کد خبر: ۷۸۷۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸
تعداد بازدید: ۴۵۶
اقبال شفیع پسر مرحوم بهرام شفیع معتقد است ورزش و مردم فرزند پدر اوست.
پسر بهرام شفیع: ورزش و مردم فرزند بابا بود/ نمی‌دانم مسوولان شبکه مرا می‌خواهند یا خیر؟به گزارش خبرداغ ، صدایش می‌لرزید. صدای مردانه و جذاب که ارث از پدر است. اقبال شفیع فرزند بهرام شفیع مجری قدیمی و کهنه‌کار شبکه اول که ناگهان و ناباورانه پر کشید. مصاحبه با تنها فرزند او را بخوانید.

 

فوت پدرتان اتفاق خیلی تلخی بود.

در واقع باید بگویم شوک‌برانگیز بود. حال بسیار خوبی داشت اما همه چیز از یک سرفه شروع شد او را به دکتر بردیم که پزشکان تشخیص دادند یک سرماخوردگی است اما به یکباره پدرم ایست قلبی کرد و مرا تنها گذاشت.

 

پدرتان از قبل بیماری خاصی داشت؟

خیر، بیماری خاصی نداشت فقط 4، 5 سال پیش داخل قلبش فنر گذاشته بود اما سرحال بود ولی به یکباره نمی دانم چرا این اتفاق افتاد.

 

خیلی‌ها گفتند چند روز اخیر پدر شما بابت موضوعاتی، دلخوری‌هایی داشت؟

کار برایش خیلی مهم بود. حتی اگر به او بهترین جا را می‌دادند می گفت کار برایم مهم‌تر است. شما نگاه کنید رشته هاکی را سوم جهان کرد . ورزش و مردم را 40 سال به صورت زنده روی آنتن شبکه یک برد و این نشان می‌داد او چقدر در کارش حساس بود اما این اواخر فشار روی بابا خیلی زیاد بود.

 

شما به او نمی‌گفتید که بازنشسته شود و استراحت کند؟

چون بحث کاری بود دوست داشت کارش را انجام دهد. برای هر کاری وقت زیادی می‌گذاشت و زحمت می‌کشید. بارها به او می‌گفتم استراحت کن اما می‌گفت کارم را خیلی دوست دارم. شاید باورتان نشود از جیبش هزینه می‌کرد تا هاکی روی سکو برود. از صفر تا 100 این رشته در کنار فدراسیون بود و شبانه روز برای موفقیت این تیم، تلاش می‌کرد.

 

چقدر روی ورزش و مردم تعصب داشت؟

خط قرمزش امیراقبال شفیع و ورزش و مردم بود. خب من تنها فرزند خانواده بودم و پدر هم معمولا روی فرزندانش خیلی تعصب دارد اما در مورد ورزش و مردم هم بگویم که به نوعی این برنامه فرزند بابا بود.

 

تا حالا شده بود که یک برنامه را از دست بدهد؟

این اتفاق خیلی می‌افتاد. زمانی که در هیات مدیره استقلال و پرسپولیس به صورت مشترک حضور داشت وقت نمی‌کرد در برنامه حضور داشته باشد اما دوباره برمی‌گشت و کنار ورزش و مردم بود.

 

از تلویزیونی‌ها چه کسانی با شما تماس گرفتند؟

شبکه یک که سنگ تمام گذاشت. شبکه خبر و حتی شبکه ورزش هم این اتفاق را بازتاب دادند که جا دارد از آنها تشکر کنم.

 

خودت در کار اجرا چقدر بابا را الگو قرار می‌د‌ادی؟

بدون شک پدرم الگویم بود. نه به خاطر رابطه خانوادگی اما باید بگویم من تنها کسی بودم که در رشته‌های بسکتبال، شنا،  والیبال، فوتبال و تنیس تست گزارشگری دادم حتی زمانی هم که شبکه ورزش تازه تشکیل شده بود زیرنظر اساتید تست دادم. چند سال پیش هم برای اجرا در شبکه 3 برای تست قبول شده بودم.

 

پدرتان در خانه درباره رقابت با برنامه 90 و فردوسی‌پور چیز خاصی نمی‌گفت؟

برای پدر من برنامه 90 بحثش جدا بود و همیشه از موفقیت‌های عادل خوشحال می‌شد و عادل برای من مثل برادرم است چون بابا او را خیلی دوست داشت. اما درباره رقابت با این برنامه باید بگویم چنین اعتقادی نداشت چون این دو برنامه دو فاز متفاوت با یکدیگر داشتند. 90 فقط فوتبال بود اما همه رشته‌ها را در ورزش و مردم پوشش می‌دادیم. در واقع برنامه ورزش و مردم با 90 یک نوع رابطه برادری بود. بابا همیشه از موفقیت‌های عادل، آقاجواد خیابانی و مزدک خوشحال می‌شد چون همه آنها از پیش بابا گزارشگری را شروع کردند.

 

آقای حسن خمینی اعلام کردند که فامیل شما بودند، پدر از این نسبت فامیلی استفاده می‌کرد؟

بله آقای خمینی از بستگان نزدیک ما بودند و از ایشان تشکر می‌کنم که اقامه نماز را هم برعهده گرفتند.

 

ورزش و مردم با شما ادامه پیدا می‌کند. یعنی در واقع شما وارث پدر خواهید شد؟

باید سیاست‌های مدیران شبکه را دید. مردم 40 سال شبکه یک را می‌دیدند تا شبکه یک و شفیع را ببینند. باید ببینیم مدیران شبکه می‌خواهند با اقبال شفیع همکاری کنند یا خیر؟ اما امیدوارم همچنان این برنامه همچون 40 سال گذشته تداوم داشته باشد.

 

ایلنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: