کد خبر: ۷۸۸۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
تعداد بازدید: ۲۴۷
قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: شامگاه گذشته (دوشنبه ۲۳ مهرماه) تعدادی از بسیجیان بومی و نیرو‌های هنگ مرزی که در پایگاه مراقبتی در نقطه صفر مرزی (میرجاوه) استقرار داشتند، با خیانت و تبانی عامل یا عوامل نفوذی گروهک‌های ضد انقلاب ربوده شدند. عوامل گروهک‌های تروریستی که از سوی سرویس‌های بیگانه هدایت و پشتیبانی می‌شوند، با فریب و تطمیع عوامل نفوذی، این حادثه را در نقطه صفر مرزی و روبه روی یکی از پاسگاه‌های مرزی کشور پاکستان صورت داده‌اند.
سپاه: ردپای عوامل نفوذی در ربوده شدن مرزبانان وجود دارد / پاکستان با تروریست‌ها برخورد و مرزبانان را آزاد کند

قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای از ربوده شدن تعدادی از بسیجیان بومی و مرزبانان در نقطه صفر مرزی در جنوب شرق کشور با خیانت عوامل نفوذی در این حادثه خبر داد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: شامگاه گذشته (دوشنبه 23 مهرماه) تعدادی از بسیجیان بومی و نیروهای هنگ مرزی که در پایگاه مراقبتی در نقطه صفر مرزی ( میرجاوه) استقرار داشتند، با خیانت و تبانی عامل یا عوامل نفوذی گروهک های ضد انقلاب ربوده شدند.

این اطلاعیه در ادامه با اشاره به اینکه این پایگاه از استحکامات خوبی برخوردار بوده، خاطرنشان کرده است: عوامل گروهک های تروریستی که از سوی سرویس‌های بیگانه هدایت و پشتیبانی می‌شوند، با فریب و تطمیع عوامل نفوذی، این حادثه را در نقطه صفر مرزی و روبه روی یکی از پاسگاه های مرزی کشور پاکستان صورت داده‌اند‌.

روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در پایان تاکید کرده است: عملیات تعقیب اشرار، تروریست ها و عوامل نفوذی دشمن و نیز اقدامات لازم برای آزاد سازی ربوده شدگان با جدیت در دستور کار نیروهای دفاعی و امنیتی مستقر در مناطق مرزی قرار گرفته است و از دولت پاکستان نیز انتظار می‌رود با اشرار و تروریست هایی که در جوار مرزهای آنان لانه کرده و از سوی برخی کشورهای مرتجع شرور و تروریست پرور منطقه حمایت و به کارگیری می شوند، برخورد جدی داشته و به سرعت نسبت به آزادی و تحویل مرزبانان اقدام کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
0
0
ناتوانی، کوتاهی، سکوت وخیانت های دولت، ظریف، مسئولان ونمایندگان مجلس درمورد حضور گروه های تروریستی مورد حمایت عربستان ومتحدانش درخاک پاکستان شرم آوراست.
دولت روحانی وظریف هزاران با مسئولان همکاری کردند شرم آوراست.


پاکستان، هند را به حمایت از تروریسم متهم کرد
پاکستان که همواره توسط هند در مجامع جهانی به حمایت از تروریسم متهم می شود، اکنون برای رهایی از فشارهای بین الملی، مواضع استراتژیک خود را تغییر داده و این بار دهلی نو را به برنامه ریزی و حمایت از عملیات تروریستی در پاکستان متهم کرده است.
تاریخ خبر: 17/12/1396 - 12:55
روزنامه 'اکونومیک تایمز' هند روز پنجشنبه نوشت، پاکستان که در چند ماه اخیر به علت فشارهای هند در مجامع بین المللی درخصوص حمایت از تروریست ها با انتقادات زیادی مواجه شده بود، اکنون ماجرای جاسوس هندی به نام «کلبوشان یاداو» را به محور اتهامات خود علیه دهلی نو تبدیل کرده و این کشور را به پرورش و حمایت از تروریست ها متهم کرده است.
علاوه بر آن، پاکستان اخیرا اعلام کرد یک تروریست به نام «مظفر نگراج» را دستگیر کرده که در هند آموزش دیده است.
پلیس شهر حیدرآباد در پاکستان روز جمعه اعلام کرد یک هسته تروریستی کشف کرده است که در هند برای انجام مبارزه مسلحانه برای کسب استقلال ایالت سند تربیت شده اند.
اسلام آباد هنوز مساله این تروریست ها را به طور رسمی با دهلی نو در میان نگذاشته است.
هند همواره اسلام آباد را به پرورش و ارسال تروریست به خاک خود متهم کرده و ادعا می کند پاکستان در طول تاریخ کوتاه خود همواره در راستای تقویت تروریست ها قدم برداشته است.
هند با اشاره به حمایت پاکستان از «حافظ سعید» تروریست بین المللی و فرمانده لشکر طیبه می گوید پاکستان به عنوان کشوری که به ملاعمر و اسامه بن لادن پناه داده بود، اکنون نقش یک قربانی را بازی می کند.
هند، پاکستان را حامی تروریسم و گروه های شبه نظامی ضد هند می داند، اما پاکستان همواره نقش خود را در حملات تروریستی علیه هند رد کرده است.
هند، گروه تروریستی لشکر طیبه را که در خاک پاکستان فعالیت می کند، به طراحی و حمله تروریستی در سال 2008 به مومبای که بیش از 180 کشته برجای گذاشت، متهم کرده است.


در هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل؛
هند پاکستان را متهم به رفتار دوگانه و حمایت از تروریسم نمود
۱۳۹۷/۰۷/۰۷ ۲۱:۰۴:۵۰
وزیرخارجه هند در جریان نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل، پاکستان را متهم به پناه دادن به تروریستها و رفتار دوگانه کرد.
به گزارش فرتاک نیوز،
«سوشما سوآراج» وزیرخارجه هند در جریان سخنان خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل ضمن ابراز انتقادات تند از پاکستان بدلیل پناه دادن به گروههای تروریستی، اسلامآباد را متهم به رفتار دوگانه کرد.
وزیرامورخارجه هند در سخنان خود همچنین اعلام کرد که کشورش گفتگو با پاکستان را آغاز کرد چون معقتد است که این گفتگوها لازم است، اما طرف پاکستانی بدلیل رفتار خود از دنبال کردن مذاکرات طفره رفت.
سوآراج همچنین به اقدامات نخست وزیر هند در برپایی اجلاس سران مجمع همکاریهای جنوب آسیا موسوم به سارک اشاره کرد و گفت که دهلی نو همیشه بدنبال صلح بوده است و صلح را ترجیح داده است. به گفته سوآراج حتی زمانی که عمران خان در پاکستان به قدرت رسید، هند با اولویت قرار دادن صلح، پیشنهاد گفتگو را پذیرفت اما اسلامآباد با وقت کشی نه تنها به این گفتگوها نپیوست بلکه اقدام به کشتن سه سرباز هندی در کشمیر نمود.
نماینده هند در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در ادامه گفت که اگرچه برخی کشورش را متهم به نقض حقوق بشر میکنند، اما در واقع تروریست بزرگترین دشمن است و در حالی که پاکستان از قاتلان و تروریستها حمایت میکند، اما به ریختن خون بی گناهان توجهی ندارد و با ایجاد فضای پرگرد و غبار و پرهیاهو تلاش دارد تا اقدامات خود را بپوشاند.
سوشما سوآراج در ادامه افزود در حالی که همه انتظار داشتند تا قرن ۲۱، قرن صلح و دوستی باشد، اما حملات ۱۱ سپتامبر نیویورک و ۲۶ سپتامبر بمبئی بلافاصله پس از آغاز این قرن صورت گرفت.
سوآراج همچنین در ادامه انتقادات خود علیه پاکستان در مجمع عمومی سازمان ملل به حضور بن لادن در حومه اسلام آباد نیز اشاره کرد و گفت پناه دادن به رهبر القاعده توسط پاکستان در شرایطی صورت گرفت، که آمریکا او را بدلیل اقدامات تروریستی تحت تعقیب قرار داده بود.
وزیرامورخارجه هند همچنین با اشاره به نقش هند در تهیه کنوانسیون جامع مبارزه با تروریسم بین المللی که در سال ۱۹۹۶ تدوین و تصویب شد، اما همزمان عدم دستیابی به یک زبان واحد و تعریف مشخص در ارتباط با مبارزه با تروریسم را ضعف بزرگ و باعث بی نتیجه شدن تلاشها برای مبارزه با تروریسم عنوان کرد و خواستار دستیابی به یک تعریف واحد در ارتباط با مبارزه با تروریسم از سوی سازمان ملل شد.





هند بار دیگر پاکستان را به حمایت از تروریسم متهم کرد
معاون نماینده دائم هند در سازمان ملل بار دیگر با متهم کردن پاکستان به حمایت از تروریسم اظهار کرد اسلام آباد به حامی اصلی تروریست ها در منطقه تبدیل شده است.
تاریخ خبر: 31/06/1396 - 11:27
به نقل از خبرگزاری پی تی آی هند،'اینام گامبیر' روز جمعه در سازمان ملل خاطرنشان کرد پاکستان در طول تاریخ کوتاه خود همواره در راستای تقویت تروریست ها قدم برداشته است.
وی با اشاره به تلاش 'حافظ سعید' تروریست بین المللی برای تشکیل حزب در پاکستان برای شرکت در انتخابات افزود:این اقدام نشان دهنده آشکار دولت از تروریست ها است .
این دیپلمات برجسته هندی در سازمان ملل اظهار کرد پاکستان به عنوان کشوری که به 'ملاعمر' و 'اسامه بن لادن' پناه داده اکنون نقش یک قربانی را بازی می کند.
وی خاطرنشان کرد بسیاری از کشورهای همسایه و جهان با رویکرد تحریف ،دروغ و فریب پاکستان آشنا هستند.
معاون نماینده دائم هند در سازمان ملل در ادامه ،جامو و کشمیر را بخش جدایی ناپذیر هند دانست و اظهار کرد حمایت اسلام آباد از تروریسم برای ایجاد ناامنی در کشمییر ،نمی تواند تمامیت ارضی کشور را تحت تاثیر قرار دهد.
این سخنان معاون نماینده دائم هند در سازمان ملل در واکنش به سخنان 'شهید خاقان عباسی ' نخست وزیر پاکستان در سازمان ملل بیان شد.
نخست وزیر پاکستان روز گذشته در سخنانی درمجمع عمومی سازمان ملل با متهم کردن هند به حمایت از تروریسم در جامو و کشمیر، خواستار تعیین نماینده ویژه ای توسط سازمان ملل برای کشمیر شد.
عباسی همچنین خواستار انجام تحقیقات بین المللی در خصوص نقض حقوق بشر توسط هند و اعزام یک کمیسیون حقیقت یاب به ایالت جامو و کشمیر شده است.
اختلاف هند و پاکستان در یکسال گذشته به علت خشونت های کشمیر و حمله شبه نظامیان به پایگاه ارتش در شمال هند افزایش یافته است.
هند، پاکستان را حامی تروریسم و گروه های شبه نظامی ضد هند می داند، اما پاکستان همواره نقش خود را در حملات تروریستی علیه هند رد کرده است.
هند با بین المللی شدن مسئله کشمیر و طرح آن در سازمان های بین المللی به شدت مخالف و تاکنون پیشنهاد میانجی گری سازمان ملل و آمریکا و ترکیه را در خصوص مسئله کشمیر رد کرده است.
بر اساس توافق شیملا که در سال 1972 میان هند و پاکستان امضا شده است، دهلی نو خواهان حل مسئله کشمیر به صورت دوجانبه شده است و با دخالت هر کشور سوم مخالفت کرده است.
بخشی از کشمیر درخاک هند و بخشی دیگر درخاک پاکستان قراردارد. هر دو کشور ادعای مالکیت بر تمام کشمیر را دارند و همین موضوع یکی ازعلل اصلی مناقشه دیرینه میان دهلی نو و اسلام آباد از زمان استقلال پاکستان از هند در سال 1947میلادی تاکنون است.




هند در سازمان ملل پاکستان را به حمایت از تروریسم متهم کرد
سوشما سواراج وزیر امور خارجه هند امروز (شنبه) در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر به چالش های امنیتی که هند به صورت دائم از سوی پاکستان روبروست اشاره کرده و اسلام آباد را به حمایت از تروریسم متهم کرد.
تاریخ خبر: 07/07/1397 - 22:49
به نقل از وبسایت وزارت خارجه هند، سواراج در سخنرانی خود خواهان اتحاد تمام کشورها در مقابل تروریسم و علیه کشورهایی که از تروریسم حمایت می کنند و به تروریست ها پناه می دهند شد.
او خاطرنشان کرد که پاکستان هند را به کارشکنی در مذاکرات متهم کرده است در حالیکه این کاملا دروغ است چون هند معتقد است مذاکرات تنها راه منطقی برای حل اکثر مناقشات است.
وی گفت با اشاره به اینکه تمام دولت های قبلی هند برای مذاکره با پاکستان تلاش کرده اند ، تصریح کرد اکنون هند چگونه می تواند مذاکرات درست در میانه خونریزی های پاکستان انجام دهد.
وزیر خارجه هند گفت دهلی نو پیشنهاد عمران خان نخست وزیر پاکستان برای مذاکره را پذیرفت اما تنها چند ساعت بعد از اعلام این موافقت پاکستان سربازان هندی را کشت.
هند اعلام کرده است که در حال مبارزه با تروریسم نشات گرفته از پاکستان است و وزیر امور خارجه هند در سخنرانی خود با اشاره مستقیم به پاکستان در خصوص ' تروریسم فرامرزی' سخن گفت.
بر اساس گزارش های منتشر شده شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در سازمان ملل سخنرانی و به مسائلی از جمله جامو و کشمیر و همچنین اتهامات نقض حقوق بشر در کشمیر توسط هند اشاره خواهد کرد.
سخنرانی وزیر خارجه هند گسترده بود و بر نقش جهانی هند و کمک به اهداف توسعه طولانی مدت، از طریق چندین طرح پیشنهادی در دولت نارندرا مودی به ویژه در زمینه توانمند سازی زنان و دختران، متمرکز شد. سواراج همچنین در خصوص اصلاحات در سازمان ملل در سخنرانی خود اظهاراتی کرد.
تنش دیپلماتیک بین هند و پاکستان بسیار پیش از آنکه دو طرف حتی به سازمان ملل برسند، شروع شد. با لغو جلسه بین وزیران خارجه هند و پاکستان به دلیل کشته شدن یک سرباز هندی در مرز های دو کشور و همچنین ادامه حملات علیه سربازان هندی و پلیس در کشمیر، شرایط برای حمله دهلی نو و اسلام آباد به یکدیگر در سازمان ملل آماده شد.
دیدار وزرای خارجه کشور های سارک در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل اولین فرصت برای رهبران هند و پاکستان جهت رویارویی مستقیم بود.
اما سواراج پیامی آشکار مبنی بر عدم علاقه وی برای برگزاری حتی یک دیدار غیر رسمی با همتای پاکستانی خود ارسال کرد. وی پس از سخنرانی خود در نشست سارک بدون اینکه به سخنرانی وزیر امور خارجه پاکستان گوش دهد، از جلسه خارج شد.
وزیر امور خارجه افغانستان اولی مقامی بود که از این جلسه خارج شد. پاکستان در بیانیه خود خواهان برگزاری هرچه سریع تر نشست سارک شد و هند را به عنوان یک 'مانع' برای همکاری های منطقه ای خطاب کرد.
اما سواراج در سخنرانی خود با اشاره ای غیر مستقیم به پاکستان گفت: تروریسم بزرگترین تهدید برای صلح و ثبات در منطقه ما است. ضروری است که ما بتوانیم با همه ی اشکال تروریسم بدون هیچ گونه تبعیض مبارزه کنیم و اکوسیستم حمایتی از تروریسم را نابود کنیم.
وی افزود: جهان در حال ادغام روز افزون است که در آن انتقال کالا و رفت و آمد مردم آسان تر انجام می شود. سارک باید به تعهدات خود عمل کند یا با خطر عقب ماندگی روبرو شود.
هند پاکستان را حامی تروریسم و گروه های شبه نظامی ضد هند می داند، اما پاکستان همواره نقش خود را در حملات تروریستی علیه هند رد کرده است.
از سوی دیگر پاکستان هند را به ایجاد ناآرامی در استان بلوچستان این کشور متهم کرده است.
هند به شدت با طرح مسئله کشمیر در سازمان های بین المللی و میانجیگری کشورهای دیگر در خصوص کشمیر مخالف است و بر حل دوجانبه موضوع کشمیر با پاکستان اصرار دارد.
دهلی نو تاکنون درخواست میانجیگیری دبیرکل سازمان ملل ،آمریکا، چین ،ترکیه و بسیاری از کشورهای دیگر در خصوص کشمیر را رد کرده است.
بخشی از کشمیر در خاک هند و بخشی دیگر در خاک پاکستان قراردارد. هر دو کشور ادعای مالکیت بر تمام کشمیر را دارند و همین موضوع یکی ازعلل اصلی مناقشه دیرینه میان دهلی نو و اسلام آباد از زمان استقلال پاکستان از هند در سال 1947میلادی تاکنون است.



هند و متهم کردن پاکستان به حمایت از تروریسم

وزیر دفاع هند، پاکستان را به حمایت از تروریسم متهم کرد.
به گزارش پارس تودی به نقل از ایرنا، خانم «نیرمالا سیتارامان» Nirmala Sitharaman وزیر دفاع هند روز پنج شنبه با رد پیشنهاد عمران خان نخست وزیر جدید پاکستان برای مذاکراه با دهلی نو، گفت: وی برای اثبات حسن نیت خود ابتدا باید کشورش را از جبهه ترور خارج کند.
وزیر دفاع هند افزود، تا وقتی که پاکستان به تروریسم اجازه استفاده از خاکش را می دهد نمی توان برای بهبود روابط مذاکره کرد.
این در حالی است که پاکستان بارها این گونه اتهامات هند را رد کرده است.
هند و پاکستان در پاره ای موارد از جمله کشمیر اختلاف دارند و یکدیگر را به حمایت از تروریسم متهم می کنند.
بخشی از کشمیر درخاک هند و بخشی دیگر درخاک پاکستان قراردارد اما هر دو کشور ادعای مالکیت بر تمام کشمیر را دارند.
مناقشه هند و پاکستان بر سر کشمیر در حالی است که قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل به برگزاری همه پرسی برای تعیین وضعیت این منطقه تاکید دارد.


هند، پاکستان را به حمایت از تروریسم متهم کرد

وزیر کشور هند در جریان نشستی، پاکستان را به حمایت از اقدامات مرتبط با تروریسم در خاک هند متهم کرد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه نیشن، راجنات سینگ، وزیر کشور هند در جریان در دهلی نو گفت: هند میخواهد روابط برادارانهای با پاکستان برقرار کند اما به نظر نمیرسد که اسلام آباد برای برقراری روابط دوستانه با دهلی نو چندان تمایلی داشته باشد.
اظهارات سینگ در حالی مطرح میشود که آژانس تحقیقات ملی هند در حال بررسی حادثه آتش سوزی در منطقه بنگال غربی است.
وزیر کشور هند در ادامه تاکید کرد: تروریسم در هند به تحریک پاکستان صورت میگیرد. آژانس اطلاعات پاکستان به گسترش تروریسم کمک میکند.
وی با سرزنش کردن اسلام آباد برای حمایت از تروریسم در هند، گفت که پاکستان پناهگاهی امن برای داوود ابراهیم فراهم کرده و این افراد در مرز افغانستان پاکستان زندگی میکنند. داوود ابراهیم مغز متفکر انفجار بمبئی در سال 1993 بود که در جریان 13 انفجار بیش از350 تن کشته شدند.
این مقام هندی عنوان کرد: پاکستان میگوید عاملان بیگانه در اقدامات تروریستی دست دارند اما آیا سازمان اطلاعات پاکستان عامل بیگانه است. این سازمان به تروریسم کمک میکند. زمانی که نخست وزیر پاکستان به هند آمد، نخست وزیرمان به وی گفت داوود ابراهیم را تحویل دهد. ما همچنان میخواهیم این اقدام اجرایی شود.
راجنات سینگ همچنین گفت که پاکستان اقدامات لازم را برای تنبیه عاملان حمله تروریستی بمبئی انجام نداده است و روند افرادی که عامل آن حمله هستند بسیار کند پیش میرود.


هند، پاکستان را به حمایت از تروریسم متهم کرد

وزیر کشور هند در جریان نشستی، پاکستان را به حمایت از اقدامات مرتبط با تروریسم در خاک هند متهم کرد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه نیشن، راجنات سینگ، وزیر کشور هند در جریان در دهلی نو گفت: هند میخواهد روابط برادارانهای با پاکستان برقرار کند اما به نظر نمیرسد که اسلام آباد برای برقراری روابط دوستانه با دهلی نو چندان تمایلی داشته باشد.
اظهارات سینگ در حالی مطرح میشود که آژانس تحقیقات ملی هند در حال بررسی حادثه آتش سوزی در منطقه بنگال غربی است.
وزیر کشور هند در ادامه تاکید کرد: تروریسم در هند به تحریک پاکستان صورت میگیرد. آژانس اطلاعات پاکستان به گسترش تروریسم کمک میکند.
وی با سرزنش کردن اسلام آباد برای حمایت از تروریسم در هند، گفت که پاکستان پناهگاهی امن برای داوود ابراهیم فراهم کرده و این افراد در مرز افغانستان پاکستان زندگی میکنند. داوود ابراهیم مغز متفکر انفجار بمبئی در سال 1993 بود که در جریان 13 انفجار بیش از350 تن کشته شدند.
این مقام هندی عنوان کرد: پاکستان میگوید عاملان بیگانه در اقدامات تروریستی دست دارند اما آیا سازمان اطلاعات پاکستان عامل بیگانه است. این سازمان به تروریسم کمک میکند. زمانی که نخست وزیر پاکستان به هند آمد، نخست وزیرمان به وی گفت داوود ابراهیم را تحویل دهد. ما همچنان میخواهیم این اقدام اجرایی شود.
راجنات سینگ همچنین گفت که پاکستان اقدامات لازم را برای تنبیه عاملان حمله تروریستی بمبئی انجام نداده است و روند افرادی که عامل آن حمله هستند بسیار کند پیش میرود.

هند،پاکستان را متهم به حمایت از تروریسم فرامرزی کرد
'نیرمالا سیتارامان' وزیر دفاع هند با متهم کردن پاکستان به حمایت از تروریسم فرامرزی گفت که دهلی نو به اقدامات خود برای مبارزه با تروریسم فرا مرزی نشات گرفته از خاک پاکستان ادامه می دهد.
تاریخ خبر: 21/07/1397 - 16:2
به نقل از روزنامه ' تایمز او ایندیا'، وزیر دفاع هند که در موسسه تحقیقات راهبردی پاریس سخنرانی می کرد افزود:ادامه وجود زیرساخت های تروریستی و حمایت های کشور همسایه هند( پاکستان ) از گروه های تروریستی، صبر و بردباری هند را به چالش کشیده است.
وی با بیان اینکه هند به عنوان یک کشور مسئولیت پذیر،بردباری زیادی در مقابله با این تروریسم از خود نشان داده است افزود:دهلی نو ثابت کرده که آمادگی لازم برای مقابله با اقدامات گروه های تروریستی و حامیان آنها را دارد.
اشاره وزیر دفاع هند به 'ایجاد اختلال و مقابله با گروه های تروریستی و حامیان آنها' مربوط به حمله محدود هند علیه گروه های شبه نظامی در سال 2016 در خاک پاکستان است.
سیتارامان گفت که تهدید های تروریستی ،امنیتی و دخالت کشورهای دیگر و گروههای غیر دولتی به ایجاد جنگ نیابتی دامن زده است .
وی افزود:مناطق ناآرام در افغانستان و پاکستان و مناطقی از خاورمیانه و آفریقا به عنوان نشانه های فعالیت مخرب تروریسم است.
وزیر دفاع هند گفت که تروریست های خارجی و مهاجرت های کنترل نشده تهدید های جدی برای آسیا و اروپا ایجاد کرده اند.
هند همواره پاکستان را به مسلح کردن گروه های شورشی در منطقه مسلمان نشین کشمیر متهم می کند، در حالی که اسلام آباد همواره این اتهامات را رد کرده است.
هند اعلام کرده است که از زمان آغاز به کار دولت جدید پاکستان به نخست وزیری عمران خان، خشونت ها در جامو و کشمیر افزایش یافته است .
حمله محدود سال 2016 هند به پایگاه های شبه نظامیان در چهار نقطه از خاک پاکستان برای انتقام کشته شدن 19 سرباز هندی در حمله تروریستی به پایگاه ارتش در شهر اوری واقع در ایالت جامو و کشمیر انجام شد.
به گفته مقامات دفاعی هند در این حمله بیش از 35 شبه نظامی و 9 نیروی نظامی پاکستان کشته شده اند.
پاکستان حمله محدود هند علیه پایگاه های شبه نظامی را در خاک خود رد کرده است.
از سوی دیگر پاکستان هند را به ایجاد ناآرامی در استان بلوچستان این کشور متهم کرده است.
وزیر امور خارجه پاکستان در سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، هند را به دخالت مستقیم در گسترش تروریسم در کشورش متهم کرد.
شاه محمود قریشی» وزیر امورخارجه پاکستان در نیویورک در سخنرانی خود مدعی شد که هند، گروه های تروریستی را در داخل خاک پاکستان از نظر مالی تامین می کند.
بخشی از کشمیر در خاک هند و بخشی دیگر در خاک پاکستان قراردارد. هر دو کشور ادعای مالکیت بر تمام کشمیر را دارند و همین موضوع یکی ازعلل اصلی مناقشه دیرینه میان دهلی نو و اسلام آباد از زمان استقلال پاکستان از هند در سال 1947میلادی تاکنون است.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: