کد خبر: ۷۸۸۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹
تعداد بازدید: ۱۸۸
ترامپ سیاست «گاو شیرده سعودی» را در مقابل حمایت امریکا از تخت ریاض در برابر خطر ایران، در پیش گرفت و آخرین صحبت‌های او در این مورد، به دهم ماه جاری بر می‌گردد که اعلام کرد ایران در طول ۱۲ دقیقه بر خاورمیانه مسلط می‌شود و عربستان باید برای برخورداری از حمایت آمریکا، هزینه آن را بپردازد.
۲ سیاست کاخ سفید برای تحریک دولت‌های عربی علیه ایران / بین ۱۲ دقیقه مورد اشاره ترامپ، برنده و بازنده کیست؟

مهران نزار غطروف در البناء نوشت: بحران ایران و آمریکا روز به روز شدت می‌یابد و هنوز ایالات متحده نتوانسته است انقلاب ایران را برانداخته و آن در مهدش نابود کند. آمریکا به بهانه مبارزه با القاعده به افغانستان حمله کرد و به عراق یورش برد، تا به این شکل تهران را مهار کند، اما این اقدامات هیچ فایده‌ای نداشت.

به گزارش خبرداغ به نقل از  «انتخاب»، این رسانه عرب زبان ادامه داد: واشنگتن با وجود تمام تلاش‌های خود نتوانست نظام تهران را از پای در بیاورد، از این رو قدرت روز افزون تهران را دستاویزی قرار داد تا از دولت‌های خلیج فارس باجگیری کرده و سیطره خود بر این کشور‌ها را افزایش دهد. به این ترتیب، ایران را تهدید بزرگی برای امنیت خاورمیانه توصیف کرد.

در این مسیر، واشنگتن روی دو بند بازی کرد:

۱-ایران را خطر هسته‌ای بزرگی برای این دولت‌ها دانست.

۲-شروع به ترویج این نکته کرد که تهران تلاش می‌کند تشیع را در تمام مناطق اطراف خود انتشار دهد.

ترامپ سیاست «گاو شیرده سعودی» را در مقابل حمایت امریکا از تخت ریاض در برابر خطر ایران، در پیش گرفت و آخرین صحبت‌های او در این مورد، به دهم ماه جاری بر می‌گردد که اعلام کرد ایران در طول ۱۲ دقیقه بر خاورمیانه مسلط می‌شود و عربستان باید برای برخورداری از حمایت آمریکا، هزینه آن را بپردازد.

پاسخ ایران بدون تاخیر و در روز بعد از صحبت‌های ترامپ، از زبان حسین سلامی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران، مطرح شد: «ما قادر هستیم خاورمیانه را طی ۱۲ دقیقه از شر آمریکا نجات دهیم.»

این مساله باب سوال‌های مهمی را می‌گشاید: بین ۱۲ دقیقه امریکایی و ایرانی، برنده و بازنده کیست؟

این بار، جواب به سرعت از زبان سید حسن نصرالله شنیده شد، که در ۱۲ اکتوبر تصریح کرد: «ما امروز در برابر الگو‌هایی آمریکایی قرار داریم که استکبار را به نهایت خود رسانده و حتی به هم پیمانان خود اهانت می‌کنند. معیار‌های رئیس جمهور آمریکا، معیار ثروت است و در این میان، در برابر این همه اهانت، جز سکوت کشنده، چیزی نمی‌بینیم!»

سید حسن نصرالله تاکید کرد که صحبت ترامپ در مورد تسلط ایران بر خاورمیانه در طول ۱۲ دقیقه، با هر پشتوانه‌ای که بوده باشد، بر عظمت ایران در چشم ترامپ، دلالت دارد.

به عقیده دبیر کل حزب الله، ایران هیچ گاه بر سر ثروت و حق حاکمیت خود معامله نمی‌کند، اما هم پیمانان ترامپ، کسانی که آمریکا سلاح‌های خود را به قیمت میلیون‌ها دلار به ان‌ها می‌فروشد، در چشم ترامپ ضعیف و ناپایدار هستند، به نحوی که بیش از دو هفته توان مقاومت ندارند.

در پایان، بر این عقیده هستیم که ۱۲ دقیقه آمریکایی، در حالت افول در منطقه خاورمیانه است؛ چرا که قدرت حضور آمریکا در شرق، مبنی بر قدرت هم پیمانان آن است، اما آیا قدرتی برای ان‌ها که دائما در حال دوشیده شدن توسط ترامپ هستند، باقی مانده است؟

این در حالی است که ۱۲ دقیقه ایرانی، در حالت رشد روز افزون قدرت منطقه‌ای و بین المللی است.

در برابر تغییری که در نقشه توازن‌های بین المللی ایجاد شده و در پی تاثیراتی که جنگ سوریه بر توازن‌های جدید خواهد داشت، باید گفت: ایران سنگ بنای اصلی قدرت در منطقه خاورمیانه و مخالف سیاست‌های یک جانبه آمریکاست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: