کد خبر: ۷۸۷۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
تعداد بازدید: ۳۹۶
هافبک پیشین پرسپولیس درباره دیدار برگشت پرسپولیس و السد قطر گفت: اینکه بعضی‌ها می‌گویند باید از الان جشن صعود بگیریم را اصلاً قبول ندارم.
بعد از گلم به الهلال، پروین گریه کردبه گزارش خبرداغ، با حامد کاویانپور، هافبک سال‌های نه چندان دور پرسپولیس در مورد شرایط این روز‌های سرخپوشان در لیگ قهرمانان آسیا گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

 

* شرایط این روز‌های پرسپولیس را چطور می‌بینید؟
خدا را شکر اوضاع بسیار خوب است. با وجود همه مشکلاتی که پرسپولیس در این فصل داشته و محرومیت در جذب بازیکن نتایج بسیار خوبی گرفته و امیدوارم آن‌ها بتوانند با شکست السد راهی فینال لیگ قهرمانان آسیا شوند.


* پرسپولیس قبل از بازی مقابل السد باید در جام حذفی مقابل نود ارومیه به میدان برود.
شاید بعضی‌ها فکر کنند بازی جام حذفی بسیار راحت است، ولی تجربه نشان داده بازی آسان وجود ندارد مخصوصاً برای پرسپولیس و استقلال، چون همه تیم‌ها مقابل این دو تیم با انگیزه بسیار بالایی به میدان می‌روند و به همین دلیل است که جام حذفی به جام شگفتی‌ها معروف است.


* بازی برگشت مقابل السد را چطور می‌بینید؟
من فکر می‌کنم دیدار برگشت به مراتب سخت‌تر از بازی رفت است. السد چیزی برای از دست دادن ندارد و از ابتدای بازی می‌خواهد به آب و آتش بزند که این کار را برای پرسپولیس دشوار می‌کند. به نظرم پرسپولیس باید با تمرکز بالا بازی کند تا اسیر قطری‌ها نشود. اینکه بعضی‌ها می‌گویند باید از الان جشن صعود بگیریم را اصلاً قبول ندارم؛ ضمن اینکه نباید فراموش کنیم السد چه بازیکنان باکیفیتی دارد که هر لحظه می‌توانند سرنوشت بازی را عوض کنند.


* به نظر هواداران در دیدار برگشت برگ برنده پرسپولیس خواهند بود.
بله دقیقاً به همین شکل است. هواداران تأثیر زیادی در صعود پرسپولیس به این مرحله از لیگ قهرمانان آسیا داشته و امیدوارم اهمیت این دیدار را به طور کامل درک کنند و استادیوم را پر کنند. درست است چند بازیکن خارجی السد تجربه بازی در چنین جوی را داشته‌اند، ولی عموماً بازیکنان عربی وحشت زیادی از بازی در ورزشگاه آزادی دارند.


* ضمن اینکه نسبت به بازی رفت انصاری و کمال هم به ترکیب پرسپولیس اضافه می‌شوند.
بله حضور کمال و انصاری می‌تواند کمک زیادی به پرسپولیس کند ضمن اینکه نباید از بازی‌های خوب جوان‌های تیم در این چند بازی به راحتی گذشت. آرزو می‌کنم ماهینی هم هر چه زودتر به میادین برگردد، چون پرسپولیس در نبود او ضرر می‌کند. 


* به گفته کارشناسان سیامک نعمتی با وجود بازی در پست غیر تخصصی یکی از بهترین‌های پرسپولیس بود و به نظر می‌رسد در دیدار برگشت هم در دفاع راست به میدان می‌رود؛ نظر شما چیست؟
من هم موافقم سیامک بازی بسیار خوبی به نمایش گذاشت؛ ضمن اینکه در فوتبال روز دنیا فوتبالیست باید چند پسته باشد. برانکو به تیمش تسلط کامل دارد و قطعاً‌می‌تواند بهترین تصمیم را بگیرد.


* پرسپولیس چند درصد شانس صعود به فینال را دارد؟
با نتیجه‌ای که در بازی رفت به دست آمد پرسپولیس شانس خوبی برای صعود دارد. من فکر می‌کنم بین ۷۰ تا ۸۰ درصد پرسپولیس می‌تواند فینالیست شود.


* پرسپولیس می‌تواند قهرمان آسیا شود؟
باید قبول کرد فاصله تیم‌های غرب آسیا با تیم‌های شرق زیاد شده و مخصوصاً کره‌ای‌ها و ژاپنی‌ها یک سر و گردن بالاتر از تیم‌های غرب هستند، ولی به نظرم قهرمانی پرسپولیس در آسیا دور از دسترس نیست و اگر از این تیم حمایت شود می‌تواند قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شود.


* در مورد لیست جدید تیم ملی چه نظری دارید؟
باید قبول کرد در همه تیم‌ها سرمربی باید حرف آخر را بزند و در مورد تیم ملی کی‌روش همه‌کاره است که چیز عجیبی نیست. شاکله تیم ملی بر اساس لژیونرهاست حتی اگر کسی بازی نکند یا تیم نداشته باشد؛ انصافاً هم کی‌روش در کارش موفق بوده و نتایج خوبی با تیم ملی گرفته است، به همین خاطر نمی‌شود از کارش ایراد گرفت، ولی باید قبول کرد کی‌روش با برانکو و پرسپولیس مشکل دارد. به نظرم در بخش لژیونر‌ها حق با کی‌روش است، ولی در قسمت داخلی فوتبال ما در حق پرسپولیس کم‌لطفی می‌کند. پرسپولیس تیمی است که در چند سال اخیر همه را به تحسین واداشته و باید بازیکنان بیشتری از این تیم توسط کی‌روش دعوت می‌شدند. شجاع خلیل‌زاده، سیامک نعمتی، انصاری، کمال و علیپور می‌توانند به تیم ملی کمک کنند. ضمن اینکه قبلاً هم گفتم در حق سیدجلال برای جام جهانی اجحاف شد و او به همراه وریا غفوری باید مسافر جام جهانی می‌شدند.


* مرحوم شفیع آخرین شهرآوردی که گزارش کرد در آن گلزنی کردید. چه خاطره‌ای از بهرام شفیع دارید؟
بله خدا بهرام‌خان شفیع را رحمت کند. خاطرات بسیار خوبی از او دارم مخصوصاً در آن بازی که مقابل استقلال گل زدم. به هر حال گلزنی در شهرآورد لذت خاصی دارد هر چند گلم مقابل الهلال و به محمد الدعایه هم برایم شیرین بود. یادم می‌آید بعد از آن گل و برد پرسپولیس مقابل الهلال علی پروین در رختکن گریه کرد، کاری که او به ندرت انجام می‌دهد. ضمن اینکه من یک خاطره دیگر از مرحوم شفیع دارم و آن این است؛ وقتی ۳، ۴ سال داشتم پدرم از دنیا رفت. ایشان گلر ملوان بود و در آتش‌سوزی که سال ۶۱ رخ داد فوت کرد. من خیلی آن روز‌ها را به خاطر ندارم، ولی یادم می‌آید آقای شفیع یکی، دو روز بعد از فوت پدرم این خبر را در تلویزیون داد و گفت: قرار است یک بازی خیریه به یاد مرحوم پدرم برگزار شود و عواید آن به خانواده کاویانپور برسد.

منبع: خبرورزشی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: