کد خبر: ۷۸۸۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹
تعداد بازدید: ۱۹۴
روحانی در دیدار سفرای جدید ایران در پنج کشور جهان مطرح کرد:
رئیس‌‌‌جمهور سفرای جمهوری اسلامی ایران در دیگر کشورها را نمایندگان ملت، تاریخ و فرهنگ متعالی ایران دانست و آنان را به تلاش فراوان در راستای توسعه، تقویت و تحکیم مناسبات سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی کشورمان در عرصه بین‌المللی توصیه کرد.
تاکید بر ضرورت توجه به اولویت توسعه و گسترش مناسبات و همکاری‌های تجاری و اقتصادی از سوی سفرا

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه‌شنبه در دیدار سفرای جدید جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا، سیرالئون، کویت، رومانی و بنگلادش با اشاره به اینکه امروز بدخواهان ملت ایران از هیچ توطئه و اقدام ضد انسانی برای ضربه زدن به انقلاب و اعمال فشار علیه مردم دریغ نمی‌‌‌‌کنند، گفت: در این شرایط سفرای ایران در کشورهای خارجی وظیفه دارند، تلاش و جدیتی مضاعف برای توسعه روابط و همکاری‌های ایران با دیگر کشورها در بخش های مختلف داشته باشند و بخش خصوصی باید پیشتاز روابط اقتصادی باشد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به اولویت توسعه و گسترش مناسبات و همکاری‌های اقتصادی و تجاری از سوی سفرا، اظهار داشت: برنامه‌‌‌‌ریزی سفرا در راستای جذب سرمایه گذاری خارجی و تقویت همکاری‌‌‌‌‌های مشترک شرکت‌ها و بنگاه‌های بخش خصوصی کشورمان با شرکت‌‌‌های کشورهای محل مأموریت‌شان، بسیار حائز اهمیت است.

رئیس‌‌‌‌جمهور با اشاره به اینکه امروز آمریکا به واسطه خروج غیرقانونی از برجام، در صحنه جهانی و حقوقی منزوی شده و این اقدام آنان به‌جز چند کشور معدود از سوی هیچ کشوری مورد حمایت قرار نگرفته است، تصریح کرد: باید با توسعه همکاری‌‌‌‌ها و روابط ایران با دیگر کشورهای خارجی تهدید و فشار دولت آمریکا علیه ملت ایران را به فرصتی برای توسعه و پیشرفت روزافزون تبدیل کنیم.

روحانی همچنین سفرای جمهوری اسلامی ایران را به برقراری ارتباطی نزدیک با ایرانیان مقیم خارج توصیه و خاطرنشان کرد: سفارتخانه ایران باید برای ایرانیان خارج از کشور محلی سرشار از آرامش و امید، و پشتوانه اطمینان بخش آنان باشد.

حسن قشقاوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا، اکبر خسروی‌‌‌‌نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در سیرالئون، محمد ایرانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت، محمدرضا نفر سفیر جمهوری اسلامی ایران در بنگلادش و مرتضی ابوطالبی سفیر جمهوری اسلامی ایران در رومانی نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت روابط ایران با کشورهای محل ماموریت خود در زمینه‌‌‌‌‌های مختلف بر تلاش و جدیت در راستای توسعه مناسبات اقتصادی و همکاری‌‌‌‌های همه‌‌‌جانبه ایران با دیگر کشورها تاکید کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حرف دل همه مردم
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
0
0
حال که دشمن مصمم است از راه اقتصادی به نظام و ملت ضربه بزند و دولت فعلی هم در پی مدیریت جهادی نیست لازم است نیروهای انقلابی و نهادهای در خط مقدم مقاومت وارد عرصه اقتصادی شده و کشور و ملت را نجات دهند. این خواست اکثریت ملت است... لطفا در این مورد مطالب مفید و روشنگرانه بنویسید.


از اینکه نماینده محترم شهرمان دکتر یوسف داودی از رای به FATF خودداری کرده‌اند، بی‌نهایت سپاسگزارم. امروز ایشان در برابر شهید سردار مهدی داودی سرافرازند!


FATF و CFT قلب جبهه مقاومت را هدف گرفته است و تصویب چنین موارد ننگینی ضربه مستقیم به جبهه مقاومت و بنابراین خیانت به ارزش‌ها و مسیر مقدسی است که شهیدان در آن عاشقانه قدم نهادند و جان نثار کردند.


رئیس‌جمهور محترم! کسانی که درآمدشان مثل اعضای دولت و نمایندگان باشد شاید بتوانند به راحتی از 4-5 برابر شدن برخی از قیمت‌ها عبور کنند و خم به ابرو نیاورند ولی امثال ما قشر کارگر و مستضعف با این قیمت‌هایی که بر روی اجناس نقش بسته، قادر به تامین زندگی و مایحتاج ضروری خود نیستیم یعنی فقط بخور و نمیر! اوقات فراغت، تفکر، امید و شادابی را چگونه می‌توان در زیر خط فقر تجربه کرد؟


وقتی دلار 4000 تومان شد آقای رئیس‌جمهور مکدر شده و اظهار ناراحتی کردند. حال که نرخ دلار به 14 هزار تومان رسیده واقعا نگران حال و سلامتی ایشان هستیم. نکند برای ایشان مشکلی به وجود بیاید. مهم نیست بر سر ملت چه می‌آید!


مسئولینی که اعلام می‌کنند برای مصرف بیش از یک سال تمام نیازهای مردم به مواد خوراکی و... در حال حاضر در انبارها موجود است، پس کدام شیوه مدیریتی باعث شده که هر روز شاهد افزایش قیمت‌ها باشیم؟ چرا اراده‌ای نیست تا با زالوصفتان و ناراضی‌تراشان برخورد قاطعی بکند که کسی جرات نداشته باشد بدون اعلام قبلی و بدون هماهنگی مبادی ذی‌ربط اقدام به افزایش قیمت نماید؟


آقای آشنا مشاور آقای رئیس‌جمهور توئیت کرده در خصوص زندانی شدن محکومین مهریه‌ای به جای فقه و مراجع باید با روان‌شناسان و جامعه‌شناسان مشورت بشود! ولی واقعیت این است که وضعیت به وجود آمده فعلی دستپخت فکر و اندیشه افرادی با ادعای روان‌شناس و جامعه‌شناس است و اگر بر اساس فقه و فقاهت عمل می‌شد امروز مشکل زندانی مهریه نداشتیم.


از وزیر راه و شهرسازی که فاقد توانایی است درخواست می‌شود از سازمان بهزیستی و کمیته امداد بخواهد تمام کسانی که از توانایی داشتن مسکن مهر محرومند تحت پوشش این دو نهاد قرار گیرند تا بتوانند صاحب مسکن مهر شوند!


محکومیت دکتر حسن عباسی به 7 ماه حبس به جرم بی‌احترامی به آقای رئیس‌جمهور در کشوری که توهین به مقدسات دینی و ارزش‌ها تحت پیگرد قرار نمی‌گیرد ناراحت‌کننده است.


آن کسانی که با دستور یا بدون دستور اقدام به حذف بعضی از واژه‌های مقدس مانند شهادت و شهید از کتب درسی دانش‌آموزان کرده‌اند در توجیه کار خود گفته‌اند واژه شهادت برای دانش‌آموزان واژه سنگینی است در حالی که در کشور شهیدپرور ایران خیلی از بچه‌های قبل از مقطع دبستان هم با این واژه ارزشی آشنا و مأنوس هستند. دولتمردان ما عادت کرده‌اند به جای عذرخواهی و رفع اشتباه سیاسی‌کاری بکنند.


یک رئیس‌جمهور نباید وعده خود به مردم را فراموش کند واگر این چنین شد وظیفه مجلس است که وعده‌ها را از رئیس‌جمهور پیگیری کند.


نمایندگان مجلس در مورد یارانه‌ها باید فکر اساسی بکنند چرا باید یارانه گروهی ازمردم که در داخل کشور زندگی می‌کنند حذف بشود و برعکس ایرانیان خارج از کشور یارانه بگیرند.


انواع چسب و «رزین»، ماده ضروری اکثر صنایع با بی‌تفاوتی وزارت صنعت، کم‌یاب و گران شده است و کارگاه‌های کفاشی و صنایع ساختمانی و چوب را به اغما برده و در شرف تعطیلی‌اند! در صورت تداوم بر آمار بیکاران افزوده می‌شود! مسئولان امر تدبیری نمایند.


آنتن دهی همراه اول در رضوان‌شهر گیلان ماه‌ها است دچار مشکل شده است، از مسئولین همراه اول تقاضا دارم برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم این شهر نسبت به نصب دکل اقدام کنند.


داروخانه‌ای واقع در بلوار حکیمیه در اقدامی خداپسندانه به قیمت داروها اضافه نکرده است و به نیازمندانی که توان مالی برای خرید دارو ندارند توجه ویژه‌ای می‌کند. امیدوارم چنین الگویی در سرتاسر کشورمان فراگیر شود و بیماران دغدغه هزینه‌های درمان را نداشته باشند.


سازمان تأمین اجتماعی با توجه به نوسانات ارزی و اثر نامطلوب آن بر اقتصاد کشور، شایسته است با دریافت بخشی از مطالباتش از دولت، در جهت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اقدام کند.


بهانه بسیاری از افزایش قیمت‌ها رشد قارچ‌گونه قیمت دلار بود حالا که با افت آن روبرو هستیم چرا هیچ کاهش قیمتی در اقلام پروتئینی، مصرفی و... مردم دیده نمی‌شود؟ فقط قیمت پنیر طی چند ماه اخیر 3 بار افزایش یافت ولی یک بار با کاهش روبرو نشدیم. چرا؟! وزیر راه و شهرسازی به بهانه افزایش قیمت دلار بلیط هوایی را افزایش داد و حالا که دلار با ریزش قیمت مواجه شد چرا قیمت بلیط‌ها کاهش نیافت؟


دولت مشکل مسکن و مستأجرین را چگونه می‌خواهد حل کند؟! حقوق دریافتی‌ام 700 هزار تومان است ولی کرایه منزل یک میلیون تومان در حالی که پدرم دیالیزی و مادر پیرم بیمار است! مسئولان دولتی می‌توانند این معمای زندگی ما را حل کنند؟!


بسته‌های دولتی که برای اقشار نیازمند در نظر گرفته شده است نباید بهانه‌ای شود که نظارت و برخورد با گران‌فروشی فراموش شود.


فرزندم امسال در مؤسسه آموزشی ... در ارومیه پذیرفته شد. پس از ثبت‌نام و آگاهی از مدرک این مؤسسه انصراف داد ولی یک میلیون و پانصد هزار تومان جریمه ترم و خوابگاه گرفتند. از مسئولان امر درخواست رسیدگی دارم.


شرکت‌های آب، برق و گاز پول‌های پر از ابهامی از مردم می‌گیرند و وقتی هم مراجعه می‌کنی به شرکت، پاسخ اقناعی نمی‌دهند. چند نوع مالیات و بدهی قبلی؟ این بدهی قبلی کی تمام می‌شود؟!


ترافیک خیابان شهید دعوتی (هفت چنار سابق) واقع در منطقه 10 شهرداری کشنده است. تقاضا داریم مسئولین شهرداری منطقه اقدام به تعریض این خیابان بکنند.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: