کد خبر: ۷۸۷۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۸
تعداد بازدید: ۹۰۸
نتایج یک پژوهش جالب نشان داد که اغلب افرادی که به شدت در برابر انواع رژیم و ورزش مقاوم هستند با مشکل چاقی ارثی رو به رو هستند.
اگر چاق هستید تقصیر اجدادتان است!

نتایج یک پژوهش جالب نشان داد که اغلب افرادی که به شدت در برابر انواع رژیم و ورزش مقاوم هستند با مشکل چاقی ارثی رو به رو هستند.

به گزارش  خبرداغ به نقل از انتخاب، بسیاری از افراد هر نوع ورزشی را انجام می دهند تا لاغر شوند و کل سال را با رژیم های سخت غذایی سر می کنند. اما باز هم به شکلی که مایل هستند لاغر نمی شوند.

اکنون محققان بر این باورند که رژیم غذایی و ورزش روی افرادی که به شکل ژنتیکی مستعد چاقی هستند جواب نمی دهد. به نظر می رسد این افراد با مشکل عدم تعادل انسولین ارثی مواجه هستند و در نتیجه نمی توانند با چاقی خود مبارزه کنند.

بر اساس نتایج این پژوهش که در مجله Translational Psychiatryمنتشر شده، حتی انواع اعتیاد و عادات رفتاری ما نیز می توانند ارثی باشند.  این تیم تحقیقاتی موش ها را به دو گروه تقسیم کرد. یک گروه از موش ها، رژیم غذایی با چربی بالا را تجربه کردند و گروه دیگر رژیم غذایی سالم را. بر همین اساس نیز فرزندان این موش ها بررسی شدند و مشخص شد الگوهای غذایی اجدادمان تا چه حد روی سلامت ما موثرند. 

بر اساس این مطالعه اثر تغذیه مادران وی چاقی و لاغری بچه ها به شدت مشهود است. بسیاری از افراد دارای خطرات ژنتیکی چاقی و اعتیاد هستند که هیچ ارتباطی با عوامل محیطی ندارد.

اگر چاق هستید تقصیر اجدادتان است!

اگر به این شواهد استناد کنیم متوجه می شویم که  غذاهای ناسالم در دوران بارداری می تواند مضر باشد. این مطالعه نشان می دهد که اگر چه کاملا طبیعی است که در دوران بارداری بیشتر غذا بخورید، اما خوردن غذای بیش از حد ممکن است عواقبی داشته باشد که حتی تا نسل ها ادامه داشته باشد.

دانیل رید از مرکز بیماریهای  فیلادلفیا به نیوزویک گفت که مطالعات گذشته درباره وراثت چاقی، این ایده را نادیده گرفته اند که پرخوری میتواند مسیر پاداش مغز را تغییر دهد.او گفت، " این مطالعه نشان می دهد که پدر و مادرها می توانند حداقل دو نسل بعدی خود را تحت تاثیر خود قرار دهند."

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: