کد خبر: ۷۸۷۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴
تعداد بازدید: ۲۳۳
نمایندگان آمریکا در حالی برای ممانعت از خرید نفت از ایران از تاریخ چهارم نوامبر به هند سفر کرده‌اند که منابع آگاه هندی از ریختن آب پاکی دهلی بر دستان آمریکا خبر می‌دهند.
قطع واردات نفت از ایران «غیرممکن» است/ نماینده اروپا: در حال کار روی مکانیزم جایگزین انتقال پول به تهران هستیم

به گزارش خبرداغ به نقل از «ایندیا تودی»، هند در حال مذاکره با آمریکا و اتحادیه اروپا در مورد مساله واردات نفت از ایران است. مقامات آمریکایی برای مذاکرات دقیقه نودی در روزهای باقیمانده به چهارم نوامبر و اجرایی شدن تحریم‌ها علیه ایران به هند سفر کرده‌اند.

بر اساس این گزارش «بریان هوک» نماینده ویژه ایران و «فرانس فنون» دستیار وزیر خارجه در امور انرژی روز گذشته-جمعه- با وزیر نفت و وزیر خارجه هند دیدار داشتند.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای در این خصوص نوشت: در خلال این سفر، «بریان هوک» نماینده ویژه ایران با شرکا و متحدان ما در مورد نیاز مشترک به مبارزه با تمامیت رفتارهای مخرب ایران در خاورمیانه و در همسایگی خود آنها گفت‌وگو کرد.

منابع آگاه هندی به «ایندیا تودی» گفته‌اند اینکه تا چهارم نوامبر که ضرب الاجل تحریم‌هاست، واردات نفت از ایران را به صفر برسانیم غیر ممکن است.

«هیدر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که  هند قرار است بعد از چهارم نوامبر نیز به خرید نفت از ایران ادامه  دهد گفت: این اقدام کمکی نخواهد کرد.

«درمندرا پرادان» وزیر نفت هند روز دوشنبه هفته گذشته اعلام کرده بود دو پالایشگاه دولتی قراردادهایی را برای خرید نفت از ایران در ماه نوامبر امضا کرده‌اند.

«نائورت» روز پنجشنبه در این باره گفت: در مجموع تحریم‌های نفتی در چهارم نوامبر عملیاتی خواهد شد و در این رابطه با شرکا و متحدانمان در سراسر جهان گفت‌وگو کرده‌ایم. سیاست‌های ما بسیار روشن است. ما به مذاکرات با دولت عراق درباره این مساله خاص و اجرایی شدن تحریم‌هایی که قبلا به واسطه برجام برداشته شده یا معلق شده بود، ادامه می‌دهیم.

«ایندیا تایمز» با اشاره به اطلاعات به دست آمده نوشت: «ویجای گوخال» معاون وزیر خارجه هند با  نماینده‌هایی از اروپا در نیویورک و در حاشیه نشست مجمع عمومی دیدار کرده است. مذاکرات درباره گزینه‌های جایگزین برای پرداخت و ادامه واردات نفت از ایران بوده است.

بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا با همه شرکا در مورد سازوکار قانونی برای پرداخت‌های مالی مذاکره کرده است. این در حالی است که هنوز این سازوکار در حال پردازش است. این میتواند گزینه ای برای کشورهایی نظیر هند باشد.

«توماسز کولاوسکی» نماینده اتحادیه اروپا در هند در یک کنفرانس خبری گفت: ما به اجرای برجام به دلایل سیاسی و فنی علاقه‌مندیم. ما در حال کار روی مکانیزمی هستیم که از طریق آن انتقال پول به ایران تسهیل شود این مکانیزم در اختیار سایر شرکای ما هم قرار خواهد گرفت.

این یکی از مسائلی بود که در دیدار «سوشما سوراج» وزیر خارجه هند و «فدریکا موگرینی» رییس سیاست خارجی اروپا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل نیز مطرح شد. همه شرکای برجام با اقدام یک‌جانبه آمریکا در خروج از برجام مخالفند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: