کد خبر: ۷۸۸۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
تعداد بازدید: ۳۰۴
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: کسانی که با برگزاری تجمع درصدد تاثیرگذاری بر شورای نگهبان هستند، تنها به قانون‌گریزی دامن می‌زنند.
مخالفان FATF با برگزاری تجمع تنها به قانون‌گریزی دامن می‌زنند/ نباید دست به خودتحریمی بزنیم

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، جلال میرزایی به تلاش‌های برخی از مخالفان برای برگزاری تجمعی علیه پیوستن ایران به FATF اشاره کرد و گفت: متاسفانه روند امور در کشور در حال حرکت به سمتی است که روز به روز از تمرکز نسبت به مسائل اصلی کشور و توسعه دورتر شده و درگیر مسائل فرعی و حاشیه‌ای شده‌ایم. 

وی خطاب به مخالفان FATF اظهار داشت: در مورد افرادی که مخالف FATF و درصدد برگزاری تجمع در این باره هستند، من نمی‌دانم چرا آنها دست به این کارها می‌زنند. اگر مجلس مهم است، اگر نمایندگان مجلس، وکلای ملت هستند و عصاره فاضل محسوب می‌شوند، اگر مجلس در راس امور است، اگر قرار است مصوبات مجلس مبنای اداره کشور باشد، برگزاری چنین تجمعاتی چه معنی پیدا می‌کند؟ 

این نماینده مجلس ادامه داد: مخالفان FATF بدانند که نمایندگان مجلس، پیام‌ها و سخنان آنها و گروه‌های مختلف را درباره پیوستن ایران به FATF شنیده‌اند و با در نظر گرفتن جوانب امر، ابعاد و پیامدهای آن و همچنین منافع ملی و مصالح کشور رای داده‌اند. 

میرزایی با تاکید بر اینکه فصل‌الخطاب قانون است و باید منتظر ماند و دید شورای نگهبان چه تصمیمی می‌گیرد، تصریح کرد: متاسفانه کسانی که با برگزاری تجمع درصدد تاثیرگذاری بر شورای نگهبان هستند، تنها به قانون‌گریزی دامن می‌زنند. 

وی افزود: نکته دیگر آن است در حالی که گروه ویژه اقدام مالی (FATF) در پاریس جلسه دارند و درخصوص خروج ایران از لیست سیاه می‌خواهند به جمع‌بندی برسند، تجمع مخالفان و تحرکات آنها، در واقع تقویت کسانی است که مخالف خروج ایران از لیست سیاه هستند. در واقع تجمع این افراد، در راستای مصالح و منافع ملی کشور نیست. 

این عضو فراکسیون امید با بیان اینکه برخی کشورها می‌خواهند شیطنت کنند و بگویند ایران کشور پایبندی به تعهداتش نیست تا کشورمان در لیست سیاه FATF باقی بماند، خاطرنشان کرد: این افراد (تجمع‌کنندگان) به آنها کمک می‌کنند که جای تامل بسیاری دارد. باید این افراد صبور بوده و به قانون پایبند باشند تا از این مرحله عبور کنیم. کشور ما مشکلات بسیاری دارد و ما نباید دست به خودتحریمی بزنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: