کد خبر: ۷۸۷۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۸
تعداد بازدید: ۲۹۹
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: قوه قضاییه نظر مشورتی حوزه علمیه، دانشگاهیان و صاحب نظران را درباره لایحه منع خشونت علیه زنان جویا شده است.
واکنش ابتکار به خبر ارسال لایحه منع خشونت علیه زنان به قم: به قم نرفته بلکه نظر مشورتی از حوزه علمیه دریافت شده است

به گزارش خبرداغ ، معصومه ابتکار در حاشیه سفر یک روزه به همدان اظهار کرد: لایحه منع خشونت علیه زنان به قم نرفته بلکه نظر مشورتی از حوزه علمیه دریافت شده است.


وی اضافه کرد: در صورت بازگشت این لایحه به دولت، برای تصویب در اختیار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار می گیرد.


معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه 40 بند از این لایحه پیشتر حذف شد، بیان کرد: هم اینک لایحه منع خشونت علیه زنان هم پوشانی با قانون مجازات اسلامی ندارد.


ابتکار اظهارکرد: لایحه منع خشونت علیه زنان بهترین ابزار برای صیانت از خانواده است و با گذر زمان بیشتر اهمیت و ضرورت تصویب این لایحه آشکار می شود.


وی گفت: مصوب کردن این لایحه به تامین امنیت لازم، شکوفایی و تقویت ارکان خانواده بیش از گذشته کمک می کند.

** اشتغال زنان سرپرست خانوار
معاون رئیس جمهوری گفت: ایجاد اشتغال از مسائل حائز اهمیت و مورد تاکید در امور زنان و خانواده است و در کنار آن کسب مهارت و آموزش های ارتباط مستقیم برای اشتغال دارد.


ابتکار افزود: دولت در زمینه پرداخت تسهیلات، بهبود فضای کسب و کار، ایجاد زمینه اشتغال، فراهم کردن بستر آموزش مورد نیاز و مهارت افزایی در افراد با هدف مدیریت کسب و کار و کارآفرینی موفق گام های بزرگی برداشته است.


وی اضافه کرد: برنامه های پیش بینی شده برای بانوان با اولویت بندی و تمرکز بر زنان سرپرست خانوار در مرحله نخست و در ادامه زنان تحصیلکرده دانشگاهی و علاقه مند به کار در حال اجرا است.


معاون رئیس جمهوری ادامه داد: اطلاعات خاص متعلق به بانوان سرپرست خانوار در محلی تجمیع و ستادی در معاونت امور زنان و خانواده تشکیل شده تا تمامی دستگاه بتوانند بر اساس یک برنامه ملی به مسائل زنان سرپرست خانوار توجه داشته باشند.


ابتکار افزود: در ستاد ملی زن و خانواده یک تقسیم کار ملی در ارتباط با آموزش های قبل و بعد از ازدواج با مسئولیت وزارت ورزش و جوانان در نظر گرفته شده و دیگر دستگاه ها مسئولیت هایی بر عهده دارند.


معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در سفر یک روزه به استان همدان در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان شرکت کرد و پس از آن از اورژانس اجتماعی شهر همدان بازدید کرد.

ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: