کد خبر: ۷۸۸۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹
تعداد بازدید: ۴۱۹
معاون نماینده سازمان ملل در امور سوریه نیز از تصمیم خود برای ترک پستش در اواخر ماه نوامبر خبر داد.
دی‌میستورا و معاونش می‌روند
به گزارش خبرداغ ،  یان ایگلند، معاون نماینده سازمان ملل در امور بشردوستانه در سوریه در جریان کنفرانسی اعلام کرد: قصد دارم در اواخر نوامبر پستم را ترک کنم  و به طور اتفاقی استفان دی‌میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه نیز پست خود را در همین مدت ترک خواهد کرد. امیدوارم که این فعالیت پس از ترک پست ما ادامه داشته باشد.

ایگلند از  اعطای مهلت بیشتر برای اجرای توافقنامه ادلب در سوریه استقبال کرد.

معاون استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه خاطرنشان کرد: روسیه و ترکیه اعلام کردند، برای اجرای توافقنامه ادلب زمان بیشتری می‌دهند. زمان برای دیپلماسی وجود خواهد داشت و این امر برای ما راحت است.

استفان دی‌میستورا پیشتر در نشست تخصصی شورای امنیت که برای بررسی مساله سوریه برگزار شد، خاطرنشان کرد که بنا به دلایل کاملاً شخصی قصد دارد این سمت را ترک کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌ جمهوری ترکیه در هفدهم سپتامبر در شهر سوچی روسیه دیدار کرده و یک توافق برای تعیین منطقه غیر نظامی شده ۹ تا ۱۲ مایلی در ادلب در امتداد خط تماس اپوزیسیون مسلح و نیروهای دولتی تا ۱۵ اکتبر به امضا رساندند. هدف از این توافق جلوگیری از حمله احتمالی نیروهای دولتی سوریه به استان ادلب بود که به عنوان آخرین پناهگاه شورشیان محسوب می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: