کد خبر: ۷۸۷۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳
تعداد بازدید: ۳۹۸
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره بازگشت دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در کشور را دارند گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات درحال رایزنی با وزارت علوم و وزارت بهداشت درمان است تا دانشجویانی که قصد دارند به داخل کشور بازگردند، جایابی شوند.
میرزاده: رایزنی کمیسیون آموزش با وزارت علوم و بهداشت برای جایابی دانشجویانی که قصر بازگشت به کشور را دارند

به گزارش خبرداغ ، سید حمایت میرزاده در گفت‌وگو با  ایلنا، درباره تاثیر تصویب CFT «لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم» بر روند زندگی دانشجویان خارج از کشور گفت: حداقل با تصویب این لایحه باید بگوییم که دیگر مشکل جدیدی برای دانشجویانی که خارج از کشور تحصیل می‌کنند، ایجاد نمی‌شود.

وی تاکید کرد: با گشایش‌های کلانی که با تصویب CFT در کشور صورت خواهد گرفت و گرفتن  بهانه‌ها از دست دشمنان، ممکن است بتوانیم قدم‌هایی برای این دانشجویان برداریم.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اکثر دانشجویانی که در خارج از کشور تحصیل می‌کنند تمایل دارند به داخل کشور بازگردند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته درخصوص دانشجویانی که تمایل دارند ادامه تحصیل خود را در کشور طی کنند، گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات درحال رایزنی با وزارت علوم و وزارت بهداشت درمان است تا دانشجویانی که قصد دارند به داخل کشور بازگردند، جایابی شوند.

میرزاده تاکید کرد:‌ تعدادی از دانشجویانی که برای خودشان هزینه کرده‌اند می‌توانستند در داخل کشور به  نوعی با هزینه‌های کمتر در دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی تحصیل کنند.

وی افزود: جدای بحث CFT کمیسیون آموزش به دنبال این است که چگونه دانشجویانی که قصد بازداشت به کشور را دارند، جایابی شوند. این موضوع را هم به وزارت علوم و بهداشت و درمان منتقل می‌کنیم.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره تصویب کلیات لوایح چهارگانه گفت: با تصویب این لوایح حداقل مشکل جدیدی ایجاد نخواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: