کد خبر: ۷۸۷۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹
تعداد بازدید: ۲۱۵
بریان هوک مدعی شد؛
رییس گروه موسوم به اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا مدعی شد اختلاف میان آمریکا و اروپا در مورد ایران صرفا تاکتیکی است.
اختلاف آمریکا و اروپا تاکتیکی است/ واشنگتن برای تحریک اروپا به اقدام علیه برنامه موشکی ایران تلاش می‌کند

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا ،بریان هوک رییس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا مدعی شده بازار انرژی علیرغم تحریم‌های نفتی ایران از چهارم نوامبر، باثبات خواهد ماند.

وی مدعی شد: ما مطمئنیم که بازار انرژی ثبات خود را حفظ خواهد کرد. ما شاهد توزیع خوب و متعادل نفت در بازار هستیم و باید بر اصول بنیادین متمرکز شویم و با ادعاهای احساسی و بی پایه‌ای که از سمت تهران منتشر می‌شود منحرف نشویم.

هوک گفت ما قرار است به همکاری بسیار نزدیک با تولیدکنندگان نفتی ادامه دهیم. آمریکا سهم خود را در حفظ توزیع نفت ایفا می‌کند.

وی مدعی شد صادرات نفت خام آمریکا در حال حاضر انجام می‌شود و جایگزین نفت کسر شده ایران از بازار خواهد شد.

به نقل از اویل پرایس، رئیس کارگروه اقدام ایران با اشاره به ساز و کار ویژه مالی اتحادیه اروپا  مدعی شد که این ساز و کار از نظر مقام‌های آمریکایی تقاضای زیادی نخواهد داشت.

وی مدعی شد که آمریکا آمادگی این را دارد که برای دستیابی به توافقی با ایران که مسائل هسته‌ای و موشکی تهران را در برگیرد، کارهای زیادی انجام دهد.

هوک با اشاره به مساله دسترسی ایران به سوئیفت عنوان کرد که تصمیم قطع ارتباط با ایران توسط شرکت‌های اروپایی اقدام راحتی است اما من نمی‌خواهم در مورد اینکه ایا سوئیفت هم به خاطر ادامه ارتباط با ایران مورد تحریم واقع می‌شود یا نه حرفی  بزنم.

وی مدعی شد که اختلاف میان آمریکا و اروپا در مورد ایران صرفا تاکتیکی است.

رئیس گروه اقدام ایران گفت که اما آمریکا برای تحریک اروپا به اقدام علیه برنامه موشکی ایران تلاش می‌کند.

بر اساس این گزارش بریان هوک روز جمعه در سفر به دهلی‌نو با مقامات هند گفت‌وگو کرده اما از پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا به توافقی در مورد اعطای معافیت از تحریم‌های نفتی به هند دست پیدا کرده‌اند یا خیر سر باز زده است.

وزیر نفت هند هفته گذشته گفته بود دو کمپانی نفتی هندی قرار است همزمان با شروع تحریم‌ها علیه ایران، از این کشور نفت بخرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: