کد خبر: ۷۸۷۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۵
تعداد بازدید: ۳۷۶
سخنگوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران :
سخنگوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران نسبت به نحوه حضور رئیس‌جمهور در دانشگاه طی روز آینده انتقاد کرد.
حضور روحانی در دانشگاه تهران فرصتی است تا صدای اتمام حجت دانشجویان را پشت درهای بسته بشنود

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، کیا محمد صرفی  ضمن اشاره به حضور رئیس‌جمهور در روز یکشنبه در دانشگاه تهران گفت: حضور آقای روحانی در دانشگاه تهران می‌توانست فرصت مغتنمی باشد نه برای دانشجویان بلکه برای خود ایشان تا صدای دانشجویانی را بشنود که در سال گذشته بی‌پناه‌ترین مردم در کشور بوده‌اند.

وی با بیان اینکه البته گویا رئیس‌جمهور مدت‌ها است که علاقه‌مند به شنیدن صدای ما نیستند، اظهار داشت: مشخص شده ‌است که در این دیدار هیچ یک از تشکل‌های دانشجویی تریبونی برای بیان دغدغه‌های خود ندارند. گویا آقای روحانی نمی‌دانند که با رخ دادن چنین اتفاقاتی که روند آن یک سال است که شروع شده، فضای گفت‌وگو بین دانشگاه به عنوان دیدبان جامعه و دولت بسته می‌شود و نتیجه آن جز از بین رفتن اعتماد عمومی که یگانه گوهر وحدت‌بخش جامعه و دولت است، چیزی نمی‌تواند باشد.

صرفی با تاکید بر اینکه دغدغه‌های ما درخصوص دانشگاه مشخص است، بارها آنها را بیان کرده‌ایم و بارها دهان‌های دوخته و گوش‌های بسته در جایگاه پاسخگویی ما بوده‌اند، تصریح کرد: بارها گفتیم که نهاد آموزش عالی با سیاست‌های دولت آقای روحانی به سمت سیاست‌زدایی و تجاری‌سازی پیش می‌رود، تا جایی که امروز دانشگاه بدون هویت انتقادی خود تنها به یک بنگاه شغل‌یابی ناکارآمد تبدیل شده است.

وی افزود: صدور قطره‌چکانی مجوز برنامه‌های تشکل‌ها، ممانعت از ورود برخی مهمان‌ها و حتی دخالت در محتوای برنامه تشکل‌ها نظیر آنچه در برنامه‌های انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران رخ می‌دهد، جزئی از همین سیاست است.

سخنگوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران با اشاره به احکام دانشجویان در سال گذشته خاطرنشان کرد: شنیده شده است که پرونده‌های دانشجویان بازداشتی دی ماه توسط وزارت اطلاعات تکمیل شده است. این موضوعی است که دولت حتما باید توجیهی منطقی برای آن ارائه کند. دولت آقای روحانی در یک سال گذشته هر فعالیت دانشجویی ولو صنفی را امنیتی کرده ‌است.

صرفی اضافه کرد: سوال اصلی ما این است که آیا آقای روحانی از وقایع رخ داده آگاه هستند؟ آیا مقابله با امنیتی شدن دانشگاه همان شعار ایشان در انتخابات‌ها نبود؟ البته که ایشان از این وضعیت آگاه هستند چراکه با سیاست عدم اختصاص تریبون به دانشجویان این موضوع را به همگان نشان داده‌اند و امروز هر دانشجو می‌داند که دولت بیش از هرکسی حتی خود دانشجویان از مسائل دانشگاه خبر دارد.

وی با بیان اینکه بی‌اهمیتی به خواست‌های دانشجویان از اوایل دولت جدید روحانی شروع شده است، ابراز داشت:  آقای روحانی گویا از اول دولت می‌خواستند به همه دانشجویان نشان دهند که دولت دیگر گوش‌شنوایی برایشان ندارد.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران همواره بر اصول دموکراسی‌خواهی مبتنی بر خوانش رحمانی از دین تاکید داشته است و دانشگاه را آخرین سنگر دفاع از آرمان خود می‌داند، عنوان کرد: ما همواره گفته‌ایم که حریم دانشگاه خط قرمز ما است. ادامه دادن روندهای پیش گرفته دولت تنها ما را روز به روز از تدبیر دولت، ناامیدتر می‌کند.

صرفی یادآور شد: در صورتی که آقای روحانی قصد داشته باشد شعار دموکراسی و آزادی سردهد؛ باید به حداقل‌های آن یعنی بسط لوازم دموکراسی که دانشگاه امن یکی از اصلی‌ترین‌های آن است، پایبند باشد. ایجاد یا تقویت نهادهای نظارت عمومی از دیگر لوازم دموکراسی است که امروزه هیچ تلاشی در جهت آن انجام نمی‌شود.

وی تاکید کرد: رئیس‌جمهور در مقابل آرایی که به صندوق ریخته شده است ولو آن آرایی که نام او بر آن نوشته نشده‌ بود؛ مسئول است و اخلاقا در قبال مردم باید پاسخگو باشد.

این فعال دانشجویی ادامه داد: آقای روحانی باید شجاعت شنیدن انتقاد علیه خود را داشته باشد چراکه تاریخ به همگان نشان داده‌ است؛ آنهایی که جز صدای تمجید و تعریف، صدای دیگری را نشنیده‌اند چه سرنوشتی را طی کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: