کد خبر: ۷۸۸۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹
تعداد بازدید: ۲۶۸
تعدادی از استادان حقوق و علوم سیاسی و چند دیپلمات اسبق در نامه ای به شورای نگهبان مدعی شده اند: تایید CFT به افزایش فشار تحریم ها علیه ایرانیان با نام شورای نگهبان است.
نامه تعدادی استاد به شورای نگهبان: نیازی به عضویت ایران در CFT نیست/ مشکل بانکی ایران حل نخواهد شد
به گزارش خبرداغ ، در این نامه ارسال شده، آمده است: با توجه به تصویب لایحه دولت با عنوان «لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم (ICSFT )» در مجلس و ارسال مصوبه مجلس شورای اسلامی‏ به شورای تگهبان قانون اساسی؛ به نظر می رسد مصوبه فوق با سؤالات، شبهات و ابهامات مواجه شده که لازم است در مورد آنها بررسی صورت پذیرد.

به گفته این افراد ، الحاق به 'کنوانسیون بین المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم (ICSFT)'، تبعاتِ خسارت بار سیاسی، امنیتی، بین المللی، مالی، تحریمی و نیز حقوقی برای کشور ایجاد کند.

همچنین الحاق ایران به 'کنوانسیون بین ‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم (ICSFT)'؛ ناقض برخی اصول قانون اساسی است .

در این نامه تصریح شده است: قطعاً بعد از پذیرفتن شروط FATF و تصویب لوایح مرتبط با آن و الحاق به ICSFT، مشکل بانکی ایران حل نخواهد شد،

در ادامه آمده است: اگر هدفِ 'گروه ویژه اقدام مالی'، واقعاً فقط مقابله با تأمین مالی تروریسم است و توطئه ای در کار نیست، نیازی به عضویت ایران در کنوانسیون مذکور نبوده و نیست، بلکه کافی است که مواردی به قوانین داخلی ایران اضافه شود.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: