کد خبر: ۷۸۷۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳
تعداد بازدید: ۲۶۵
سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و برنامه راهبردی دولت و وزارت متبوع، خواستار جدیت بیشتر نظام بانکی برای واگذاری اموال مازاد بانک ها شد.
بانک‌ها در واگذاری اموال مازاد، جدی‌تر عمل کنند

به گزارش خبرداغ به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی(شادا)، سید رحمت‌ا... اکرمی طی سخنانی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدارهای خود با هیئت دولت، به دفعات بر لزوم واگذاری اموال مازاد بانک ها و پرهیز آنها از بنگاه داری تاکید کرده‌اند، افزود: این بحث باید به جد پیگیری شود و البته باید دقت داشت که در عرضه اموال و املاک بانک ها ضرری متوجه بانکها نشود.

 وی یکی از مباحث مهم و مورد تاکید رییس جمهور در جلسات هیئت دولت را، تعطیلی و ادغام شعب اضافی بانک‌ها عنوان کرد و گفت: مشکلات و محدودیت های بانک ها در این خصوص، به ویژه در شهرهای کوچک را درک می‌کنیم، اما به هر حال باید برنامه‌ای در این ارتباط طراحی شود تا کار سریع تر به سرانجام برسد.
سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی در بخش دیگری از سخنان خود، "آزاد کردن ذخیره قانونی بانک ها" را یکی دیگر از موضوعات مورد تاکید رییس جمهور و وزارت اقتصاد عنوان کرد و خواستار پیگیری جدی این موضوع از سوی نظام بانکی شد.
 
اقدامات بانک تجارت در فروش املاک مازاد
بانک تجارت در همین راستا و با توجه به اهمیت افزایش توان پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های تولیدی، تاکید قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر مبنی بر واگذاری حداقل 33 درصد املاک بانک و ایجاد جریان نقدینگی، فروش املاک مازاد و تملیکی را به اولویت‌های اصلی خود تبدیل کرده و کمیته‌ای با اختیارات ویژه تشکیل داده تا روند اجرای برنامه فوق تسریع و تسهیل گردد.
بانک تجارت از سال 1394 علاوه بر فرآیند مزایده عمومی، در راستای تسریع و تسهیل واگذاری املاک مازاد این مهم را همزمان از طریق یک شرکت جانبی پیگیری می‌کند و همزمان مولدسازی واحدهای صنعتی تملیک شده و سپس فروش آنها نیز در برنامه این بانک قراردارد. از سال 1396 نیز امکان فروش املاک تملیکی با نظارت مرکز به استان‌ها تفویض شده و در املاک دارای پتانسیل، روش تهاتر به جای وجه نقد در حال انجام است.

از آنجا که انتظار به حق سهامداران از بانک تجارت کسب سود است، کاهش شعب غیرضرور و اصلاح ساختار سازمانی از دیگر برنامه‌های بانک تجارت به شمار می‌رود. بر اساس راهبردهای تعیین شده ادامه این روند در قالب یک برنامه سه ساله (از سال 97 تا 99) اجرائی می‌شود که در سال 1396 تعداد 54 شعبه بانک تجارت در دیگر شعب ادغام شدند و در سال 1397 نیز قرار است 205 شعبه دیگر ادغام شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: