کد خبر: ۷۸۷۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷
تعداد بازدید: ۱۶۷
وزیر دفاع در پاسخ به این سوال که تاثیر تحریم‌ها در صنعت دفاعی کشور به چه میزان است، تصریح کرد: تحریم‌ها فرصتی برای صنعت دفاعی کشور بوده است.
امیر حاتمی: تحریم‌ها فرصتی برای صنعت دفاعی کشور است/ ما پیش از انقلاب تحریم بودیم و بعد از انقلاب تاکنون نیز در تحریم قرار داشته‌ایم

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا،‌ امیر حاتمی در حاشیه چهارمین کنگره آسیاپاسفیک گفت: این همایش از لحاظ انتقال تجربیات بین کشورهای مختلف حائز اهمیت است. ما تجربیات گران‌بهایی در حوزه درمان مصدومان شیمیایی داریم که آن را به کشورهای دیگر انتقال می‌دهیم و به آخرین یافته‌های علمی دیگران نیز دسترسی پیدا می‌کنیم. جمهوری اسلامی ایران تجربیات تلخی از سلاح‌های شیمیایی در دوران دفاع مقدس دارد و امروز در این زمینه و در حوزه مقابله با سلاح‌های میکروبی و پرتوی، تجهیزات خوبی را آماده کرده‌ است.

وی با اشاره به فعالیت‌های وزارت دفاع در عرصه دفاعی تاکید کرد: در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیازهای نیروهای مسلح در حوزه بهداشت و درمان و بیمارستان‌های صحرایی آنان را برطرف کرده‌ایم و برای همه حوزه‌های رزم محصولات مورد نیاز آماده شده است.

حاتمی در پاسخ به این سوال که تاثیر تحریم‌ها در صنعت دفاعی کشور به چه میزان است، تصریح کرد: تحریم‌ها فرصتی برای صنعت دفاعی کشور بوده است. ما از پیش از انقلاب تحریم بودیم و بعد از انقلاب تاکنون نیز در تحریم قرار داشته‌ایم.

وی افزود: با نگاهی که امام خمینی و مقام معظم رهبری آن را در نیروهای مسلح توسعه و تعمیق بخشیده‌اند ما تحریم را به عنوان یک فرصت می‌دانیم و این باعث شده که هیچ نگرانی از تحریم‌ها نداشته باشیم چراکه همه نیازهای دفاعی خود را در عرصه‌های مختلف رزم اعم از دریایی، هوایی و موشکی تولید می‌کنیم.

حاتمی خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح ما با اراده‌ای که دارند مقتدرانه در برابر هرکسی که بخواهد علیه امنیت جمهوری اسلامی ایران اقدام کند، از این سلاح‌ها استفاده می‌کنند و اخیرا شاهد استفاده دو نمونه از این سلاح‌ها  در برابر تروریست‌هایی که در کردستان و اهواز مردم ما را شهید کردند، بودیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: