کد خبر: ۷۸۷۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴
تعداد بازدید: ۳۱۷
نخست وزیر اسرائیل بار دیگر به تهدیدات خود در مورد ادامه بمباران سوریه، با وجود واگذاری اس ۳۰۰ به ارتش سوریه، بازگشت. این تهدیدات نتانیاهو با هدف آرام کردن اسرائیلی هاست که از ارتش سوریه، افزایش قدرت موشکی حزب الله و نیز مواضع ایران در مورد پاسخ دادن به هر تجاوز اسرائیل به نیرو‌های ایرانی در سوریه، بیم دارند.
چرا نتانیاهو ایران را تهدید می‌کند و چرا تهدیداتش را عملی نمی‌کند؟

رای الیوم نوشت: نخست وزیر اسرائیل بار دیگر به تهدیدات خود در مورد ادامه بمباران سوریه، با وجود واگذاری اس ۳۰۰ به ارتش سوریه، بازگشت.

به گزارش خبرداغ به نقل از «انتخاب»، این رسانه عرب زبان ادامه داد: این تهدیدات نتانیاهو با هدف آرام کردن اسرائیلی هاست که از ارتش سوریه، افزایش قدرت موشکی حزب الله و نیز مواضع ایران در مورد پاسخ دادن به هر تجاوز اسرائیل به نیرو‌های ایرانی در سوریه، بیم دارند.

واگذاری موشک‌های اس ۳۰۰ روسیه به نیروی هوایی سوریه که می‌تواند جنگنده‌های متجاوز اسرائیلی را ساقط کند، باعث آشفتگی سران اسرائیل در هر دو بخش سیاسی و نظامی شده است و پس از ساقط شدن جنگنده روسی «ایل ۲۰» در ماه گذشته، تا کنون، اسرائیلی‌ها هیچ حمله‌ای به اهداف ایرانی یا سوری در عمق سوریه نداشته اند.

نتانیاهو اکنون در دو جهت حرکت می‌کند تا با تنگنایی که دولتش با آن مواجه است، مقابله کند:

۱-تلاش برای ترتیب دادن دیداری با رئیس جمهور روسیه در مسکو، در راستای بازگرداندن هماهنگی روسی اسرائیلی، به زمان پیش از بحران سقوط جنگنده روسی و بازگشت اب‌های روابط بین دو دولت، به مجاری سابق.

۲-فشار بر دولت آمریکا برای به دست آوردن سامانه‌های تسلیحاتی که بتواند خطر موشک‌های اس ۳۰۰ روسیه را از بین برده و از جنگنده‌هایی که به سوریه یورش می‌برند، حمایت و پشتیبانی کند.

در مورد نکته اول، می‌بینیم که اصرار نتانیاهو برای دیدار با پوتین در مسکو، نشان دهنده حالتی از ناامیدی و یأس اوست؛ رئیس جمهور روسیه که بار‌ها دیدار با نتانیاهو را رد کرده است، این بار نیز برای پذیرفتن درخواست نخست وزیر اسرائیل عجله‌ای ندارد.

اما در مورد نکته دوم، که مربوط به تلاش نتانیاهو برای دست یافتن به سامانه‌های دفاعی آمریکا در برابر اس ۳۰۰ روسیه، باید گفت: بعید نیست که واشنگتن به این درخواست اسرائیل پاسخ مثبت بدهد، اما این به معنای به چالش کشیدن مسکو و شخص پوتین و تحریک اوست، که نمی‌تواند به راحتی از کنار آن بگذرد و این احتمال وجود دارد که با تجهیز ارتش سوریه به اس ۴۰۰، به این تحریکات پاسخ دهد.

هر تجاوز جدید اسرائیل به سوریه می‌تواند موجب شعله ور شدن فتیله جنگ با ایران شود و چه بسا نصیحت سردار حسین سلامی به نتانیاهو مبنی بر اینکه باید شنا کردن در دریای مدیترانه را یاد بگیرد، چرا که در روز‌های اینده مجبور به فرار می‌شود، نشان دهنده برقراری توازن در ترس‌های و نگرانی‌های تازه‌ای در منطقه است و می‌تواند به تمام تجاوز‌های اسرائیل پایان دهد.

نمایشنامه‌ای که نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل علیه ایران بازی کرد، نتایجی کاملا معکوس داشت، بویژه پس از آنکه ثابت شد عکس‌هایی که بعنوان مکان تاسیسات هسته‌ای مخفی ایران نمایش داد، متعلق به یک کارگاه فرش و دومی، مربوط به ورزشگاه فوتبالی در شمال سوریه است.

نتانیاهو بحران زده است و استفاده او از زبان تهدید نشان دهنده این بحران است. اما اگر نتانیاهو به هرچه بگوید عمل می‌کند، چرا به سرعت جنگنده‌های خود را به سوی سوریه نمی‌فرستد؟

پاسخ ان است که وی می‌ترسد پاسخی دور از انتظار دریافت کند که باعث سرنگونی او و دولتش شده و بر مهاجرت یهودی‌ها بیفزاید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
0
0
درپاسخ به رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد.
درپاسخ به دبیرکل سازمان ملل متحد.
درپاسخ به نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد.
درپاسخ به نماینده انگلیس در سازمان ملل متحد.
درپاسخ به نماینده فرانسه در سازمان ملل متحد.
درپاسخ به نماینده وحشی رژیم جعلی صهیونیستی درسازمان ملل متحد
درپاسخ به رسانه های آمریکایی، اسرائیلی، انگلیسی، فرانسوی
درپاسخ دیوان کیفری بین المللی خیانتکار
درپاسخ به رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد خیانتکار
درپاسخ به دبیرکل سازمان ملل متحد خیانتکار
درپاسخ به رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد خیانتکار
درپاسخ به رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خیانتکار
درپاسخ به نماینده بی ادب آمریکا درسازمان ملل متحد خیانتکار
درپاسخ سازمان ملل عفو بین الملل خیانتکار
درپاسخ به مدعیان دروغین حقوق بشر خیانتکار
درپاسخ به مقامات انگلیس جنایتکار و خیانتکار
درپاسخ به مقامات فرانسه جنایتکار و خیانتکار
درپاسخ به کنگره آمریکا جنایتکار و خیانتکار
درپاسخ به سنای آمریکا جنایتکار و خیانتکار
درپاسخ به کاخ سفید ضد بشریت
درپاسخ مجلس نمایند گان آمریکا جنایتکار و خیانتکار
درپاسخ به ترامپ نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت به اصطلاح رئیس جمهورآمریکا جنایتکار و خیانتکارضد علیه مظلومان، مسلمانان و کل بشریت!

ائتلاف آمریکایی شهر هجین سوریه را با فسفر سفید بمباران کرد
ائتلاف بینالمللی به سرکردگی آمریکا شهر 'هجین' سوریه را با بمب های 'فسفر سفید' هدف حمله قرار داده است.
تاریخ خبر: 21/07/1397 - 13:54
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) روز شنبه به نقل از منابع محلی اعلام کرد: ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا به جنایت های خود به بهانه مبارزه با گروه تروریستی 'داعش' در سوریه ادامه می دهد.
به گفته این منابع، این ائتلاف، شهرک هجین در جنوب شرق استان 'دیرالزور' سوریه را با بمب های ممنوعه حاوی فسفر سفید هدف قرار داده است .
این خبرگزاری تصریح کرد: ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا مناطق مختلف شهر هجین در 10 کیلومتری دیرالزور را با فسفر سفید بمباران کرده است.
فعالان فضای مجازی نیز تصاویری از بمباران های ائتلاف را در شبکه های اجتماعی منتشر کردند که در آن از فسفر سفید استفاده شده است.
وزارت دفاع سوریه نیز پیش از این اعلام کرده بود که در روز هشتم ماه گذشته (17 شهریور) نیز دو جنگنده آمریکایی در چند نوبت شهر 'حجم' را با بمب های فسفری هدف قرار داد.
ائتلاف بینالمللی به سرکردگی آمریکا پیش از این از استفاده از بمب های فسفری در شهر 'رقه' اعتراف کرده بود.
بمباران شهر رقه با بمب های فسفری و دیگر سلاح های ممنوعه باعث کشته و زخمی شدن دهها شهروند سوری و ویرانی گسترده در منازل و زیرساخت های این شهر شده بود.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
0
0
روحانی، ظریف، مسئولان ونمایندگان مجلس چرا درباره جنایت ها، خیانت های، دخالت های، مداخله گری وتجاوزهای وحشیانه وحشی گری وغیر انسانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی سکوت کرده اند؟
المانیتور: نتانیاهو با ایران هراسی اشغال قدس را توجیه می کند

شنبه 21 مهر 1397 - 14:58
تارنمای «المانیتور» با اشاره به ادعاهای واهی و ضدایرانی نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، نوشت: نخست وزیر اسرائیل می کوشد تا با تمرکز بر پروژه ایران هراسی، اشغال فلسطین را کتمان و توجیه کند.
العالم ـ فلسطین اشغالی
تارنمای خبری - تحلیلی «المانیتور» با رد ادعای «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مورد کشف یک تاسیسات هسته ای جدید در«تورقوزآباد» در جنوب تهران نوشت: یکی از مقام های اطلاعاتی آمریکا که خواست نامش فاش نشود، در گفتگو با خبرگزاری رویترز ادعای نتانیاهو مبنی بر کشف یک تاسیسات هسته ای جدید در ایران را رد کرده و گفته که ساختمانی که نتانیاهو به آن اشاره کرده پر از قفسه و سند است و هیچ ردی از لوله های آلومینیومی یا سانتریفیوژ برای غنی سازی اورانیوم در آن به چشم نمی خورد.
«یوکیو آمانو» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز اذعان داشت که برخلاف آن چه نخست وزیر اسرائیل سعی در القای آن دارد، ایران مانع از ورود بازرسان این سازمان به سایت های هسته ای خود نشده و آژانس دسترسی به سایت های هسته ای ایران را دارد.
به گزارش ایرنا، المانیتور در ادامه با اشاره به جنایت های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین نوشت: هدف از پروژه ایران هراسی نتانیاهو در سالهای اخیرلاپوشانی سیاست اشغالگرایانه اسراییل در فلسطین است. این سیاست در هفته جاری جان دو اسرائیلی را گرفت که متاسفانه آخرین قربانیان نیز نخواهند بود. قطعا نتانیاهو در مواجهه با این تهدید به راهبرد ایران هراسی خود ادامه خواهد داد و باید خود را برای پاورپوینت دیگری از کشف یک «تاسیسات هسته ای» جدید ادعایی در قلب تهران آماده کنیم.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: