کد خبر: ۷۸۷۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹
تعداد بازدید: ۲۷۸
وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد:
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: ایجاد موج قرآنی در سطح مدارس برای پیشبرد نهضت ملی حفظ جزء ۳۰ قرآن ضروری است.
ایجاد موج قرآنی در سطح مدارس برای حفظ جزء ۳۰ قرآن

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، سیدمحمد بطحایی در پنجاهمین جلسه کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور که در ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: در دنیای آشفته امروز راهی جز تمسک به قرآن وجود ندارد و خداوند لطفش را شامل ما کرده تا سهمی در نشر قرآن داشته باشیم.

وی افزود: کمیسیون قرآنی با تصویب سند راهبردی، کاملا راهکارهایی عملیاتی ارائه داده است لذا باید در زمان مشخص به اهداف مورد نظر برسیم.

این عضو دولت تدبیر و امید ادامه داد: رویکرد کارکردی به وظایف کمیسیون‌ها، ما را به وظایف کمیسیون‌ها نزدیک می‌کند، بنابراین پیشنهاد می‌کنم کارگروهی از کمیسیون‌ها تشکیل  شود و تا ده روز دیگر نتایج تحقیقات و بررسی های خود را ارائه دهند و کاربرد راهبردها جایگزین کاربردهای آموزشی شود.

بطحایی اضافه کرد: در اجرای طرح حفظ قرآن باید از ظرفیت‌های خارج از دستگاه‌های دولتی مانند مساجد استفاده کنیم.

وی ادامه داد: هرچند حفظ جزء سی قرآن جزو اولویت‌های اصلی معاونت‌های پرورشی و فرهنگی است اما ضروری است ارزیابی مستمر از پیشرفت طرح حفظ قرآن صورت گیرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت  نهضت ملی حفظ جز سی قرآن اظهار داشت: باید در این طرح موج قرآنی در سطح مدارس ایجاد شود.

در پایان این جلسه، اجرای طرح حفظ جزء سی قرآن در بین فرهنگیان سراسر کشور مورد تأکید اعضای کمیسیون قرآنی قرار گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: