کد خبر: ۷۸۷۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
تعداد بازدید: ۲۵۱
در دیدار با وزیر امور خارجه تاجیکستان مطرح شد؛
قائم مقام وزیر امور خارجه که برای شرکت در هفدهمین نشست شورای سران دولت‌های عضو سازمان همکاری شانگهای به دوشنبه سفر کرده بود، با وزرای امور خارجه و انرژی تاجیکستان دیدار کرد.
تاکید سرمدی بر لزوم گشوده شدن فصل جدیدی از همکاری‌ها میان تهران و دوشنبه

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، مرتضی سرمدی، رئیس هیات ایرانی در هفدهمین نشست شورای سران دولت‌‌‌های عضو سازمان همکاری شانگهای در تاجیکستان با عثمان علی عثمان‌‌‌زاده، وزیر انرژی و ذخایر آب جمهوری تاجیکستان و سراج‌‌الدین مهرالدین، وزیر امور خارجه این کشور به صورت جداگانه دیدار و  ملاقات کرد.

در ملاقات با وزیر انرژی که رئیس تاجیکی کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور نیز است، طرفین ضمن بررسی آخرین وضعیت همکاری‌‌های اقتصادی، تجاری و فنی دو کشور، بر ضرورت گسترش و تقویت این همکاری‌ها در چارچوب کمیسیون مشترک اقتصادی تاکید کردند.

در این نشست سرمدی، با اشاره به اهمیت جایگاه کشورهای همسایه در سیاست خارجی ایران، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تقویت مناسبات همه‌‌‌‌جانبه با جمهوری تاجیکستان به ویژه در حوزه اقتصاد تاکید کرد.

عثمان‌‌زاده نیز ضمن اشاره به همکاری‌‌‌های خوب دو کشور به ویژه در حوزه انرژی، از عملکرد شرکت‌‌‌ها و مهندسین ایرانی فعال در پروژه‌‌های تاجیکستان، به ویژه نیروگاه در دست احداث راغون تمجید کرد.

سرمدی نیز در ملاقات با وزیر امور خارجه تاجیکستان با اشاره به پیوندهای عمیق دو ملت و یادآوری سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران که همواره حمایت از پیشرفت و توسعه تاجیکستان بوده است، بر لزوم گشوده شدن فصل جدیدی از همکاری‌های همه جانبه دو کشور تاکید کرد.

مهرالدین نیز ضمن اشاره به سفرهای سازنده یک سال اخیر مقامات ایرانی به ویژه محمدجواد ظریف، بر آمادگی کشورش در ارتقای مناسبات سطح بالا و تقویت همکاری‌های دو کشور تاکید کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: