کد خبر: ۷۸۸۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷
تعداد بازدید: ۲۱۴
دبیرکل جمعیت رهپویان گفت: شاید یک انتخابات تناسبی بتواند در کارگشایی فعالیت‌های حزبی موثر باشد و در این صورت کشور دائما از یک جناح به جناح دیگر منتقل نخواهد شد. اگر احزاب قدرتمندی شکل بگیرند و دولت سایه و کادرسازی شکل بگیرد آن زمان ما شاهد رویکردها و عملکردهایی مثبت خواهیم بود.
سروری: ساختار انتخاباتی کشور مانع توسعه احزاب انقلابی است

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، پنجمین کنگره سراسری جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی صبح امروز با حضور حجت الاسلام رحمانی، مجتبی شاکری، پرویز سروری و سعید جلیلی برگزار شد.

پرویز سروری دبیرکل جمعیت رهپویان در ابتدای این مراسم گفت: هسته‌های انقلابی جمعیت رهپویان در اقصی نقاط کشور شکل گرفته و فرایند تکاملی آن بسیار انقلابی و اساسی بوده و جمعیت سهم خود را برای مبارزه با دشمنان انقلاب اسلامی ایفا می‌کند.

وی تاکید کرد: جمعیت ما منافع انقلاب را بر منافع حزبی ترجیح داده است. وضعیت کشور ایجاب می‌کند که احزاب انقلابی توسعه پیدا کنند اما ساختارهای کشور به ویژه ساختار انتخاباتی کشور علیه این موضوع است. امروز احزاب در یک کارکرد انتخاباتی خلاصه شده‌اند.

سروری گفت: شاید یک انتخابات تناسبی بتواند در کارگشایی فعالیت‌های حزبی موثر باشد و در این صورت کشور دائما از یک جناح به جناح دیگر منتقل نخواهد شد. اگر احزاب قدرتمندی شکل بگیرند و دولت سایه و کادرسازی شکل بگیرد آن زمان ما شاهد رویکردها و عملکردهایی مثبت خواهیم بود.

وی تصریح کرد: ما فکر می‌کنیم جوان‌گرایی یکی از نیازهای کشور است. ما توانستیم با به کارگیری چهره‌های جوان از آنها در این جمعیت استفاده کنیم. امروز اقتضای آن را دارد که بازبینی در مولفه‌های گفتمانی را داشته باشیم. ما در مبانی هرگز تجدیدنظر نمی‌کنیم اما تاکتیک‌ها قابل تجدید نظر است. امروز جمعیت در دوره جدید نسبت به مفاهیم کلی باید به مسائل روشن منتقل شود و این نیاز احزاب است.

دبیرکل جمعیت رهپویان عنوان کرد: ما باید بدانیم شاخصه‌های یک رهپوی انقلابی چه شاخص‌هایی است. این که ما در مقولات کلی بمانیم مشکل‌آفرین است. ما امروز نیازمند این هستیم که در دوره جدید که با یک شورای مرکزی تاثیرگذار و انقلابی که شکل خواهد گرفت نسبت به وضعیت موجود برنامه‌ریزی کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: