد. و اما در هفته چهارم شما به جای سه وعده از دو وعده انگور استفاده می کنید و در هفته پنجم تنها یک وعده انگور در رژیم غذایی تان باید استفاده شود و باقی وعده ها می توانید از مواد غذایی دیگر استفاده کنید.

 در طول دوره ی درمان با انگور، مواد زائد از خونتان خارج شده و در صورتی که کم خونی داشته باشید، خون بدنتان جبران می شود و بسیاری فواید بی شمار دیگر که باعث شده نام این رژیم را رژیم پاکسازی با انگور بگذارند.در هر حالت ( چه مصرف روزانه و چه بکار گیری انگور جهت بهره مند شدن از رژیم آن، بهتر است ۲۴ ساعت از چیدن انگور بگذرد ؛ همچنین برای آب گرفتن انگور بهتر است هسته و پوست آن جدا شود.برای استفاده انگور های رسیده، درشت و شیرین را انتخاب کنید و ترجیحا از انگور سیاه استفاده کنید.

 کاهش وزن احتمالی با این رژیم انگور حدود ۲ تا ۴ کیلو گرم است و این بستگی به مداومت شما و همچنین کنترل باقی مواد مصرفی در وعده های روزانه تان دارد. رژیم لاغری  با انگور در ۵ هفته باید انجام شود. و نحوه مصرف انگور در هر هفته متفاوت است. هفته اول: فقط در یکی از وعده ها انگور جایگزین غذا شود. هفته دوم: انگور را باید جایگزین دو وعده غذایی طی روز کرد. هفته سوم: انگور در تمام وعده ها جایگزین شود. کسانی که نگران ضعف قوا در این مدت هستند می توانند از نان جو به میزان متعادل در این مدت استفاده کنند.

 همچنین در رژیم انگور میتوان از آب انگور طبیعی به جای میوه آن در بعضی وعده ها استفاده کرد. به طور مثال به جای یک وعده انگور می توان از ۲ لیوان آب انگور استفاده کرد. و اما در هفته چهارم شما به جای سه وعده از دو وعده انگور استفاده می کنید و در هفته پنجم تنها یک وعده انگور در رژیم غذایی تان باید استفاده شود و باقی وعده ها می توانید از مواد غذایی دیگر استفاده کنید.

 خواص مفید انگور برای بدن

انگور دارای ویتامین های زیادی مثل ویتامین B, C ,A و D است. به دلیل وجود ویتامین d به حفظ سیستم ایمنی و قدرت دفاعی بدن کمک زیادی می کند.انگور یکی از تصفیه کننده های مهم بدن مخصوصا برای خون و کبد به شمار می رود. همچنین خوردن انگور برای بیمارانی که دچار ناراحتی های معده از جمله ورم روده و ورم معده و همچنین بیماری بواسیر هستند توصیه می شود.

 انگور برای ریه ها و دستگاه تنفس هم مفید است و به کسانی که مبتلا به آسم یا تنگی نفس هستند خوردن انواع انگور, آب انگور یا حتی رژیم انگور توصیه می شود. همچنین  متعادل کننده فشار خون است مخصوصا در افرادی که فشار خون بالا دارند افزودن انگور به دو وعده غذایی در صبح و شب توصیه می شود.

 از دیگر خواص انگور و موارد توصیه آن به بیماران دیابتی است که می توانند از کشمش و انگور تازه استفاده کنند و همچنین افرادی که مبتلا به کم خونی هستند انگور می تواند کمبود خون بدن آنها را جبران کرده و حتی از بروز این بیماری پیشگیری کند.

 خواص رژیم انگور

حضرت امام صادق (ع) فرمودند: انگور سیاه بخور تا اندوهت از میان برود.

۱- انگور از نظر طبیعت گرم و تر بوده وخود به تنهایی منضج اخلاط است بهترین نوع آن انگور قرمز و یاقوتی می باشد.

 ۲- مصلح انگور : زیره، بادیان، رازیانه، تخم کرفس، سکنجبین و غذاهای ترش بوده است.

 ۳- خواص انگور  : قلیایی کننده خون – تولید کننده خون صالح – رفع خستگی و ضعف – تقویت کننده قوی سیستم ایمنی – مقوی (معده، کبد، اعصاب، مغز، کلیه) – تقویت حافظه – تامین کلسیم بدن – تقویت کننده نطفه جنسی (در زن و مرد) – پیشگیری از سرماخوردگی – رفع سردی مزاج – ضد تب و تب بر – هاضم غذا – ضد صفرا و دم و سودا – هم چاق و هم لاغر کننده – مفید در بیماریهای ریوی – پیشگیری از سل (سل در قدیم به معنای سرفه های شدید و شاید سیاه سرفه بوده باشد) و سرماخوردگی – رفع سیاه سرفه – درمان برونشیت – اشتهاآور – درمان درد شدید و حاد معده – درمان درد معدۀ مزمن – درمان سوء هاضمه – رفع استسقاء – رفع گرفتگی های کبد و طحال (مصلح آن تخم کرفس می باشد) – درمان نارسایی کبد – درمان اسهال و استفراغ – ملین – رفع یبوست – رفع اسهال خونی – رفع ورم یا کولیت روده – درمان کننده مسمومیتهای مزمن می باشد – برطرف کننده صفرای خون- دفع کننده صفرای بدن – شکستن سنگ صفرا – رفع یرقان (همراه با سرکه) – درمان بواسیر – مدر – درمان سنگ کلیه و مثانه – درمان ورم کلیه – رفع سختی ادرار (آنوری) – درمان اورمی و اسیدوز – درمان فشار خون – درمان امراض قلبی- درمان تپش قلب – درمان کم خونی – درمان کلسترول خون – شادی آور (همراه با سیب و سبزی ریحان) – درمان ضعف اعصاب یا افسردگی (همراه با کمی زعفران) – درمان سردرد و میگرنهای مزمن – درمان صرع (همراه با سداب) – درمان امراض جلدی – نرم کننده پوست (هم خوراکی و هم ماسک) – افزاینده شیر مادر – جلوگیری از سقط جنین (رژیم کوتاه مدت) – جلوگیری از پوکی استخوان – معالجه ورم مفاصل- درمان رماتیسم – درمان نقرس- درمان اعتیاد – ضد ویروس (فلج اطفال و تبخال) – ضد باکتری – ضد اسکوربوت – ضد تومور و سرطان.

 بمنظور درمان بیماری های ریوی فقط آب انگور بخورید نه پوست آنرا. چون دانه و پوست انگور برای معده های ضعیف ثقیل است لذا می توانید رژیم آب انگور تازه بگیرید. هر کیلوگرم انگور از نظر تامین انرژی معادل ۳-۲ کیلوگرم گوشت می باشد!

رژیم انگور ۲۱ روزه

کلا طول دوره این رژیم انگور ۲۱ روزمی باشد  که هفته اول یک وعده از سه وعده غذا انگور خورده شود و هفته دوم دو وعده انگور و از هفته سوم فقط انگور خورده شود چون طبع انگور گرم و تر می باشد بهتر است بیشتر در افرادی که طبع سرد دارند استفاده شود ولیکن هر طبعی می تواند از آن استفاده کند بشرطی که پر خوری انجام نشده و از مصلح نیز استفاده شود در طول دوره رژیم بجز هفته اول و دوم هیچ چیز دیگری نظیر نان و چای و…. مصرف نکنید و تنها خوراکی مجاز آب خوردن و عسل و میوه هایی نظیر پرتغال ترش، لیموترش یا لیمو شیرین، هلو،آلو و توت فرنگی می باشد. هندوانه و خربزه نیز گاها در طول دوره می توانید میل کنید کشیدن سیگار در سراسر طول دوره رژیم ممنوع می باشد.

 در صورت احساس ضعف هر چند یکبارمی توانید یک زرده تخم مرغ نیم عسلی نیز بعنوان غذای کمکی میل کنید.

 تذکر: همزمان و بدنبال مصرف انگور نباید آب بخورید (حداقل یک ساعت بعد از مصرف انگور آب میل نمایید)

 نکته: به منظور درمان بیماری های ریوی فقط آب انگور بخورید.
 
توجه: هر کیلوگرم انگور از نظر تامین انرژی معادل دو تا سه کیلو گرم گوشت می باشد.

 
دستور العمل رژیم انگور ۴۰ روزه

کلاً طول دوره رژیم ۴۰ روز می باشد که هفته اول یک وعده از سه وعده غذا، انگور خورده شود و هفته دوم دو وعده انگور، و از هفته سوم تا آخر فقط انگور خورده شود. چون طبع انگور گرم و تر می باشد بهتر است بیشتر در افرادی که طبع سرد دارند استفاده شود ولیکن هر طبعی می تواند از آن استفاده کند بشرطی که پُرخوری انجام نشده و از مصلح نیز استفاده گردد. در صورت استفاده از آب انگور تازه می توانید از روزی دو لیوان شروع کرده و تا روزی ۱۰ لیوان هم برسانید.

مفید ترین رژیم طب سنتی رژیم انگور است

رژیم انگور که از مفید ترین رژیم های طب سنتی می باشد به علت فواید بسیارش به آن رژیم پاکسازی با انگور نیز گفته می شود. در طب سنتی اکثر بیماری‌ها ناشی از غلبه مزاج صفراوی و سودایی در بدن است که گرم و خشک و سرد و خشک محسوب می‌شوند. برای اصلاح مزاج‌ها و درمان برخی بیماریها مخصوصا انواعی که به کبد مربوط است پاکسازی را توصیه می‌کنیم زیرا کبد خود مرکز سموم بدن بوده و هضم غذا با آن در ارتباط است.

در کسانی که مبتلا به یبوست و همورویید یا مشکلات پوستی مثل جوش و کهیر هستند یا کبدشان چرب است یا با خوردن غذاها مشکل دارند یعنی با خوردن یک غوره سردی‌شان می‌کند و با خوردن مویز گرمی‌شان می‌کند نیز پاکسازی کبد توصیه می‌شود. داروی همولاکس که در داروخانه هست نیز از هلیله زرد و سیاه و بلیله تهیه شده است و کار پاکسازی کبد را انجام می‌دهد. اما بهتر ین رژیم پاکسازی، رژیم انگور است زیرا انگور خود فواید بسیاری دارد و برگ، هسته، غوره، شیره انگور و حتی کشمش آن درمانی است.

در رژیم انگور باید از انگور رسیده و شیرین که برگ و ساقه آن تازه است استفاده کرد. انگوری که چوبش خشک شده باشد یعنی در اثر ماندن در جعبه رسیده و روی درخت نرسیده است مناسب برای رژیم پاکسازی نیست. در این رژیم صبحانه، ناهار و شام فرد باید انگور باشد. اگر فرد گرسنه شد می‌تواند از آب جوش و عسل یا مقداری ارده و نان کم استفاده کند اما بهتر است از غذاهای نشاسته‌ای و فیبر‌دار به مقدار زیاد مصرف نکند. بسته به شدت بیماری به مدت یک تا دو هفته باید رژیم را ادامه داد.

این رژیم باعث لاغری نمی‌شود چون صفرا و سودا عامل لاغری هستند و رژیم انگور این دو مزاج را از بین می‌برد اما به هر حال اکثر افرادی که نیاز به پاکسازی کبد دارند، چاق هستند و این رژیم باعث کمی کاهش وزن می‌شود که اتفاقا برایشان خوب است. این رژیم برای کسانی که مبتلا به ناراحتیهای گوارشی مثلا یبوست یا خونریزی گوارشی یا زخم معده و عفونت هستند هم بسیار خوب است. این افراد حتی اگر رژیم لاغری بگیرند موفق نیستند چون روده‌ها حرکت کمی دارد. با مصرف انگور روده ها پاکسازی می‌شود و لک های صورت و جوش نیز از بین می‌رود.

در طب سنتی حکما انگور را جایگزین مولتی ویتامین‌ها می‌دانند. شیره انگور مناسب افرادی است که کم‌خونی دارند. در ضمن انگور شیرین است و باعث افت فشار خون نمی‌شود. تنها ممکن است فرد دچار کمبود پروتئین شود که آن هم به مدت یک یا دو هفته مشکل‌ساز نمی شود. در ضمن به کلیه‌ها استراحت داده می‌شود.

 رژیم انگور جهت پاکسازی بدن توسط طب سنتی تایید شد

رژیم انگور از مفید ترین رژیم های طب سنتی است که به دلیل فواید بسیارش آن را رژیم پاکسازی با انگور نیز نامیده اند از خواص آن می توان به تقویت قلب اشاره کرد.

 انگور از شناخته شده ترین نوع در گونه ی گیاهی خود است ؛ انگور از میوه ی آن گرفته ( با تمام اجزایش مانند هسته و پوست ) تا برگ ( که در آشپزی هم استفاده می شود ) و ساقه های آن دارای خاصیت است، حتی نوع کال و رسیده ی انگور خواص متفاوتی از هم دارند ؛ می خواهیم به بررسی رژیم انگور از دید طب سنتی بپردازیم.

 انگور رسیده دارای مقدار قابل توجهی پروتئین، فسفر، کلسیم، بیش از چهار نوع ویتامین، پتاسیم و… است ؛ اما شاید سوال پیش بیاید که تنها انگور نیست که می تواند چنین ویژگی هایی داشته باشد، پس چرا تاکید بر رژیم انگور شده است ؟

 هر رژیمی اگر طبق اصولش پیش نرود دردسر ساز خواهد شد، در طب سنتی اگر برای درمان ناراحتی خاصی آب تقریبا داغ تجویز شود ولی بیمار آب ولرم مصرف کند، قطعا نتیجه ای نخواهد دید، تازه این در حالت خوش بینانه است که نتیجه ی عکس برای بیمار نداشته باشد ؛ حال خوراکی های دیگر جای خود دارند.

 در اینجا چند توصیه کوچک برای زمان مصرف انگور را بیان کرده و مستقیما به سراغ رژیم انگور می رویم ؛ اگر آب انگور را صبح به صبح میل کنید، سبب تصفیه ی خون و تقویت کلیه ها می شود ؛ توجه داشته باشید که باید از آب انگور تازه استفاده کنید اگر از ساندیس های آماده هرچند با ادعای آب میوه ی طبیعی استفاده کنید ممکن است دچار ناراحتی هایی از قبیل خونریزی معده یا… شوید. سعی کنید بعد از خوردن انگور بلافاصله آب نخورید، البته این توصیه در خصوص همه ی میوه ها حتی وعده های غذایی صادق است.

 برای رژیم انگور به زمانی معادل ۵ هفته نیاز دارید، در هفته ی اول یک وعده ی غذایی مثلا ناهار یا شام را حذف کرده و انگور را جایگزین آن می کنیم ؛ در هفته ی دوم، یک وعده ی دیگر را هم حذف کرده و در اصل دو معده از انگئر استفاده می کنیم و در هفته ی سوم کاملا بجای صبحانه، ناهار و شام از انگور استفاده می کنیم ؛ سپس به حالت اول بر می گردیم یعنی در هفته ی چهارم، دو وعده از انگور استفاده کرده و در نهایت در هفته ی پنجم یک وعده ی غذایی را به انگور اختصاص می دهیم.

در طول دوره ی درمان با انگور، مواد زائد از خونتان خارج شده و در صورتی که کم خونی داشته باشید، خون بدنتان جبران می شود و بسیاری فواید بی شمار دیگر که باعث شده نام این رژیم را رژیم پاکسازی با انگور بگذارند.در هر حالت ( چه مصرف روزانه و چه بکار گیری انگور جهت بهره مند شدن از رژیم آن، بهتر است ۲۴ ساعت از چیدن انگور بگذرد ؛ همچنین برای آب گرفتن انگور بهتر است هسته و پوست آن جدا شود.برای استفاده انگور های رسیده، درشت و شیرین را انتخاب کنید و ترجیحا از انگور سیاه استفاده کنید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: