کد خبر: ۷۸۸۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶
تعداد بازدید: ۲۷۵
یک محیط بان پارک ملی گلستان در درگیری صبح روز چهارشنبه با شکارچیان غیرمجاز به شهادت رسید و دو محیط بان دیگر زخمی شدند.
شهادت محیط بان پارک ملی گلستان در درگیری با شکارچیان غیرمجاز / دو محیط بان هم زخمی شدندیک محیط بان پارک ملی گلستان در درگیری صبح روز چهارشنبه با شکارچیان غیرمجاز به شهادت رسید و دو محیط بان دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایرنا، این درگیری بامداد امروز در منطقه سولگرد پارک ملی گلستان رخ داد.
اداره ‌کل محیط زیست گلستان با تایید خبر این درگیری و شهادت محیط‌بان گلستانی اعلام کرد که جزئیات این حادثه بزودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.
گلستان قدیمی‌ ترین پارک ملی ثبت شده در ایران و پناهگاهی کم‌ نظیر برای حیات ‌وحش است که 1350 گونه گیاهی و 302 گونه جانوری، از جمله نیمی از گونه ‌های پستانداران ایران را در حدود 900 کیلومتر مربع گستره خود جای داده و به همین دلیل به عنوان ذخیره ‌گاه زیست ‌کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده ‌است.
پارک ملی گلستان از بهترین زیستگاه ‌های پستانداران بزرگی چون پلنگ، خرس قهوه‌ ای، گرگ، وشق، مرال، شوکا، گوسفند وحشی و بز وحشی، آهوی ایرانی و گراز است و به ویژه به خاطر جمعیت فراوان قوچ و میش اوریال معروف است.
گلستان در سال 1354 نخستین پارک ملی ایران شد که در فهرست میراث جهانی یونسکو به عنوان یکی از 50 ذخیره‌ گاه زیستکره به ثبت رسیده ‌است.
بیشتر گستره پارک در استان گلستان، حدود 34 درصد آن در استان خراسان شمالی و بخش ناچیزی نیز در استان سمنان قرار دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: