کد خبر: ۷۸۷۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۳
تعداد بازدید: ۲۶۴
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: با توجه به رهاکردن ماهی‌های غیرقابل‌استفاده و فاسدشده توسط صیادان، تعدادی از این ماهیان به ساحل گناوه رسیدند.
تلف شدن ماهی‌ها در ساحل گناوهبه گزارش خبرداغ به نقل از  مهر: محمد تولیده در گفت‌وگو با خبرنگار با تائید پیدا شدن تعدادی ماهی در ساحل گناوه اظهار داشت: در حال بررسی ابعاد این موضوع هستیم ولی در ارتباطی که با صیادان محلی داشتیم، مشخص شد که این ماهیان در تور صیادان گرفتار شده و به علت اینکه برخی از صیادان به‌موقع به صید خود نرسیده‌اند، تعدادی از ماهیان قابل مصرف نبوده و توسط صیادان رها شده است که اکنون به ساحل رسیده‌اند.

وی اضافه کرد: بخشی از ماهی‌هایی که صید شده بود قابل مصرف بود و مقداری از آنها که قابل مصرف نبود و فاسد شده بودند در دریا رها شدند که با امواج به ساحل رسیدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه با بیان اینکه تلف شدن این ماهیان ربطی به موضوع فاضلاب و ورود فاضلاب به دریا ندارد، تصریح کرد: بیش از ۵۰۰ گونه مختلف آبزی و پرنده داریم و اگر قرار بر آلودگی دریا باشد، باید این گونه‌ها نیز آسیب می‌دیدند.

وی بیان کرد: با توجه به بافت ماهی‌ها که ملاحظه کردیم مشخص بود که روزهای گذشته صید شده و به وسیله جریان باد و آب به کنار ساحل آمده است. حجم ماهی‌های تلف‌شده نیز بسیار کم است.

تولیده با انتقاد از برخی شایعه‌سازی‌ها و بزرگ‌نمایی تلف شدن این ماهیان، افزود: برخی تصاویر منتشر شده با بزرگنمایی بودند و ماهیان کوچکی بودند که در دریا صید و رها شده بودند.

وی افزود: در برخی مواقع صیادان که تور خود را پهن کرده‌اند، به علت پاره‌ای مشکلات شخصی و کاری موفق نمی‌شوند خود را به موقع به محل صید در دریا برسانند و این سبب می‌شود که بخشی از ماهی‌های صیدشده آنان تلف شود و ماهی‌های فاسد را به دریا می‌ریزند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه خاطرنشان کرد: وضعیت فاضلاب گناوه تحت کنترل است و فاضلاب به دریا ریخته نمی‌شود و فاضلاب به سمت تصفیه‌خانه فاضلاب می‌رود و پس از تصفیه وارد دریا می‌شود و از طریق آزمایشگاه‌های مجهز کنترل می‌شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: