کد خبر: ۷۸۷۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۲
تعداد بازدید: ۳۴۰
مدیر دفتر حج و زیارت خراسان:
جواد شاد گفت: پیگیری های قضایی زائران در کشور عراق باید توسط کنسولگری جمهوری اسلامی ایران و گروه امداد و پیگیری سازمان حج وزیارت صورت پذیرد؛ افراد و دفاتر غیر مجازی که مدعی اند با مبلغ کمتر به اخذ ویزا اقدام می کنند، یقینا جاعل و متقلب هستند.
زائران کربلا از پرداخت دلار و پول نقد به دفاتر زیارتی پرهیز کنند/ دفاتری که مدعی اند با مبلغی کمتر ویزا صادر می کنند، یقینا جاعل و متقلب هستند

مدیر دفتر حج و زیارت استان خراسان رضوی گفت: پیگیری های قضایی زائران در کشور عراق باید توسط کنسولگری جمهوری اسلامی ایران و گروه امداد و پیگیری سازمان حج وزیارت صورت پذیرد؛ افراد و دفاتر غیر مجازی که مدعی اند با مبلغ کمتر به اخذ ویزا اقدام می کنند، یقینا جاعل و متقلب هستند.

به گزارش خبرداغ ، جواد شاد در گفت وگو با شفقنا گفت: دویست و هفتاد و پنج دفتر زیارتی در استان خراسان رضوی از سازمان حج و زیارت مجوز دریافت کرده و تحت حمایت این سازمان برای اخذ ویزای زائران اربعین فعالیت دارند. از این تعداد دفاتر حدود ۱۲۰ دفتر زیارتی در مشهد مقدس و مابقی به صورت شهرستانی و منطقه ای مشغول کار هستند.

وی در ادامه با اشاره به اختصاص ارز ثانویه توسط دولت به زوار اربعین حسینی که هر دلار با مبلغ هشت هزار و پانصد تومان در نظر گرفته شده است، بیان کرد: اگر زائری بخواهد شخصاً از بازار آزاد ارز تهیه کرده و به اخذ ویزای خود اقدام کند طبیعی است که هزینه های وی به مراتب چند برابر خواهد شد. به همین جهت توصیه بنده به زائران اربعین این است که از طریق دفاتر حج و زیارت و از طریق سامانه سماح برای ویزا و روادید اقدام کنند چراکه با ثبت نام از این طریق هزینه ویزا، بیمه پزشکی و هلال احمر برای هر شخص مبلغ سیسصد وهفتاد وهفت هزار وششصد تومان و بسیار کمتر از نرخ آزاد خواهد بود.

جواد شاد در ادامه ضمن توصیه اینکه زائران از پرداخت دلار و پول نقد به دفاتر برای اخذ روادید پرهیز کنند، گفت: افراد و دفاتر غیر مجازی که مدعی اند با مبلغ کمتر به اخذ ویزا اقدام می کنند، یقینا جاعل و متقلب هستند و زائران از اعتماد به این گونه افراد خودداری نمایند. ما در سال گذشته نیز با کمک تیم های امنیتی موفق شدیم چندین گروه از افرادی که اقدام به صدور ویزای جعلی می کردند، دستگیر کنیم که به مراجع قضایی تحویل داده شدند. از این رو توصیه بنده این است که مردم عزیز حتما به دفاتر مجاز حج وزیارت برای روادید و ویزا مراجعه کنند.

مدیر دفتر حج وزیارت استان خراسان رضوی در ادامه افزود: زائران هرچه سریعتر برای اخذ ویزای خود مراجعه کرده و آن را به روزهای پایانی ایام اربعین موکول نکنند تا ما بتوانیم به افراد بیشتری خدمت رسانی کنیم. از آن جا که روزهای پایانی ایام اربعین ازدحام درخواست برای اخذ ویزا به وجود می آید، نگران آن هستیم که نتوانیم برای بخشی از زوار، اخذ روادید کنیم لذا توصیه می کنم مردم از همین روزهای ابتدایی برای دریافت ویزای خود اقدام کنند چرا که در این ایام می توانیم ویزای افراد را ظرف مدت ۴۸ الی ۷۲ ساعت دریافت کنیم.

شاد در ادامه با اشاره به اهمیت بیمه زوار عنوان کرد: توصیه بنده به عزیزانی که ویزای خود را دریافت نموده اما در سامانه سماح ثبت نام نکرده اند، این است که حتما با ثبت نام در این سامانه به پرداخت هزینه های بیمه خود اقدام کنند. در سال گذشته بسیاری از زائران در طول سفر دچار حوادث یا تصادفات شده و چون دارای بیمه نبودند، متحمل هزینه های سنگین شدند و بیمه ای که از سمت سازمان حج و زیارت و ستاد اربعین حسینی برای زائران در نظر گرفته شده بسیار مناسب و مقرون به صرفه تر از سایر بیمه هاست که به توصیه بنده زائران آن را دریافت کنند.

وی توصیه کرد: تقاضایی که از عزیزان مشتاق به سفر اربعین دارم این است که به صورت گروهی ثبت نام کنند تا مشکلات و هزینه های سفر برای آنان کاهش یابد. ما هم برای هر چهل نفر یک کاروان تشکیل می دهیم و افراد کاروان می توانند به انتخاب خود یک سرپرست گروه انتخاب کنند که مسولیت آن ها را به عهده بگیرد. همچنین ما از طریق بعثه مقام معظم رهبری برای هر کاروان یک روحانی در نظر گرفته شده و گروه های مشتاق زیارت می توانند با مراجعه به دفاتر حج و زیارت اقدام به ثبت نام گروهی کنند.

مدیر دفتر حج وزیارت استان خراسان رضوی همچنین در رابطه با مشکلات قضایی زائران در کشور عراق گفت: چنانچه زائری در طول سفر و در کشور عراق دچار مشکلات قضایی شده یا به دلایلی توسط پلیس عراق دستگیر شد توجه داشته باشد که پیگیری های لازم باید توسط گروه های کنسولی جمهوری اسلامی ایران و گروه امداد و پیگیری سازمان حج وزیارت که زیر مجموعه آن شرکت شمسا می باشد، صورت پذیرد. البته از این جهت در سال های گذشته مشکلی نداشته ایم، اما توصیه ما به عزیزانی که برای زیارت اربعین مشرف می شوند این است که با توجه به حضور افراد زیادی از نقاط مختلف دنیا، جهت ایجاد نظم و مدیریت زوار و کاروان ها، همه ما مکلف به رعایت قوانین و مقررات کشور میزبان(عراق) هستیم و زائران باید دقت لازم را داشته باشند، اما چنانچه دچار مشکل شدند حتما از کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهرهای نجف و کربلای معلی درخواست نماینده کنند تا آن ها پیگیر امورشان باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: