کد خبر: ۷۸۷۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹
تعداد بازدید: ۲۳۵
وزیر کشور در دیدار با همتای ترک خود:
وزیر کشور در جریان سفر به آنکار با استقبال همتای ترک خود وارد محل وزارت کشور ترکیه شد.
مسائل خاورمیانه باید توسط خود کشورهای منطقه حل و فصل شود

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، پیش از برگزاری نشست هیات‌های عالیرتبه دو کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی و سلیمان سویلو در محل دفتر وزیر کشور ترکیه دیدار و گفت‌وگو دوجانبه و مشترک داشتند.

رحمانی فضلی در این دیدار در سخنانی با بیان اینکه این نشست‌ها می‌‌‌‌تواند در تقویت همکاری‌های دو کشور موثر باشد، گفت: روسای جمهور دو کشور تاکنون بیش از هفت بار با یکدیگر گفت‌وگو و جلسه داشتند که این تماس‌ها و دیدارها اراده تهران و آنکارا را در گسترش روابط به خوبی نشان می‌دهد و این جزو بیشترین روابط در بین کشورهای منطقه است.

وی افزود: مسائل منطقه‌ای می‌‌‌تواند از موارد همکاری‌‌‌های مشترک وزارتخانه‌های دو کشور باشد که باید بر موضوعات مورد علاقه گفت‌وگو کرده و به تفاهم برسیم تا همکاری‌های مشترک داشته باشیم.

وزیر کشور اضافه کرد: ما اگر روابط‌مان را در منطقه تقویت کنیم و اراده ما بر این باشد که با توجه به کشورهای منطقه همکاری‌های آنها را هم جلب کنیم از این‌‌رو می‌‌‌‌‌توانیم از ظرفیت‌های منطقه‌ای در حوزه‌های امنیتی، سیاسی و اقتصادی استفاده کنیم.

رحمانی فضلی با اشاره به حوادث منطقه و حضور نیروهای خارجی اظهار داشت: معتقدیم مسائل منطقه باید توسط خود کشورهای منطقه حل و فصل شود.

وی با بیان اینکه ترکیه را کشوری موثر و مهم در منطقه می‌‌دانیم، تصریح کرد: امیدواریم این نشست‌‌ها موجب تقویت همکاری‌ها و بهبود زندگی مردم دو کشور و مردم منطقه شود

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: