کد خبر: ۷۸۷۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷
تعداد بازدید: ۳۳۷
این روزها «قیمت» تنها واژه‌ زندگی مردم شده که سرسام‌آور آن‌ها را از روز به به شب می‌رساند، بدون این‌که توجهی به «زندگی» داشته باشند، گویی هیچ خبر خویی هم خوشحال‌شان نمی‌کند، حتی تغییراتی که مسوولان روزانه در پی ایجاد آن در عرصه‌های مختلف به خصوص اقتصادی هستند. به همین بهانه و خیلی غیرانتخابی به سراغ تعدای از نمایندگان مجلس رفتیم، اما آن‌ها هم از همین مردم هستند و معتقدند همین که اوضاع بدتر نشود خبر خوبیست.
خبرهای خوب به روایت نمایندگان مجلس؛ همین که اوضاع بدتر نشود خبر خوبیست!/نماینده آبادان: هیچ چیز به اندازه خروج آمریکا از برجام من را خوشحال نکرد!
به گزارش خبرداغ ، قطعا اخبار خوب در  ماههای اخیر در کشور ما کم نبوده و یا آنقدر دور نیست که کسی نتواند آن را به یاد بیاورد، اما چرا با این سوال که «خوشحال‌کننده‌ترین خبر طی شش ماه گذشته برای شما چه بوده است؟» همراهی نمی‌شود، برعکس؛ برخی می‌گویند بپرسید بدترین خبر چه بوده است؟!  نظرات متفاوت است. عده‌ای هم که پاسخگو هستند به مواردی از جمله پیروزی ایران در دادگاه لاهه، تصویب لایحه کنوانسیون CFT، تصویب طرح تهیه سبد کالای عمومی، اعلام موضع جمهوری اسلامی ایران به صورت شفاف توسط مقام معظم رهبری در ورزشگاه آزادی  و  .... اشاره کردند، امیدواریم مردم کشورمان، از جمله نمایندگان محترم مجلس آمادگی ذهنی بیشتری برای پاسخ به این سوال داشته باشند. طرح این پرسش نه به معنای نادیده گرفتن سیاهی‌هاست و نه سفید جلوه دادن کاستی‌ها، بلکه تلنگری است به ذهن‌های خسته از تعدد ضعف‌ها که حتی برای دلخوشی خودشان هم که شده،  معدود قوت‌ها را هم نمی‌بینند. 

امیدارم ظرف دو سه ماه آینده اخبار خوشحال کننده‌ای برای مردم داشته باشیم

محمود صادقی نماینده مردم تهران با بیان این‌که «اخبار آنقدر ناگوار است که اخبار خوب در اذهان باقی نمی‌مانند»، اظهار کرد: من فکر می‌کنم آن خبری که همه ملت را صرف نظر از جناح، گروه و طبقه‌های سیاسی خوشحال کرد، شگفتی‌آفرینی تیم ملی ایران در جام جهانی 2018 بود. آن گلی که به مراکش زدیم، پنالتی رونالدو که توسط بیرانوند گرفته شد و گل مساوی انصاری‌فرد به مراکش.

وی در پاسخ به این سوال که خوشحال کننده‌ترین خبر در زمینه سیاسی – اجتماعی چه بود؟ نیز گفت: به نظر من خوشحال کننده‌ترین خبر در زمینه سیاسی نطق بسیار اثرگذار رئیس جمهور در نشست هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل، غلبه آشکار تیم دیپلماسی ایران به آمریکا و مجموعا به رخ کشیدن انزوای آمریکا در سازمان ملل بود.

این عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به این‌که «مجلس و نمایندگان همیشه درگیر مشکلات و تحت فشار سیاسی – اقتصادی هستند تا اتفاقات خوب»، در مورد خوشحال کننده‌ترین خبری که در مجلس اتفاق افتاد، گفت: تصویب لایحه کنوانسیون CFT خبر بسیار خوبی بود که باعث خوشحالی ملت شد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد و گفت: ان‌شاءالله در آینده با پشت سر گذاشتن عزت‌مندانه تحریم‌ها و هم افزایی دولت و مجلس ظرف دو سه ماه آینده بتوانیم اخبار خوشحال کننده‌ای برای مردم داشته باشیم.

این مهم که اوضاع‌مان از این بدتر نشود، خبر خوشحال کننده‌ای است

هم‌چنین عبدالله حاتمیان نماینده درگز درباره خوشحال‌کننده‌ترین خبری که طی شش ماه گذشته شنیده است، اظهار کرد: ای کاش می‌پرسیدید ناراحت کننده‌ترین خبری که شنیدید چه بوده است؟ تا من به شما پاسخ دهم. بنده فعلا خبر خوشحال‌ کننده چندانی ندارم. ما در شرایط نامناسبی هستیم.

وی افزود: اتفاقات خوشحال کننده قطعا افتاده است، اما در آن حد خوشحال کننده نیست که بخواهم در این جا مطرح کنم.

از نظر من طرح این سوال بی‌معنا است

علاء‌الدین بروجردی طرح سوال درباره خوشحال کننده‌ترین خبری که طی شش ماه گذشته را بی‌معنا دانست و گفت: مگر شما دچار بی خبری شده‌اید؟ آخر این چه سوالی که می‌پرسید؟

سرافکنده شدن ترامپ در سازمان ملل و مچنین پیروزی ایران در دادگاه لاهه اخبار خوشحال‌کننده‌ای بود

حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ نماینده تهران در پاسخ به این سوال که خوشحال کننده‌ترین خبری که طی شش ماه گذشته شنیده است چه بوده؟ اظهارکرد: خبر پیروزی ورزشکاران ما در رشته‌های مختلف ورزشی خوشحال کننده ترین خبری بود که من شنیده‌ام، البته من حافظه ضعیفی داریم اما اگر بخواهم خوشحال کننده‌ترین خبر سیاسی اخیر را بگویم، باید به سرافکنده شدن ترامپ در سازمان ملل اشاره کنم. هبسیار خوشحال کننده به نظر می‌رسید.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: بعضی از مصوبات مجلس ندر زمینه‌ی اجتماعی – فرهنگی نیز برای بنده خوشحال کننده بود.

هیچ چیز به اندازه خبر خروج آمریکا از برجام من را خوشحال نکرد

غلامرضا شرفی نماینده آبادان ضمن عرض خسته نباشید به اصحاب رسانه این سوال را سوال بسیار متفاوتی دانست و اظهارکرد: در شش ماه گذشته یک یوم الله برای من اتفاق افتاد و آن این بود که وعده خداوند و عبرت برای بندگان خدا اثبات شد. . من مطمئنم در روزهای آینده پشت سرمان را نگاه خواهیم کرد و می‌بینیم که به راحتی از این روزهای سخت گذشته‌ایم. چرخ‌های بزرگ انقلاب آن‌قدر بزرگ و باشکوه است که گاهی چاله‌های مشکل را رد می‌کنیم بی آنکه اندکی تکان بخوریم.

شرفی ادامه داد: دشمن به خیال خود توانست خیلی کارها بکند، ابتدا از برجام بیرون آمد تا ناامیدی را به مردم ما تزریق کند، اما مردم ایران خوشحال شدند که وعده خداوند حق است و آمریکا هیچگاه دوست ملت‌های مظلوم نمی‌شود.

به مردم ایران این خبر خوش را می‌دهم که در رابطه با ارز و تورم نگران نباشند

علی کرد نماینده خاش گفت: خوش‌حال کننده ترین خبری که اخیرا شنیدم اعلام موضع جمهوری اسلامی ایران به صورت شفاف توسط مقام معظم رهبری در ورزشگاه آزادی بود مبنی بر این‌که ما زیر بار هیچگونه ظلم نخواهیم رفت و کسی که می‌خواهد با ما گفت‌وگو کند باید حسن نیت خود را نشان دهد.

کرد هم‌چنین بیان کرد: خوشحال کننده ترین خبر دیگری که در این چند روز شنیده‌ام همسویی قوای سه‌گانه با این فرامین مقام معظم رهبری است که ایشان فرمودند قوای سه گانه باید متحد و متفق و همسو برای مبارزه با تحریم‌های ظالمانه در یک سنگر بایستند و راهبرد اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و توسعه دانش بنیان برای اقتصاد مقاومتی را پیش ببرند و فکر کنم آن‌چه که ترامپ دیوانه‌ و ابرجنایتکاران لحاظ کرد، گرچه از نظر دید انسانی و عاطفی یک مساله غیرانسانی بود اما باعث شد که ما متحدتر شویم و دشمن خود را بهتر بشناسیم.

وی تصریح کرد: مسائل کشور تحت فرامین مقام معظم رهبری با حفظ و احترام و پاسداری آرمان‌های مقدس امام دستاوردهای جمهوری اسلامی و تمامیت ارضی ایران پیش می‌رود. امیدواریم که از  تغییرات ارز، تورم، ایجاد تشنج و تبلیغات سوء عبور کنیم. همه ظرفیت‌ها را در کشور داریم و طبق فرمایش مقام معظم رهبری هر کسی باید در جایگاه خود تولیدات و صادرات کشور را مدیریت کند و با بعضی از معضلات و ناهنجاری‌ها مبارزه کنند؛ چراکه دشمن به خیال خود ایران را زمین گیر تر می‌کند اما به نظر من برعکس شد و ایران هوشیارتر و بیدارتر شد و دشمن خود را بهتر شناخت.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به مردم ایران این خبر خوش را می‌دهم که در رابطه با ارز و تورم نگران نباشند به ویژه آن‌که خادمان آن‌ها در خانه ملت با جلسات فشرده این روزها تورم را کنترل کردند و همه تذکرات را به هیات دولت و رئیس‌جمهور و مجموع وزرا دادند و خروجی جلسات به عنوان راهبرد و راهکار ملت ایران در بخش اقتصادی برای توسعه همه جانبه و کنترل بازار ارز و تهیه سبد کالای عمومی خوش‌ترین خبری است که نمایندگان مردم آن را تصویب کردند.

وی افزود: این کار با کارشناسی و جلوگیری از سوءاستفاده مصوب شده است و به همه افراد نیازمند مخصوصا کسانی که تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند، تعلق می‌گیرد و برای اقشار کم درآمد روستایی و عشایری هم تدابیر خاصی دیده شده است؛ یعنی این‌که ارزاق عمومی به آسانی قابل دسترس مردم خواهد بود.

 ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: